Idag får man alltså besked om att HP och Reber ser ut att petas till förmån för två 29-åriga allsvenska spelare, samt att man förlänger med OSL.
HV kan lägga ner sin juniorverksamhet. Alternativt åka ner till allsvenskan så man kan börja om. För det man håller på med nu är ju inte långsiktigt för fem öre.
Känslan att alla i föreningen som befinner sig ovanför lagnivån satsar på att de ska åka ut genom ”bad exit” förstärks.
Hur tänker man? Hur jobbar man? Vad jobbar man med? Hur tänker/tror/hoppas man att man ska lyfta, om inget förändras?
HV är en gåta. Ett framtida forskningsprojekt. Forskningsfråga: ”Hur kunde allt gå så fullständigt fel?” Eller ”Vilken logik låg bakom de beslut som försatte en ”småländsk ishockeyförening i världsklass” i konkurs på bara några få år?”
Det är ju många som skriver här (inklusive jag själv) som menar att HV71 måste inse var man är i hierarkin och intressesfären vad gäller nya spelare.
Jag tror inte vi är intressanta för svenska toppspelare, inte ens de som är på hylla 2, och som vill byta klubb.
Därför blir det så här. Man förlänger med tveksam kvalitet och tar in HA-kvalitet. Så jag går inte i taket för att man förlänger med OSL. Det är där vi är och man gör ju INGENTING för att ta sig ur denna negativa spiral.
Japp. Som jag skrev i OSL-tråden: han kanske är den enda som vill stanna kvar. Alla andra vill dra.
Inte ens pengar har vi nu.
Det som vi började skrika om för ett antal år sedan är nu en realitet. Vi är ett bottengäng som saknar egen stomme, spelare som vill spela för föreningen och inga pengar att kompensera med för att locka kvalitet.
Förhoppningsvis har lönen och tänkta rollen för OSL minskat, så han blir nån form av stomme spelare i typ 3e linan. Tror även Tedenby som just nu verkar kämpa på som satan för att få förlängt kontrakt, kan bli en bra stomme i 3e/4e kedjan. Förhoppningsvis har liljanders filosofi att inte överbetala spelare smittat av sig på stillman. OSL är inte stomme spelaren vi vill ha om vi anser oss vara en klubb i världsklass, men det är det vi kan få med den status HV har nuförtiden..
Men nästa problem är ju att vi konsekvent efter Blommans intåg gjort alla spelare som kommer sämre. Så snart han har satt dem in i sitt spelsystem alltså.
Tror inte en enda spelare vill spela för Blomman, vilket gör det ännu svårare att värva.
Detta baserar jag på mycket jag har hört omkring Blomman från tidigare AIK spelare och folk runt det laget. Samt hans oslagbara dagsform som är sämre än hans eget bottenrekord.
Vi har väntat länge på att kunna få in en centrallinje. Vi har kört både Rousek, Kloos och Heponiemi i mitten, vilket vi kanske egentligen inte vill. Nu sätter vi ut Kloos på en vinge för att få ut mer av honom.
Vem hade de tänkt spela som center med detta lagbygge? Hade gärna fått svar på det från Liljander.
Det är ju lika mycket Antons fel. Han lär ju diskuterat detta med Björn. De lär ju ha haft samsyn, annars är det ju kalle-anka-klass på verksamhet och samarbete.
Det är väl bara Johnsen och Lindström i så fall. Vet inte om man trott att marknaden skulle vara bättre under säsong, och att det skulle lösa sig med någon av ovan nämnda tills vidare.
Skulle säga att det är största misstaget BL gjort i rekryteringarna i år.
Rousek funkar dock rätt så bra som center, men egentligen max andra eller tredjecenter.
Detta är en medveten strategi. Känslan växer sig allt starkare, Anton och Björn har ett uppdrag med HV71. Riv, förstör och bränn. Ingen av dom vill föreningen väl.