Lagbygget 25/26

Day kanske ser sig som en back för de första två backparen och det gör inte HV?

1 gillning

Ja, så kan det nog vara. Hans defensiva spel är ju inte alltid det bästa

Tveksamt, tror även han förstår att han inte är topp fyra i denna truppen. Och han verkade trivas i klubben vad jag vet

Woods ser lite ut som en medlem av typ Lynyrd Skynyrd, iallafall på den här bilden, och Hatakka som en medlem i ett finskt melodiskt death metal-band :winking_face_with_tongue:

7 gillningar

Och Nybergs har stavat Heponiemis namn fel på hans bil…:man_facepalming:t2:
Märkte det inte själv först men såg det i kommentarsfältet och jodå, det var felstavat.

1 gillning

3 gillningar

Kroppsspråket , minspel etc uttrycker att woods är en kvick lirare och hatakka en tuff klippa som inte viker undan.

Vi kan låtsas att jag inte vet något om dem sedan tidigare… :wink:

1 gillning

Vafalls ingen Pilut?? :scream:

Hatakka ser ut att vara Säpp’s lillebror. Troligen inte bara utseendet som de har gemensamt.

1 gillning

Inget man kan räkna med. Pilut är en bonus. Tycker det är rätt att man säger att truppen är spikad. Ger arbetsro. Sen vet vi alla att dyker det upp något spännande (Pilut) på marknaden så kan det ske förändringar.

2 gillningar

Hatakka ser ut som en reserverad lumpen-finne och Woods ser ut som en dansbandsfinne.

1 gillning

Hattaka ser ut att vara i bra form. Rejäl.

1 gillning

Lite nattklubbsvaktsaura över honom..

2 gillningar

Hoppas, det kändes som att det gjordes ett nummer av att ”butiken är stängd” när de pratade om Pilut i artikeln.

Otroligt taggad på att se årets upplaga, personligen tycker jag det ser ut som att det finns hopp men saknar riktig spets. Absolut Hatakka mfl kan imponera och ser fina ut på isen. Men det är mycket om, Lindström tar flera flera varv solo för att känna på grejerna, håller han? Om inte saknas den enda enligt mig ”riktiga” SHL-Centern. Måtte det komma något mer…

Lindström är inte återställd än?

Återställd som i på skridskor och deltar, men jag har inte sett mer än en ”träning”. Mer vad som händer om centersidan drabbas av skador framgent. Rouseks knä etc..Ölbärs tankar sent på semestern.

Jag trodde att han var återställd. Det är ett orostecken. Tyvärr. Men vi har djup

Trots allt lirat SHL slutspel match och J20 match i Saik innan säsongen tog slut.

Jag tror på en ny våg i håve, en våg av kontinuitet och en stabil grund med tydligt ledande spelare, något vi dessvärre saknat senaste årtiondet.

Här har vi de kontrakt som är skrivet på nästkommande 3 år, detta förutsätter jag blir våra framtida hörnstenar.

3 år:

Borgman: 27/28

Hansson: 27/28

Alsing: 27/28

Ang: 27/28

Lindström: 27/28

Pasic: 27/28

Ganska trevliga namn, och en gedigen backsida när Pilut skriver på 4 år i höst också😉

Skämt åt sido, jag tror även dessa namn kommer att förlängas förutsatt att de presterar och att de vill stanna:

Louto: 25/26 (denna känns given?)

Hatakka: 26/27

Heponiemi: 26/27

Kloos: 26/27 (Tveksam med tanke på ålder men bra med erfarenhet).

Rousek: 26/27

Woods: 26/27

Rindell: 25/26

Sen hoppas vi yngre förmågar så som OFM och Reber väljer att vända tillbaka efter några år utomlands.

Jag hoppas verkligen att detta blir grunden för framtiden, en kärna av spelare som förkroppsligar den äkta HV-andan. Denna stomme kommer med tiden att bli äldre, och då vill jag att yngre talanger successivt slussas in i laget, så att de hinner ta till sig den rätta mentaliteten innan de äldre lämnar. På så vis skapar vi en kontinuerlig övergång inom HV, där vi bygger långsiktigt i stället för att bli ett lag som ständigt köper in stora namn utan att få spelet att fungera.

Slutar väl som vanligt, alla floppar, de som faktiskt vill något går sönder, och köpe-HV står där igen med brallorna nere och funderar på vad som gick fel. Men äsch, man får väl drömma lite i juli ändå :grin:

Aja… back to work..:sweat_smile:

7 gillningar