Felix Sandström får väl ändå ses som ett nyförvärv.
Nja, men egentligen är det ju det.
Han har ju reppat klubben tidigare, så Sandström är ett gammförvärv. Räknas inte.
Motsvarigheten till ett gammalt ex i telefonboken?
Ett överstruket sådant, ja.
Ok… och samarbetet i tränargruppen fungerar bra? Kan tolkas som en liten pik till Rahm. Låter som Blomman sköter sitt och Rahm sitt. Samsyn?
Även konstig retorik. Ok om vi fans snackar som ”bättre” spelare. Sänder inga bra signaler om tränare öppet indirekt sågar sina spelare i lägre kedjor…
Blomman är usel på att få ihop en grupp.
Och det var ju sååå mycket bättre innan det magiska coachbytet av backar och forwards. Ang harvade väl redan då med ”sämre” spelare?
Med det sagt ska självklart Ang spela med bättre spelare.
Tolkar det som lågt hockey IQ.
Ja menar det här är mannen som sänkte Heppo på försäsongen mellan Brännström och OSL.
Om vi antar att Stillman hittar en riktigt bra center och att alla blir friska och hela relativt snart. Räknar dock bort Brännström. I bästa fall skulle man kunna formera laget så här:
Dichow
Lehtinen
Borgman, Hansson
Fransson, Alsing
Hatakka, Rindell
Lagerberg, Annborn
Woods, Ny center, Ang
Heponiemi, Rousek, Pettersson
Luoto, Lindström, Kloos
Tedenby, Eriksson, Stål-Lyrenäs
Pasic, Reber, Ignberg Nilsson
Kan naturligtvis finnas varianter på detta, men med någorlunda friskt och oskadat lag skulle det kunna bli rätt bra.
Då tror jag det hänger mer på spelarna än Blomqvist om man ska lyckas undvika kval. Spelarna kan inte hålla på med individuella misstag som Rousek i torsdags och Ang mot Malmö som senaste exempel.
Skönt med 5 kedjor! ![]()
Vi kommer nog inte hitta en spetscenter utan möjligen en utfyllnad. Reber så långt ner i din hierarki alltså @zico? För mig är han given högt upp.
Jag håller med dig här! Hade ställt upp så här. Tror inte heller det kommer någon spets.
Heponiemi Rousek HP
Luoto Reber Kloos
Woods LL Ang
Teden Eriksson OSL
Jag reagerade också rätt rejält på det ordvalet. Helt plötsligt är det inte en enad tränarstab utan precis som om AB blev lite kränkt över att få släppa forwardsen. Precis som en treåring och precis som min bild av honom är.
Nu tycker jag att Reber har varit ganska kass under hösten. Nu är han på J-vm och tillbaka nån vecka in i januari. Formen på j-vm spelare brukar väl inte va på topp när de kommer tillbaka, så därför lågt rankad av mig.
Sen, om vi blir skadefria så ökar konkurrensen, och då får alla bevisa sig. Det var därför jag skrev att det finns varianter.
“Inte jag som har ansvar för forwards längre”???
Innebär det att han inte är HC längre, eller missuppfattat vad det innebär?
Så konstigt uttalande från en så ”fantastisk tränare med en grymt bra daglig verksmhet”
Någon med plus som kan sammanfatta?
Hittade inte Annborns tråd men tycker han gör det riktigt bra! Kul att se ![]()
Låter som ett märkligt uttryck när man är HC
Vad tror vi är på väg in om de är något på väg? Eddie?
Levin har alltså gjort mer poäng på 2 matcher än Lindström gjort på 22 matcher….