Lagbygget 25/26

Samt är något billigare…

1 gillning

Kollade igenom samtliga mål från föregående säsong & det blev bara ännu tydligare och ytterligare en öppen dörr att sparka in. Vi har alltså tappat 4 spelare som stod för 54 mål. Vem fan var tänkt att ersätta dessa 4?

9 gillningar

Lägg där till att vi inte har sett samma Luoto, Reber eller Alsing som förra året tyvärr. Då är det ännu fler poäng bort!

4 gillningar

Den enda nya positiva injektionen vad gäller målgörande är Woods (snittar just nu 20 mål/grundserien). Det går kanske att göra ett “case” för Hepo (vars formkurva pekar uppåt), som med nuvarande tempo hade slutat serien på 12 gjorda mål, men jag tycker inte riktigt han är helt självklar. Ganska tydligt kan man konstatera att utgifterna är större än vad vi fått in.

1 gillning

Känner att det kunde blivit fler mål om vissa spelare skjutit istället för att leta snygga framspel. Tycker väldigt många har haft bra lägen att stänka dit pucken men sökt pass istället. Hepo har börjat skjuta lite mer nu och fått in ett par puckar men fler måste göra detsamma istället för söka pass. Har vid flera tillfällen sett rousek få en bra pass han absolut skulle kunna stänka dit men söker pass istället men han är inte ensam om detta fast jag tror han haft absolut flest chanser. Våga skjuta och var redo att grisa på eventuella returer.

Svårt att väga upp för borgy och ap men om man hela tiden söker pass istället för avslut blir det liksom omöjligt

3 gillningar

Erik Andersson klar för Växjö, lagom till matchen mot HV. EA bor i Ulricehamn och säger till Ulricehamns Tidning att han uppskattar att det “bara” är 2 timmar hem till familjen. Jkpg hade förstås varit betydligt närmare. Var HV intresserade?

1 gillning

Hans underliggande siffror dög säkert inte för hycklarna i Hv:s skärmtittande statistiknördar

Kommer vi ens få förstärkning innan jul?

Jag tror att statistik är viktigt också, men att det finns andra saker som säkert spelar roll. Det handlar inte om antingen eller utan om både och, vad man tycker ska väga tyngst är en annan sak.

2 gillningar

Absolut. Jag raljerade en aning

1 gillning

vi saknar en sheriff från ljungarum

5 gillningar

HV är nog endast intresserade av målskyttar och fysiska spelare. Spelare som EA är de HV har i överflöd…

3 gillningar

Hade alla dar i veckan tagit Erik, en lokal kille (Nittorp)med juniortid i HV, före WIN.

4 gillningar

Men är det inte bättre att värva hit en första center eller två, alternativt en extra första vinge, som trycker ner kedjorna och därmed Win utanför top 13?

Istället för att värva ännu en fjärdekedja lirare, det har vi gott om😉

Förutsatt att marknaden tillåter dvs, vilket verkar vara problemet.

Edit: såg att @1586kvadrat redan poängterat detta.

5 gillningar

Flyttar hit.

Initialt var det inte det här som Kronwall poängterade som ett problem. Att man har in sin kärlek till underliggande siffror stirrat sig blind enkom på duktiga spelare med puck. Men spelet utan puck, har man kalkylerat med detta på samma nivå? Min gissning är att man inte har det. Och det får vi sota för nu.

Playboken är bygg på puckinnehav. Varken mer eller mindre!

2 gillningar

OSL var riktigt blek igår igen.

Måste väl ha spelat sig ur laget snart?

En trade? Finland? Läktaren?

Får se om Stillman kan trolla fram något bra.

6 gillningar

Vi byter honom mot Bedard.

3 gillningar

Varken Johnsen eller Lyrenäs håller på denna nivån, både skulle må bra av att testa vingarna i någon annan liga/lag.

6 gillningar

Komsi komsi.

En väldigt stabil center.

Nu när Nhl äventyret förmodligen är över måste ju HV71 vara drömmen och utmaningen David behöver.

7 gillningar

Jag håller med dig till 100%

Frölunda hade helt rätt i sin scoutning gällande Johnsen.

OSL är en gåta men jag tycker att vi nått ett vägskäl där det inte fungerar längre.

1 gillning