Lagbygget 25/26

Vi kan nog få ihop ett fullt lusse-tåg med dumstrutar.

7 gillningar

Världens längsta lussetåg skulle jag gissa…om folk är ärliga…

3 gillningar

Tror ni att tex Tangnes hade kunnat leverera med vår trupp?

Jag tror Tagnes hade gjort det bättre än blomman, vilket jag iofs tror alla seriösa tränare hade gjort. Däremot tror jag att riktiga tränare hade haft det svårt att göra ett speciellt bra jobb under ärkesopan liljander.

Säg att Tagnes hade haft oss på en stabil 9-10 plats.

1 gillning

Av någon anledning känns det som att Tangnes hade totalfloppat hos oss och även han legat på en kvalplats, kanske ingenmansland. t.ex Robert Ohlsson däremot tror jag hade löst en top-10/top-8 placering. Säger inte att Ohlsson är mycket bättre än Tangnes men det känns bara inte som att han hade passat bra hos oss.

Jag var grundlurad, verkligen trott att de hade identifierat felet och blivit moderna.

1 gillning

Om man kollar EP har vi ingen officiell skillscoach. Antar att Beech tar en del sånt men min tanke är: Johan Davidsson, HV-hjärta, skillad. Varför inte ta in honom?

Möjligen några placeringar upp, kanske 9-11. Tyvärr är laget felbyggt för att kunna nå en bättre placering.

1 gillning

Tycker vi borde ha 3 spelförande kedjor, 2 som ska producer mycket och en tredje med lite hårdare spel men ändå offensivt skarpa, typ 3 Luotos. Fjärdekedjan ska vara en klassisk checking line - inte en kombination av spelförande gubbar som Brännström och Pasic samt en checkare i WIN. Det blir noll kemi. Ge mig en Jämtin, Ledin, whatever….

Jag ser inte att denna artikel lyfts fram här ännu:

Bra spaning av Fredrik.
Helt klart ett underbetyg av firma Björn och Anton. Men även Leise.
Det är ju inte pga skador, ty vi var mestadels skonade, bortsett från långtidssskador, vilket inte borde ge ett utslag på kedjornas fluktuation, ty det är en konstant.

5 gillningar

Jag tänker mig att du finner svaret i att underliggande styr så pass vida att det måste ge exakt rätt utslag. Tombolan går på högvarv i excel för att hitta ultimata utfall.

2 gillningar

Möjligt att de kör stats för att matcha ihop saker. Om detta vet jag inget, kanske har andra sett något vittnesmål om detta? Är det vanligt? Under säsong?

Själv tror jag det mest är ett tecken på desperation. Man vet inte var felet är eller hur man bör åtgärda det. Så man testar nya grejer och hoppas det kickar in.
Jag är inte negativ kring tanken på att testa nya grepp, det måste man, men att inte hitta rätt efter så mycket tester, det gör att slutsatsen blir gravt negativ.

2 gillningar

Nu skall jag spinna vidare på den DISKONTINUITET man får när man åker ur SHL.

Vi vet att man vill ha kontinuitet. Detta gäller, troligen, även om det inte sagts explicit mig veterligen, lagbygget. Jag är för kontinuitet i det att man behåller det som funkar över tid, skalar bort det som inte funkar och testar att addera något nytt (med förhoppning att det funkar).

Just nu riskerar vi möjligheten till att bygga vidare på en stomme för nästa säsongs lagbygge ty om vi ramlar ur så ryker alla kontrakt. Igen.

Detta faktum, att vi inte vet var vi spelar nästa år, gör det jättesvårt att planera för lagbygget 26/27. På samma sätt som det var svårt inför 25/26 och alla de senaste säsongerna. Detta erkänner folket i föreningen. Varför i helvete gör man inte mer för att undvika att leva i detta limbo?

Ja, jag vet, det hjälper inte att lyfta dessa grejor. Det finns inget rationellt bakom föreningens slapptaskighet. Bara en frikyrklig tro om att allt blir bättre, bara vi vill väl. Men, jag ville bara få ner denna punkt i skrift.

6 gillningar

Den diskontiuitet som kommer med degradering innebär en ursäkta uttrycker j-a brist på kontinuitet. TV-pengar reduceras till nästan noll med nytt avtal för HA, sponsorer försvinner, medlemmar försvinner, försäljning minskar, spelare försvinner osv osv. Men kan vara lugn ändå då kontinuiteten med AB består även i HA.

1 gillning

Diskontinuitet. Fantastiskt. Det är ju precis det vi håller på med och det vi är påväg med styrelsens nuvarande strategi.

1 gillning

jag tror de drog fel slutsats ur förra uttågets ökande medlemstal…

hey? :light_bulb: vi är något på spåret här :face_with_monocle:

Tror att detta laget byggdes med Pilut som ersättare till Släggan. Nu kom inte Pilut och laget saknar därför en stark offensiv back.

Laget är på pappret tillräckligt Bra.

Med en ny förstacenter - typ Kuokkanen borde detta laget klara av top -6/8. Utan det kanske top 8/10.

Det ligger något i föreningen.

Något luktar ruttet.

Har vi drabbats av någon förbannelse, eller bara Blomman?

Det finns väl en anledning att Lawrence inte ville komma hem. Och jag tror inte att det bara handlade om pengar.

3 gillningar

Tror verkligen också detta. Man fick istället ta in Rindell och någon annan forward (rousek, heppo, kloos). Känns som Björn inte fick de värvningar han ville riktigt…

2 gillningar

Sanningen är ju att Björn pratade länge med koukkonen men att han tillslut valde Malmö igen. Tror det hade varit en enorm skillnad med en 1c som kan spela center. Pilut var nog bara en önskedröm då han alltid hade focus på alplandet i första hand där han är i sin karriär just nu. Men klart det hade gjort en jäkla skillnad med. Men med det sagt, så borde han kunnat rädda upp det och iaf hittat en naturlig center. Så sjukt dåligt! Man blir inte mindre lack när man ser Herman träffs hattrick idag heller och att André bara öser på…

4 gillningar