Lagbygget 25/26

Då flyttar vi och svarar här!

Summa summera, mycket är fel. Det handlar inte enkom om HP, även om han är ett konkret exempel.

Jag landar i ett konsensus som säger. Vi har den blå vägen som så gärna lyfts fram, vi hade en undermålig trupp från föregående år med undantag från x spelare, Liljander kör sitt race, vi står kvar med AB.

Det vi hade, som vi kunder värderat och vårdat, där jag tror att vi hade fått ett bättre utfall av.

AP

Släggan

Gliffen

Herman Träff

HP (skulle varit med från början)

Viggo Gustafsson

Wilhelm Hallqvist

Bubblare (har inte tillräcklig koll)

Oscar Davidsson

Någon mer?

Samt

Kaski!

Varför gjorde man så stora justeringar? Liljander gjorde inte läxan.

5 gillningar

Kero. Engsund. Kanske Day.

3 gillningar

Hv ledare kan inte förvalta spelare. De ger dem inga förutsättningar att lyckas. Alla ser de utan hv. De bryr sig inte. De bryr sig bara om sig själva i ledningen

1 gillning

Kan också slänga in en Center vid namn Anton Bengtsson som sagt att han vill spela i HV. Där borde man vara bättre.

11 gillningar

Felix Sandström tillbaka igen!

2 gillningar

En till målvakt precis vad vi behöver.

Sandström alltså! Det var lite oväntat. Bara under tiden dichow är skadad så inte resten av säsongen?

1 gillning

Felix gjorde inte bort sig sist han var här. Han gjorde dock inte heller succé. Han har aldrig riktigt fått det att lyfta, vare sig i SHL eller på andra sidan pölen. Siffrorna han har i Liiga är direkt usla.

Som andramålvakt. Visst. Problemet är fortsatt att vi inte har någon förstamålvakt.

3 gillningar

Välkomna att diskutera detta i hans tråd.

Då har vi fyra under kontrakt. Grymt.

4 gillningar

Man kan ju inte annat säga att HV:s målvaktssituation är, som mycket annat de två senaste säsongerna, fullständigt amatörmässigt skött.

• Vi tar in Alnefelt på ett treårskontrakt för en lön på runt 200 000 kronor. Ett galet kontrakt även på förhand och rejäl chansning.
  • Dichow hamnar i skrubben och från HV:s sida vill man hitta en lösning.
  • Vi tar in Lehtinen, som gick ner sig fullständigt i kvalet och förlorade målvaktskampen mot Dichow. Ännu ett treårskontrakt med hög lön.
  • Vi lånar ut Glifford, som var en stor faktor till den lilla framgångsperiod vi hade förra säsongen, till allsvenskan. Ett beslut som gör att vi inte kan ta tillbaka honom hur vi vill
  • Vi lånar ut Alnefelt till Finland.
  • Vi tar nu IN Sandström från Finland som har ännu sämre siffror i Liiga än Alnefelt.

Det ovan är ett typexempel på hur HV numera är föreningen som ständigt tar fel beslut.

Det ovan är ett typexempel på vilken jäkla cirkus HV är.

20 gillningar

Jag är inte imponerad av hans siffror i Finland, hoppas han kan bevisa sig. Detta torde ju vara ett lån?

Skulle gissa på att man testar Felix på ett korttidskontrakt för att se hur han är. Slår det väl ut kommer Lassi få ett ”hv och Lassi har i samförstånd kommit fram till att bryta..”

Felix har stått utanför truppen sedan 1/11

2 gillningar

Jag tror att det är Stillmans tanke också.

4 gillningar

Just målvakter är inte HV71s melodi. Alltför ofta tar vi målvakter ingen annan vill ha, precis som när Dichow lämnade Frölunda.

Nu anser jag förvisso inte att man ska kritisera Dichen alltför hårt. Han är väl det enda vi har gjort rätt på målvaktssidan de senaste åren, innan det Söderström? Det är synd att laget degraderades till Allsvenskan; annars tror jag att Linus hade spelat för HV idag.

1 gillning

Verkar så enligt artikeln i HockeyNews (som ni nog all redan läst! :slight_smile: )

Tidigare under fredagen stod det även klart att HV71 plockar in den tidigare klubbmålvakten Felix Sandström som tillfällig lösning under tiden Frederik Dichow är skadad.

OK som kortsiktig lösning tills Dicken är tillbaka.

Långsiktigt bör man gå på Dicken/Glifford som målvaktsduo.

2 gillningar

Ny match Torsdag 18/12, nu är klockan drygt 20,30 Söndag 14/12, med andra ord med stor sannolikhet inget nyförvärv till omstarten och heller ingen förändring på HC/GM sidan. Det blir kval och finns nog ingen återvändo. Undrar om detta utfall verkligen gått in till fullo hos styrelse/ledning.

2 gillningar

De brukar väl sällan annonsera nyförvärv på söndagar eller är jag helt ute och cyklar om jag säger så?