Lagbygget 25/26

Lägger Sandström i samma ”fack” som Alnefelt Vi behöver något bättre än så.

17 gillningar

Inte heller helt såld på Felix. Visst det blir bättre men vi borde sikta på nåt som är ännu bättre

3 gillningar

Jag är inte hellre något fan av Sandström, jag hoppas man går vidare med Tomkins, eller varför inte erbjuda Hellberg en slant. Vi har inte haft någon riktigt duktig målvakt sen Linus Söderström, nu är det dags att satsa på den posten.

4 gillningar

Hellberg är såklart den våta drömmen. Ville ha honom redan förra säsongen.

3 gillningar

Finns det något bättre då? Sandström känns som en spelare som hade floppat i HV o gjort dunder i Brynäs.

Svårt i se en topp målvakt i HV

Jag har vart på Hellberg förut när han tränat i en av jobbets ishallar. Jag för försöka igen om jag träffar honom :smiling_face_with_sunglasses:

Av någon märklig anledning valde han Detroit framför mitt förslag att komma hit :man_shrugging:

6 gillningar

När vi tog hit Hugo Alnfelt från AHL förra säsongen hade han bättre räddningsprocent (89%) än Sandström hade det året (88%)
I år har Felix Sandström alltså härjat som andra/tredje målvakt i AHL…
jag hoppas verkligen att ryktet stannar vid bara ett rykte och inget mer

6 gillningar

Uselt. Att välja NHL före HV är vansinne och osmakligt. Jag ångrade mig. Alla som någon gång valt NHL framför HV ska uteslutas ur alla ekvationer.

8 gillningar

Hahaha.
Tänker att han är äldre och klokare nu.
Jag kan motvilligt eventuellt tänka mig att ge honom en andra chans.
Även om det givetvis är vansinne att välja Detroit före HV71 :wink:

1 gillning

Meritmässigt är han väl något sämre i ahl. Haft en godkänd säsong som andramålis i år men han har inte visat att han kan vara förstamålvakt i ahl.
Alnefelt var inte heller super men var närmre rollen som förstamålvakt och hade ett sämre lag framför sig.

1 gillning

vad tror vi om larmi då, rycker vi där? är ju ryktad till fbk och Finland, men inte pratats mycket om på forumet

1 gillning

Helt otroligt om man går för Felix! Då sätter vi oss återigen i en sits där vi inte har en aning om hur målvakterna kommer vara! Vi behöver en stabilitet längst bak och det måste vara slut på chansningar!

3 gillningar

Larmi eller Modos målvakt. Heter han Lehtonen? Nån av dom vore bra.

jag menar ska vi dra in en Hugo 2.0 kan vi ju lika gärna satsa på dicken och hoppas på att det håller. mycket billigare. han vet vi ju i alla fall att han levererar när det gäller

3 gillningar

Varför Lehtonen? Var ju bedrövlig så fort matcherna gällde något.

6 gillningar

Fast om Lehtinen håller nivån han höll under säsongen även hos oss så behöver vi kanske inte spela matcher som betyder något. :wink:

1 gillning

Lehtinen*, Lehtonen är någon helt annan

1 gillning

Lehtinen var ju grym under säsongen ändå. Sen blev han ju rädd för Tikka och så blev han trött o sliten.

Felix sandström är enligt min mening iallafall en halv klass bättre än Hugo A, vi skulle dock behöva två fantomer i kassen och då räcker inte nog inte sandström- hugo/ dichow som tandem.

Enda gångerna vi gick bra under säsongen var i dec när glifford spikade igen och i kvalets 4 sista när dichow gjorde detsamma. Enda gången aik gick bra under anton var när de hade två keepers som spikade igen, om inget drastiskt händer i coachningen eller övriga lagbygge lär vi behöva två förstakeepers, inte två andre.

Tomkins OCH larmi…jo jag vet… :money_mouth_face:

1 gillning

Sandström tror jag verkligen inte på.. känns som ni säger en version av Hugo.
Men Tomkins = Ja tack eller Magnus H= Ja tack.
Min bubblare är Frederik Andersen.