Riktigt uppfriskande nytänk av Malmö👍
Det man måste tänka på när man använder olika typer av data är “varför?” “hur?” ta tex OSL som exempel “jamen hans underliggande siffror är ju fantastiska” man kan inte vara nöjd där och automatiskt tro att bara för att de underliggande är bra så kommer vändningen. Man måste fråga sig “varför?”är inte de “faktiska siffrorna” bra ? OSL är ju ett typexempel på en spelare som egentligen har de flesta verktygen för att kunna vara en bra SHL spelare, men han har inte psyket, den där “iskallheten” som krävs för att vara lugn och fokuserad i sinnet när du får ett friläge…och då har man svaret, de underliggande siffrorna kommer stanna just där…underliggande. Och då betyder de faktiskt inte något mer än att OSL är jävla bra skridskoåkare, bra på att komma in i zon, bra på att komma till slottet, men dålig på att passa och göra mål…så det kvittar, låt han inte spela mer trots bra underliggande.
Jag tror OSL är Patric Carlsson 2.0, han kan inte hantera pressen att spela i ett “liv och död” Hv71. Han går till Frölunda och kommer göra mycket poäng och folk kommer säga “HUUUUR kunde Hv släppa honom” Men tyvärr, med tanke på vilken organisation vi är idag, så skulle jag som sportchef titta på psyket som det absolut första jag tittar på när jag ska värva producerande spelare
Reber har varit snudd på direkt usel i år, tyvärr. Trampar och trampar på isen, utan att komma någon vart. HP verkar inte ha tagit inte offentliggörandet av att han ska lämna så särskilt bra.
Jag saknar Reber på isen (som det sett ut i år) ungefär lika mycket som jag saknade OSL när han var borta – dvs inte alls ![]()
O. Davidsson har tyvärr inte visat något som gör att han hör hemma i en SHL-trupp.
Från dagens träning:
Detta är inget som skrämmer.
Vi har alltså, sedan säsongen startade i stort sett inte tagit ett enda positivt steg i vårt lagbygge, på forwards-sidan. Det enda vi gjort är att plocka in två obskyra centrar från HA.
Jag antar att Björn tittar på detta och tänker att han gjorde en stabil insats eller?
Vilka har presterat som förväntat eller bättre av dessa?
- Woods
- Frasse
- Lagerbäck
- Rindell
- Malte (som inte ens var påtänkt)
- Tedenfart
- HP (som dissades efter försäsongen)
Resten är under isen ell
HUGO Fransson?
Gemensamt för de som presterat bättre är att de är junisar eller utfyllnadslirare. Förutom Woods. Kanske Frasse.
De som skulle vara garant för att vi inte hamnade i kval är AWOL.
Vad kan man se här då? 4 stycken unga spelare, en gammal gubbe med väldigt låga förväntningar, 2 andra, en med ganska låga-medel förvämntningar och en med medel. Det krävs alltså inte mycket för att prestera över förväntan i detta laget, du behöver knappt vara bra.
Edit: 2a på bollen.
Denna fakta om truppen och dess sammansättning samt minimala utveckling efter 2/3 av serien borde väl få ansvariga att reagera på något sätt. I stället kommunicerar Stillman att man är nöjd med coacher och spelartrupp så man behöver inte agera utan man inväntar sannolikt sista chansen i kvalet hoppas på samma tur som de två föregående åren.
Väldigt tråkigt att HP blir utanför. Vad ligger han i målprotokollet? 5:a i interna poängligan och sen är han väl 5:a ( om det nu inte ändrats ) i flest gjorda mål i PP.
Målskytte är ju nått vi behöver i laget så det är ju solklart att han som skjuter i alla lägen han kan ska plockas bort..
Bra som extraforward, Den enda spelformen jag tycker han bidrar extra i är PP. Direkt svag i 5v5. Han får lägen i 5.5 ibland men sätter de ändå inte, ser inte meningen därför. Han måste komma till bra skottlägen om något ska hända, vilket han har svårt att göra i 5v5.
Nu är vi åter inne på spåret med att bänka poängspelare till förmån för icke poängspelare, bara för att poängspelarna inte når den nivån som förväntas.
Kan tycka att man borde sätta Pasic som extra istället, men det tycker nog ni andra också.
Vill ändå slå ett slag för Rousek. Tycker han gör det bra han med men högst troligt på minoritetssidan av denna åsikt.
Blottar nacken och säger att han är min favoritspelare bland nyförvärven i år.
Ahh…gamle Lagerbäck är “still going strong”. ![]()
Jag är på din sida 100 %
Hur många poäng har HP bidragit i 5v5?
1+2. Hur många har våra allsvenska spelare WIN, Eriksson och Laz bidragit med?
Naturligtvis hål i huvet att ställa över HP och Reber till förmån för dessa spelare. Visar på problemen med Blomman som HC och problemen med att våra unga talanger flyr föreningen.
Hur många poäng har Pasic bidragit med?
OSL?
WIN?
HP bänkas. Tidigare flyttades Ang flyttas ner i hierarkin. I fjol sattes AP på bänken. De som icke producerar alls får spela vidare, eller får t.o.m. mer istid. För att de når sina betydligt lägre mål? Samma story om och om igen.