Lagbygget 25/26

Kan det vara ersättare till Lindström om han är mer allvarligt skadad?

2 gillningar

Hade ju varit bättre ta nån av de två som var hos oss förra hösten? Vad gör de nu? Forslund va? Och?

Känns inte Erikssons profil lite som Tikka. Bra tekare och stark. Dock med 15 procent av lönen.

Känns som att här tog man en billig spelare med uppsida istället för en dyr lösning som inte passade in. Någonstans gillar jag att vi hittar ett namn helt utanför radar. Det ska väl vara nya HV, stärkta av vass scouting och analys.

Tror inte man ska stirra sig blind på att Eriksson inte låg i poängtoppen i HA, eller att Johnsen som var ledande i HA inte blommat ut i SHL. En fd spelare sa till mig i samband med de matchlånen vi tog ifrån HA förra året att det i princip är enklare för en gnuggare i tredjelinan i ett HA lag att göra samma sak i SHL, än för en förstafemmespelare i HA att ta en topp 6- plats i SHL. Ligger nog något i det.

4 gillningar

Statistik, matematik, och sifferexercis.

Laget har 20 spelare som snittar 80 kg. Laget tar in en gubbe på 100 kg. Fingerade siffror.

Plötsligt har laget ökat snittvikten 1 kg, och vips! Alla spelare snittar nu istället 81 kg.

Genom att ta in en tyngre och längre spelare, har alltså hela laget blivit tyngre och längre.

Är det inte läckert så säg?

5 gillningar

Man undrar ju vilka dom andra spelarna som man haft “på bordet” men inte gick vidare med av oika anledningar som stille sa, var. Eftersom Hampus Eriksson tydligen dög för stille o co så är jag otroligt nyfiken på det.

1 gillning

Tror att det är den tänka centerlinjen framöver och i samma rangordning. Lindström tog nåt kliv innan skadan och kanske är värd att testa högre upp nu.

Tedenby bör spela på nån bekostnad kan man tycka men det börjar bli trångt. OSL kanske är ett bättre alternativ i en 4:e men en nya center från Allsvenskan. Bra med lite konkurrens i dom nedre formationerna.

Man behövde en ren center ASAP, man inser att Liljanders så fina center/fw värvningar samtliga var mycket bättre som FW och mycket sämre som C. Marknaden är stendöd, man ligger sist, man hittar Eriksson och tänker “vafan de finns ju inget bättre, vi tar detta nu tills något bättre dyker upp” så simpelt tror jag det är

Lägga så mycket? Vad snackar du om?

Va? Han är väl i grund och botten en centrer men kan spela vinge? Vilket inte påminner om någon spelare i truppen typ?

Eriksson säger själv i intervjun att det har hållt på i runt 2 veckor med detta. Känns som man lagt ned mycket tid på att värva en eventuell fjärdecenter. Tror han är tänkt högre upp om man kämpat så mycket för att få honom till HV

aldrig, han kommer spela fjärdecenter om han inte blommar ut fullständigt och L.L flyttas upp till tredje.

Vilken intervju hänvisar du till?

Har försökt hitta den men lyckas inte.

Jaha. Du menar arbete bakom. Jag missuppfattade. Det var lite oklart. Men det är klart att han är tänkt som 4e center, eventuellt tredje. Jag är ganska övertygad att Stille lägger ner mer jobb för att få till en till värvning, en lite mer prestigefull värvning. Dom försöker täppa till hål i laget. Detta var ett. Det finns fler. Det ena utesluter inte det andra

Vi måste få ut mer av Kloos, så jag hoppas tanken är att han ska ut på en kant i någon av formationerna. Varken han eller Heppo kommer till sin rätt som center.

4 gillningar

Det verkar som skadelistan fortsätter, detta i kombination med brister i lagbygget gör att laget måste förstärkas, osäker på om ex Luoto blir att räkna med som en kontinuerlig spelare framöver? I min värld behöver klubben nu värva en toppcenter, en powerforward och en sheriffback. Allt detta kommer väl tyvärr inte att ske men vi får se vad Stillman kan trolla fram.

Lösningen nedan:

Fredrik Granberg alt Måns Krämer, Nybro = Stor och tung sheriffback?
Joachim Rodhin, Nybro = Powerforward?
Hampus Eriksson, Nybro = Toppcenter?

Billigt och bra.

1 gillning

Vill du att Nybro åker ur HA😉

1 gillning

Vill att HV håller sig kvar. Och många verkar ju nöjda med Nybro-spåret. Så jag säger KBK!

2 gillningar

He he, Eriksson är redan inräknad som tredje/ fjärdecenter och får isåfall ersätta Lindström som också verkar vara ut och i laget.
Några mer värvningar från Nybro tror jag inte på utan här måste nog komma spelare från betydligt högre hylla.

Fyra producerande kedjor sa Bill.

En sa Bull.

6 gillningar