Lagbygget 25/26

Uppfriskande inlägg. Tycker också att Blomman får lite väl mycket skit. Han är måhända inte ligans bästa coach, men tycker vi ska ge honom chansen med ett lag som inte är ihopsatt av Nubben, och med vettiga assisterande, innan vi kölhalar honom.

12 gillningar

Det gjorde han ju? Ta bara till exempel kvalet? Ingen slump att man efter 2 ganska klara förluster vinner 4 raka.

2 gillningar

Att du ens antyder att det finns många här som skulle vilja att HV går dåligt för att de ska ”få” rätt i en tidigare gjord analys av en anställds prestation i HV - är både fel och respektlöst en masse. Jag säger som @lejacques : BS .

Jag har en bestämd uppfattning om att de allra flesta som är här är engagerade HV-fans och vill att det ska gå bra för HV varje minut av nästa säsong. Varje byte kommer vi glädjas med laget när det fungerar bra. Varje mål, snygg aktion och fin räddning kommer diskuteras i matchtrådarna med glada emojis. Vi kommer finnas där i hallen ibland och ge allt stöd vi kan åt laget och ledarna.

Din analys, i den delen, är BS och ett trist angrepp.

9 gillningar

Håller med. Nuvarande lag är på papperet mycket bättre än förra säsongens. Det var visserligen också bra på pappret, men mig veterligen satte inte Blomman ihop det.

2 gillningar

Förra året hade vi en alltför dålig trupp och fel tränare och spelsystem för den typen av trupp. Hade laget presterat bättre under en annan tränare? Antagligen ja eller inte och man hade åkt ur. Blomman har inte övertygat mig än han är rätt person än att lyfta hv, det har dock inte Liljander gjort heller hittills. Nu har vi gjort omstart och hoppas de är rätt typ av spelare nu som Anton vill använda sig av.

Sen om folk anser detta är BS är upp till er

3 gillningar

Dumheter Fegon, detta HV-forum är en plats för fans som älskar HV, här är inte en plats för folk som hoppas att HV ska gå dåligt pga en ifrågasatt tränare.
Du får gärna sätta din tilltro till Anton, men peka inte finger åt den stora massan som är skeptiska, jag kan lova dig att vi inte önskar något annat än att se HV spela slutspel igen.

10 gillningar

Vilka spelare då?

Säsongen kommer onekligen att bli intressant.
Jag är inte övertygad att Blomman är rätt man. Det borde rimligtvis ingen vara.
Truppen är renoverad. Uppgraderad på alla fronter enligt mig. Hade gärna sett en spetsvärvning till, något i stil med Bemström som en annan skribent önskade.
Truppen kommer att bestå, kanske någon justering här och där. Men denna gång kommer det att bli Blomman som åker om det går åt helvete.

Lagbygget bör hålla denna gången.

OM det skulle skita sig ännu en säsong känns det som att Leise är nästan lika mycket ansvarig som AB.

Det här rimmar väldigt illa med det du skrivit inför tidigare säsonger.

Så här skrev du inför säsongen 23/24:

Så här skrev du inför säsongen 22/23:

Nu skriver du plötsligt att det är FÖRSTA gången vi står med en ordentlig trupp, att det är FÖRSTA gången vi kan bedöma en sportchef eller coach. Allt annat menar du har varit på chans eller halvvolley.

En röd tråd inför tidigare säsonger har varit att du tippat laget topp 4 eller till och med topp 2. En röd tråd har varit att du hänvisat till din egen erfarenhet av hockey.

Men nu har du plötsligt ändrat dig. Tidigare trupper sedan vi gick upp till SHL är nu i dina ögon inte ett dugg värda? Man kan ju undra vad denna historierevidering från din sida beror på?

23 gillningar

Jag kan bara svara för mig själv men jag tycker verkligen inte det. Min förhoppning är att det ska gå bra oavsett vem som är tränare, men den senaste tiden i alla fall som han varit tränare kan man knappast säga har varit uppmuntrande. Vi får se hur det går och hur länge Blomqvist får vara kvar.

3 gillningar

Nä jag tror ingen sitter och hoppas på att det ska gå så dåligt för Blomman och laget att han får kicken. Men man har rätt till att vara skeptisk för förra säsongen kom vi sist och spelet var allt annat än bra och vi överlevde återigen med nöd och näppe.

3 gillningar

Jag tror det är svårt att få en konstruktiv debatt när man indirekt börjar med att beskylla typ halva forumet för skolgårdsmobbar beteende och att de vill att det ska gå dåligt för HV.
Är mycket nyfiken på ditt svar på Lejacques fråga angående att tidigare års trupper var för dåliga fastän du inför de två senaste säsongerna lovat topp-två placeringar minst.
Var du ironisk då eller har du bara ändrat uppfattning?

1 gillning

Kommer alltid finnas fans som ser bara positiva saker o ser hv gör allt perfekt och man får inte kritisera eller vara negativ mot hv för då är man inget fan (hv facebook fan sida). Sen finns de som är på andra sidan som ser allt hv gör negativt. Att få en debatt mellan dessa 2 sidor är omöjligt för de kan inte alls förstå varandras sidor. De är som om 2 partier på vardera sida om politiken helt plötsligt kommer överens.

En sanning försenad person behöver inte vara samma för en annan.

5 gillningar

Dock bör man försöka vara intellektuellt hederlig när man diskuterar, det blir mycket intressantare och trevligare samtal då. Att vantolka och klistra epitet på andra är sällan vägen framåt för bra samtal.

5 gillningar

Så är det. Och det gäller båda sidor. Både team halvfullt och halvtomt. Själv är jag nästan alltid mer positiv till truppen och vad den kan uträtta, än vad resultatet sen visar. Iallafall senaste säsongerna. Men dels beror det på min egen vilja att inte ha så mörkt sinne hela tiden, och delvis beror det på att trupperna faktiskt har underpresterat sett till materialet vi haft. Helheten blev mindre än delarna kan man säga.

2 gillningar

Instämmer helt, själv kommer jag vara skitnöjd om laget kan slåss om plats 8-10 och ligga lååångt ifrån kvalstrecket i stort sett hela säsongen. Detta för att kunna gå på match eller sätta sig framför TV och njuta av hockey samt utan att bita ned naglarna ända till armbågarna.

2 gillningar

Jag vill inte kalla mig obotlig optimist. Men nog har jag en stark tendens till att se lite väl optimistiskt på nytillskott.
Några riktiga fadäser har det blivit.
Sett till mina förväntningar är ju tex Tedenby en katastrof. Kanske Tom i klass med Martinsson… Tikka vill jag verkligen glömma…
Och nu sitter jag här igen. Och kan inte annat än känna att i år vänder det.
Reber kommer ta kliv. OSL revanschersr sig. Borgman och Hansson blir stjärnor och Hepponiemi / Lindström kommer dominera och jag kommer inte förstå vad som går snett när serien drar igång…
Editerad

4 gillningar

Borgström? Han är inte längre en stjärna i hv tyvärr……antar du menar Borgman

1 gillning

Ibland slår det mig. Att det är så märkligt och förvånande. Att ingen från forumet har rekryterats som coach när så många på detsamma vet bättre än Blomman. :wink::joy:

1 gillning