Lagbygget 25/26

Ja visst men då saknades en första och en andracenter vid start? Hur tänkte de?

Haha JA! Århundradets överdrift och inte helt sanningsenlig. Trodde jag alla läste igenom.

1 gillning

Vill inte låta gnällig, men även innan Blommans intåg sades det att spelare blev sämre i Hv.

4 gillningar

Jag tror man hoppades att någon av Kloos eller Hepo skulle funka som C.

Handlar inte om vilja. Ingen vill vara en destruktiv ledare men en stor andel ledare är det likt förbannat. De vill säkert väl men inkompetensen leder till att människor mår dåligt, att talangfull personal lämnar och att resultaten uteblir.

Har man en destruktiv ledare i verksamheten finns två vettiga alternativ samt HVs:

  1. Utbilda och handled. Handledare behöver vara på plats och observera genomgångar och interaktion med personal för att kunna bryta in när något blir heltokigt (mobbning, bestraffning eller att man ignorerar en kritisk situation). När något bara är halvtokigt kan man jobba med med reflektion och uppföljning. Man behöver också komma igång och mäta samt följa upp positiva beteenden, det vanligaste fenomenet som dålig ledare är att man helt missar att ta hand om sin personal. Det här kostar så klar pengar men är betydligt mindre dyrt på sikt än alternativet göra ingenting.
  2. Att säga upp eller omplacera ledaren med nya arbetsuppgifter
  3. Det finns inget bra tredje alternativ. Väljer man kontinuitet kommer allt gå åt helvete. All forskning visar att destruktiva ledare är deg värsta som finns på jobbet. En dålig chef får fantastiska människor att må skit och misslyckas.

Precis allt som händer i HV71 är enligt förväntan, möjligen går det liiiite bättre än jag räknat med.
Björn och Blomman är inte onda människor, bara värdelösa ledare.

6 gillningar

9 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Lagbygget 26/27

Ring Johan Hult

3 gillningar

Här kommer min utvärdering av spelartruppen efter 41 omgångar. Kanske missade någon spelare, men de flesta bör vara med. Kan också ha skrivit fel på någon, typ autocorrect.

Som sagt - mina åsikter, tycker ni något annat får ni gärna berätta och förklara.

Sandström - Varit bra senaste matcherna. Lutar åt Flipp

Lehtinen - kan man ens beskriva nivån av flopp?

Dichow - Flipp - men skadan har förstört hela säsongen, väldigt lite underlag att bedöma utifrån.

Hatakka - Skadad mycket - men godkänd.

Rindell - Megaflipp

Alsing - flopp

Gustafsson - flipp? Spelat för lite för bedömning kan jag tycka

Fransson - Flipp

Hansson - Flopp, men godkänd.

Lagerberg - Flipp

Luoto - Skadad mycket, varit bra sedan comebacken men - flopp, nästan godkänd, man märker skillnad när han är med. Positiv skillnad.

Rousek - Halvflopp - klart godkänd men hade högre förväntningar. Varit bra senaste tiden.

Ang - Kung. Flipp.

Tedenby - Oväntat men - flipp.

Kloos - flopp

HP - flipp, men vi lyckas tappa honom.

Pasic - enough said.

Eriksson - Flopp, men hade NOLL förväntningar.

Stål Lyrenäs - bättre sedan nya kontraktet. Men floppar ändå.

Lindström - Flopppppp

Laz - Varken flipp eller flopp, lutar nästan lite mer mot flipp, tycker han kommer in med bra energi och är klart bättre än Eriksson.

Woods - Flipp

Borgman - Flopp. Också skadad mycket.

Heponiemi - skadad mycket, varken flipp eller flopp egentligen.

WIN - Oklart.

Brännström - Skadade ju sig typ direkt och kan inte sätta något riktigt betyg egentligen. Men helt klart mer flopp än flipp.

11 floppar, 4 mellan eller oklara, och 11 Flippar.

Vilka är det som har Flippat då? Jo, spelare med rätt låga förväntningar, eller Juniorer.

Flopparna väger tyngre än flipparna tyvärr.

2 gillningar

Rousek tycker jag varit riktigt bra , det jag skiljer mest mot dig

9 gillningar

Nu vill inte jag vara sådan, men vi har för vana/tradition att göra dessa utvärderingar efter säsongen. Oftast i form av omröstningar så alla kan delta.
Det känns lite slumpmässigt/meningslöst att ge sig in och utvärdera truppen efter en radom omgång. Jag säger inte att man inte får göra det, bara att vi har kört en annan approach tidigare år.

1 gillning

Problemet att göra det efter säsong om man nu lyckas vinna typ kvalet är att man minns dom sista matcherna bäst och ger typ en tikka megaflippen. Men vi väntar väl till efter säsong då äre lite varmare för flippflopps :ok_hand:

2 gillningar

Yes. Det har jag sett, tänkte bara att man kunde kika lite över hur det ser ut med elva omgångar kvar, vad kan hända. Blir det great escape 2.0 och spelare steppar upp enormt i slutet? Ingen escape?

Håller med om att det är bättre att göra det senare. Men tänkte bara göra en liten överblick inför avslutningen och se vad som komma skall.

1 gillning

Beredd att hålla med. Han har gjort det bra defensivt men hade det trögt offensivt i början.

Tror fortfarande det finns en del mer att hämta.

Halvflipp borde det nog varit, inte halvflopp.

Vi kan till stor del tacka Rousek för Angs framgång. Flippediflipp för mig jämförelsevis med hur han såg ut i början av säsongen (Typiskt Tjeckbeteende).

2 gillningar

Håller inte med om Rousek. Klar flipp för mig.

5 gillningar

Asså jag är kluven om Kloos. För mig är det samma land som Kero förra säsongen. Ingen av de har stuckit ut men de har följt matchplanen och gjort de hårda jobbet som krävts. Tycker man skulle behållt Kero för han va den stabila center som HV behövde och att Kloos på något sätt ersatte honom. Han har inte varit strålande men 19 pinnar på 39 matcher och de spel han visar så är han absolut ingen flopp för mig.

7 gillningar

Kloos är en defensiv flipp och en offensiv flopp (om man tittar till poäng/gjorda mål, men i underliggande statistic we trust, och där ser det rätt okey ut, sjukt många avslut som gått i ramen och ut eller i bröstplattan på målvakten)

1 gillning

Där kan jag också sikta…

Frågan är bara om du kan träffa?