Lagbygget 25/26

Jag blev lite nervös när man hörde att Lindström körde ensam, Flera som sa att den gode Lukas såg lite stapplig ut. Lägg till att Kloos inte är med under försäsongen.

Nog är man lite skadad numera men jag hade gärna haft ytterligare en C i denna trupp.

Vill Pilut komma så löser man det.

Kul att det är igång igen :+1:

3 gillningar

Det som framförallt är oroande med Lindström är väl att han då gått ifrån att anses vara fit för att spela matcher till att inte kunna delta på en lattjo-session på träning 4-5 mån senare. Om jag inte minns fel hade han någon slags stressfraktur/överbelastningsproblematik.

Och om det är så är det kanske inte konstigt att man inte deltar i spelmoment det första man gör efter tunga test-dagar utan att istället belastar kontrollerat med lättare skridskoåkning för att kunna trappa upp och inte stressa/överbelasta i onödan.

2 gillningar

Bara jag som tycker det är lite beklagligt att ’våra egna’ inte till samma utsträckning ges plats i truppen.
Är klok nog och förstå att det naturligtvis handlar om hur bra de är kontra vad som finns på marknaden men med tanke på vårt högt aktade hockeygym hade jag hoppats på lite mer ungdomlig prägel.
Ska tilläggas att jag inte jämfört med varken tidigare HV-trupper eller andra SHL-lags. Bara en känsla jag har.

2 gillningar

Det kanske inte är läge att göra det än? Utan stomme?
Senaste fem åren? Åkt ur SHL, tagit sig tillbaka, kvalat två gånger, nästan tre. Och vi ska ha en ungdomlig prägel?
Jag vet inte. Men hade jag hållt i spakarna så hade jag inte lagt fokus där. Utan mer som Liljander gör nu. HV behöver mer ‘färdiga’ spelare för att reda ut denna storm. Om det är rätt rekryterat återstår att se. Men grundtanken är god.

2 gillningar

Nu har ju HV medvetet valt att de senaste åren göra sig av med stomme.

Jag är övertygad om att man kunnat göra det här “skiftet” utan att byta ut allt.

Det har blivit nån form av sanning att allt, precis allt varit dåligt de tre senaste säsongerna. Så är naturligtvis inte fallet. Det har funnits spelare vi har kunnat vårda och bygga en stomme kring.

Men nu har Liljander valt en annan väg. Ska bli spännande att se.

2 gillningar

Det ser bra ut till det går åt helvete. Blomman ut i november.

2 gillningar

Finns inget jag hellre hoppas på än att du har fel här. Så vi får slut på Blomman ut snacket en gång för alla!!

Hoppas vi spelar hockey som ett mästarlag hela jävla säsongen!! :sweat_smile::see_no_evil_monkey:

10 gillningar

Det hoppas vi alla, men ser ändå fram emot att vara osams med dig @Nick i Blommans tråd i november :smiling_face_with_three_hearts:

6 gillningar

Känslan är att så himla många hoppas mer på att det ska gå dåligt för att ha rätt om Anton än vad man hoppas att det ska gå bra.

Det är ett klassiskt psykologiskt problem som närmast hittas i förskolan bland barn. Nu säger jag inte att forumet i stort är där…

… Men det snuddar vid det.

Klart som fan att det gör ont att vara optimistisk och se motsatsen år efter år. Det sätter spår. Men jag vill tänka mig en coach likt en förare i exempelvis formel 1. Försten kommer aldrig leverera om maskinen är kass. Man kan dividera om andra förare och säkert någon kommer få den kassa maskinen att leverera lite bättre.. Men till vilken tröst. Skiljer plats nio och plats åtta så mycket känslomässigt åt att man kan bygga sin hela åsikt vid det?

Visst… Om man förväntas vara topp 4 och har material för det. Men hamnar i botten fyra. Då är det ett misslyckande.

Men när man har en trupp som är så illa satt att man hamnar i kval och man tycker att en tränare skulle ha fixat och få dom att överprestera så mycket att de missar kval. Eller går till slutspelskval och åker ut. Då har vi bromsat förväntningarna plågsamt mycket och väljer att rikta frustration mot en tränare hellre än hjärtat. Därför har vi avverkat rigorösa mängder ledare och skyllt på dom.

Nu för första gången står vi med en ordentlig trupp. Nu är första gången vi ens kan bedöma en coach. Eller en sportchef. Allt annat har varit på chans, på halv volley och regelrätta försök eller chansningar.

I min hockeykunskap så tror jag på topp 4. Även om jag ser ärrade fans som hoppas på Att slippa kval. Men topp 4 ser jag. Topp6 med väldigt få poängs marginal.

Jag tror att jag tror på Anton mer än någon annan gör. Men jag tror att maskinen är skapt för föraren och jag tror att det blir bra

18 gillningar

Intressant. Oviljan att ens försöka förändra något under/inför matcher beror alltså på för dåligt lag?
Som att Anton inte tyckte de ens va lönt att försöka?
Isf hoppas jag de nya bygget passar mkt bättre så han iaf kan se ett värde i att försöka förändra om de går dåligt.

Call BS på den.

Att HV haft ett “för dåligt lag” de senaste säsongerna, i synnerhet den sista. Call BS på den också.

7 gillningar

Ja förhoppningsvis har han spelare som vill vara här, som vill spela för klubben, staden, fansen.
För det hade han sannerligen inte förra säsongen. Sen kan ni kritisera honom hur mycket ni vill. Framförallt kanske han har spelare som kan slå två passningar rätt. Kan göra rätt mycket skillnad. :wink:

Så ja håller med. Intressant blir det.

1 gillning

Vad är det som är BS med det?

Läs det jag citerar.

Tycker du laget var bra?

Så, du tycker att han gjorde helt rätt som blev helt handlingsförlamad för de ändå inte ens va värt att försöka pga dåligt lag?

Bra ledare…..

Men kom igen? Har man ett lag som inte ens försöker så vad fan ska man göra? Trolla med knäna?
Du såg väl matcherna förra säsongen? Du såg väl hur det såg ut stundtals?
Var ju ett lag som inte hade i shl att göra. För han man den inställningen som dom hade, ja då har man inte i shl att göra.
Ett jävla nubben bygge, ett fuskbygge utan dess like.

Men jag vet att du och många med dig och jag tycker olika här. Så kommer det nog alltid vara.

Så jag ser fram emot en ny säsoong med ett helt nytt lag. Med samma tränare.

Får han inte ut nåt av detta laget, ja då kan jag bärja hålla med om kritiken.

Du kommer aldrig kritisera, inte ens då.
Det är ok. Alla gör som dom vill. Jag är fortsatt jävligt nyfiken i vad ett fåtal såg som han gjorde bra men det kommer man aldrig få svar på för allt va andras fel hela tiden oavsett hur jävla taskiga laguttagningar han gjorde eller hur man hela tiden skulle markera mot samma spelare osv.

Avslutar denna diskussionen här.

2 gillningar

Ok. :folded_hands: