Vart???
Edit: här, HV71 agerar – forwarden lånas ut – Jönköpings-Posten
Vart???
Edit: här, HV71 agerar – forwarden lånas ut – Jönköpings-Posten
Stille har väl alltid varit hemlighetsmakare, Det här är inte knet som babblar.
Det får vi fan hoppas.
Skulle inte bli ett dugg jävla förvånad om nästa nyhet låter något i stil med.. Vi har märkt att vi behöver addera mer tyngd i laget, och nu har vi hittat pusselbiten. Välkommen tillbaka Tommi Tikka, vi betalar väl fortfarande hans lön så det är ju en winwin😅
Väldigt konstigt om inte någon är på gång in närmaste dagarna, de kan ju sitta med fler skador efter nästkommande matcher och att då minskar truppen i förväg……hm hm ?
Även om Johnsen inte är bra nog så är de ändå en kropp. Måste börja bli jäkla svårt att ens sätta en trupp nu.
Självklart måste han ersättas. Fyll gärna på uppifrån denna gången och gärna med centrar som är centrar. Tack på förhand.
Nog för att vi haft helsnurriga sportchefer tidigare, men årets ledning med Liljander och Blomman i spetsen måste ju ändå ta priset som de sämsta någonsin.
De har liksom lagt krokben på sig själva, fintat upp sig på läktaren, varit heeelt offside sedan dag 1 den här säsongen.
Liljander/Blomman påstod inför säsongen:
– Vi ska ha fyra kedjor där alla kan leverera.
Nu: Vi tar in spelare för tydligare roller och skapar tydligare hierarki.
– Vi är inte oroliga för målskyttet, det sprids som sagt ut. Därför behöver vi inte göra allt i vår makt för att behålla poäng- och målstarka spelare AP och LaLeggia.
Nu: Laget skriker efter poäng- och målstarka spelare som AP och LaLeggia.
– Vi behöver inte naturliga centrar. Vi tar in spelare som kan spela både center och forward.
Nu: Vi tar in en naturlig center, och flyttar i stort sett ut alla nya ”centrar” vi kan på en vinge.
– Vi behöver inte ha tyngd eftersom man inte nickar in pucken i hockey. Vi vill spela med puck!
Nu: Vi tar in en allsvensk spelare vars enda uppsida på pappret är just hans tyngd och längd.
– Vi behöver en tydlig förstamålvakt. Därför tar vi in den målvakt som förlorade målvaktskampen mot Dichow i kvalet.
Nu: Lehtinen är inte ens i närheten av att vara förstamålvakt.
– Vi låter Johnsen börja i SHL, till skillnad från Frölunda som ville låna ut honom.
Nu: Vi lånar ut Johnsen till Allsvenskan.
– Vi satsar på Johnsen istället för HP som vi skickar till Allsvenskan.
Nu: Vi har tagit tillbaka HP, lånar ut Johnsen.
– De underliggande siffrorna visar att vi är på rätt väg.
Nu: När de underliggande siffrorna är som sämst tar vi också poäng.
Då ska man komma ihåg att allt ovan bara är ett axplock av alla tokigheter som vår sportchef och tränare gjort den här säsongen.
Naturligtvis är det bra att man rättar till sina misstag. Men att man överhuvudtaget satt sig i den här situationen med att konsekvent göra fel när man kan göra rätt, det är anmärkningsvärt uselt.
Korrekt beskrivet, fler och fler i och runt klubben inser nog detta idag, där tror jag inte heller att BL kommer tillbaka som GM.
Sett hur man ställde upp laget på dagens träning, och det faktum att man lånar ut Johnsen på ett säsongslångt lån, så känns det som att en center tänkt för andra kedjan är klar. Inte en chans att man tänker att en halvfrusen Reber ska agera center i en andra kedja.
Skulle du bli förvånad om de är så att man tänkt reber som center? ![]()
Har AIK blivit det nya HV eller? Brattström, Gustafsson, Johnsen, Gunnarsson, Vi har fått AB och WIN, vår nya samarbetsklubb? Missade säkert någon också.
Oerhört träffsäkert.
Ska man skratta eller gråta?
Björn Liljander har verkligen gjort ett dåligt jobb.
Jag har fanimej börjat sakna Johan Hult.
Vet att jag var oerhört less på Hult men han överglänser sina efterträdare med hästlängder.
Beroende på hur Fredrik Stillman agerar framöver (sparka Blomman är ett krav) så kan jag tänka mig att se honom fortsätta. Men ja, behöver vi ha in en ”ny” sportchef så är Hult mitt namn. Vi siktar ju ändå på att bli ett grått tråkigt mittenlag som spelar play in varje år. Det har Hult koll på hur man fixar.
Glöm inte superscouten Boba, som skröt i nån Sundsvallbaserad tidning att det minsann var han som scoutat WIN till AIK och HV ![]()
Att Reber är tänkt som en center är jag inte förvånad över. Att han däremot skulle vara tänkt som en andra center, inte ens på HA-nivå så slår det rätt (baserat på hur han sett ut den här säsongen). Reber har på slutet antingen varit extra forward eller fjärde center. Ser man till hur man ställer upp övriga centrar så tyder allt på att en center/spelare tänkt som C2 är på ingång. Både Lindström och Eriksson går före Reber som center just nu.
Fattar ingenting! Lånar ut spelare när man har halva laget på skadelistan!
Har alla slagit i huvudet i HV71!
Visst att MJ inte varit någon succé men det är en frisk spelare! Måste ju vara något på ingång eller så måste Davidsson plockas hem!
Ska vi inte värva ifrån bottenlag/AS så ska vi ju inte ta in sportchefen som spikade truppen när vi åkte ur? Men å andra sidan han har ju ett HV hjärta vilket är en det vi borde bygga organisationen runt.
Hoppas innerligt du har rätt, inte en dag försent i så fall
Reber klar för Fribourg-Gotterôn enligt MrMadhawk, till nästa säsong alltså
Så Blomman missar eventuellt matchen i morgon pga sjukdom. Den som tar över rodret är istället tränaren som lade grunden för att vi åkte ur SHL.
Good times. Good times…