Sorry, men Reber håller inte som Center i SHL han heller.
Du vill inte se hans defensiva statistik…
Låt grabben lira vinge.
Men han har farten iaf till skillnad mot Johnsen. Dessutom ett års erfarenhet av att centra SHL. Ser inga bättre alternativ i truppen tyvärr.
Visst. Köper det.
Men han hade inga bra siffror som center ifjol.
Det behöver värvas. Inte peta in Reber som C. Blir inge bättre tror jag.
Håller med att vi måste värva men tills dess får vi försöka laga efter läge.
Av de alternativen som finns så tycker jag absolut att Wille Magnertoft är bland de bättre alternativen. Oscar Davidsson har ett stabilt defensivt spel i sig, och kan spela center, men bör enligt mig spela ytterforward. Wille är en renodlad center, vilket är en bristvara i dagens HV71, som jag också tycker är väldigt smart och ansvarstagande. Sen kanske han inte är riktigt redo för en gjuten plats i A-laget men jag tycker absolut att han borde få chansen. Han lär inte göra bort sig.
Mason Jobst
Rousec
Linus
Wille
Den köper jag 8 dagar i veckan. Funkar inte Wille så får Kloos fortsätta som C..
Mason Jobst - Stats, Contract, Salary & More.
Förstår inte riktigt vad Jobst ska ge. Medioker poängskörd i AHL och minussiffror i ett topplag.
Plus minus…
Exempel:
Ang hade +2 ifjol. Minus 6 i år. Vad tillför han?
Borgstöm hade -12 förra året, minus 7 året innan. Vad tillförde han?
Läst en hel del väldigt positivt om Jobst.
Men inget annat än en “spaning” och vad jag vet en av de bättre som finns tillgängliga på marknaden.
Jag själv har inte gjort någon jättedjup scouting direkt men skillnaden här är väl att våra spelare med minussiffror spelade i ett bottenlag, Jobst spelade i ett topplag. Har som sagt inte jättekoll men såg det bara som ett litet varningstecken.
Iofs värvade vi Borgström, med (lite) sämre statistik från Amerika till och med.
Vad vi behöver är David Gustafsson.
Enig, men det blir nog knepigt.
Går som tåget i AHL.
Kul att han får spela leading line.
Jag vet.
Drömde mig bort för en kort stund ![]()
Inte en till kortväxt center tack.
Fortsätt spela hepo-woods. Där finns kemi!!
Ja heppo - Woods hittar varandra bra! Sen önskar man att Rousek ska synas mer där I poängprotokollet men verkar som att han stabiliserar upp den kedjan bra? Bäst med sina +7 i laget.
Är det värvningar till Kloos kedjan som behövs? Jag tycker han gör det bra men finns mer att hämta och han behöver bättre lekkamrater. Inget ont om HP där för han ska vara kvar i laget
Väldigt kluven angående HP.
Visst vill jag att han ska vara kvar, iallafall ett tag till. Fortsätta få chansen att etablera sig i SHL.
MEN det är förutsätter att han tar den chansen. I 5 mot 5 har han extremt dåliga siffror än så länge. Inte varit på isen vid ett enda mål framåt.
Hoppas det kommer.
Så lyfter vi in lite regler för denna tråd igen: här droppar vi inte in “tips” på heta lirare att värva, i diskussionen om lagbygget, ty “het lirare” ingår inte i lagbygget.
Viktigt tillägg: vi får ta in det som droppats i “Seriösa-tråden” för silly season. Fram till de ryktena är avlivade naturligtvis.
Sedan får man gärna diskutera att det “skulle behövas en spelare typ X på position Y”. Men vi diskuterar inte helt orelaterade specifika spelare, det gör vi i drömtråden, texvis.
4 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Spelarmarknaden 25/26 (drömmar & farhågor)