Tycker Borgman och Hansson kan ringa Filip Sandberg med, bör väl kunna tillföra något som 3e/4e center.
Är det en vettig idé att försöka komma över Nick Shore billigt för resten av säsongen från LHC, Det går ingen vidare för honom alls men kanske kan få en tändning i HV?
Satsa på att låna ut Johnsen till Allsvenskan då jag tycker inte att han riktigt håller för SHL just nu.
Shore i tredje är kanske ingen höjdare, går det stöka om på något vis, Om man får han till rätt peng?
Tänkt tanken, men tveksamt om Linköping är villiga att ge en spelare till en bottenkonkurrent va?
Helt enig i din invändning - Kanske rakt av borde lagt det i drömtråden, men tänker OM (vänder på stenar).
Personligen vill jag inte se Shore mer i HV, det känns som en spelare som spelar bra i medgång, men som inte verkar bry sig nämnvärt när det går emot. Att Johnsen behöver lånas ut är uppenbart, men jag hade velat få in lite vinnarskallar som kan knyta näven i fickan, även när det grinar emot.
Saknar Kero. Just nu hade vi behövt honom, många gör ju det dessutom bättre under andra säsongen när man kommer utifrån.
Men om vi kan få Shore till rätt peng nu när vi har en centerbrist kan det väl vara bra eller? Beror ju förstås på vad man kan få in men med tanke på hur död marknaden är…
Kero är verkligen exakt den Centern vi skulle haft i tredje.
Shore var bra på grund av AP, nu saknar vi honom. Delvis därför det har gått ganska dåligt i LHC för Shore.
Shore och Kero är jag tveksam till. Inga dåliga spelare men alldeles för dyra för den roll de skulle få. Vi behöver poänggörare och inte dyra nordamerikaner i tredjekedjan.
Samtidigt kanske man behöver få in spelare som gör att de vi redan har ökar sin produktion. Tänker på en sån som Kloos t ex. Han hade förmodligen mått bra av att få in en riktig center som kan servera honom rätt läge att nypa dit den. Då kommer han mer till sin rätt och laget får ut mer av det man vill ha ut av honom. Säger inte att Shore är denna center, men kanske.
Ser väl ut som en graf som passar HV som hand i handske?! ![]()
![]()
Linjen är väl underliggande nu? Perfekt!
Nää, nästan. Game score.
Väljer man att vara positiv så är han numera bättre defensivt än offensivt!
Skål!
Om Stillman nu lyckas hitta en center och Luoto kommer tillbaka blir det intressant att se hur laget formeras.
Woods Rosuek Heppo har börjar fungera så den bör vara intakt (med Blomman vet man aldrig)
Luoto NY Kloos känns som den givna formationen med en ny center
Sen blir det svårare. Tycker Johnsen inte håller men vi har inga andra val förutom Reber. Hugo P bör väl ändå spela eftersom han behövs som skytt i PP och Pasic ser lite hetare ut sista tiden. OSL kommer tillbaka med. Tedenby har höjt sig likväl som Linus Lindström sista matcherna.
Vet faktiskt inte hur jag vill ha det . Enda självklara är väl Ang i 3:e. Lättast för Blomman är att plocka bort juniorer som vanligt så tippar på att det blir.
Pasic Johsen Ang
Tedenby Lindström OSL
Aldrig i livet. Nej! Tvi!
Hoppas vi får tillbaka den finska pansarvagnen efter uppehållet. Det här lagbygget saknar helt sån tyngd i övrigt. Synd att de inte serietillverkas så man kan beställa några fler.
Tikka?![]()
Nä, inte den pansarvagnsmodellen som är lite för tung och med för klen motor. Luoto-modellen är bättre konfad, med mer motor men också med elektromagnet som funkar på puckar vid sargen.