Hög tid för denna känns det som.
Backsidan är som sagt redan väldigt trång inför nästa säsong, men jag tycker att man ska lösa Rindell på något sätt ändå. För att göra det behöver vi nog bryta med flera backar.. Såhär hade jag gjort det, även om jag vet att HV aldrig kommer våga bryta med Alsing.
Bryt: Alsing, Hattakka
Fransson-Hansson
Borgman-Pilut
Malte G - Rindell
Lagerberg
Dumt att slarva bort Rindell för någon som t.ex. Alsing. Rindell är bra i PP, bra i offensiven i 5v5 och förvånansvärt stabil och fysisk i defensiven.
Dumt att bryta med Hatakka, han har varit bra.
Vi KAN ju inte börja varenda ny säsong med att lägga en stor peng på brutna avtal. Dessutom är ju både Alsing och Hatakka egentligen bra spelare. Sen får vi inte glömma Karl Annborn.
Tror vi kan glömma både Pilut och Malte G.
Både Alsing och Hatakka borde därför kunna hitta andra lag och därför inte kosta oss några större summar. Alsing har ju dessutom varit genomgående vår sämsta back hela säsongen
Tror vi kan glömma Pilut och Rindell nästa säsong. Hoppas vi kan behålla Malte G och Annborn.
Hänger väl på om vi får behålla Fransson. Vet inte vad Seattle har för tankar kring Annborn. Är ju inte signad av dem men har rättigheterna. Malte är väl fortfarande lite ung för att åka över.
Men som det är nu har vi redan sju backar på kontrakt nästa säsong, så det finns tyvärr inte mycket plats för nya in.
Tror inte Fransson är redo för NHL än. Även Annborn och Malte G behöver mer tid här.
Fransson-Hansson
Borgman-Alsing
Malte G - Hatakka
Lagerberg - Annborn
Rimlig backsida nästa år
Håller med @Zico. Vi kan inte hålla på och bryta fler kontrakt nu.
Vi har en på pappret välfylld backsida klar för nästa säsong. Finns mycket uppsida.
Förespråkar ni kontinuitet över prestation? ![]()
Jag tycker Rindell är bättre än både Hatakka och Alsing och borde således gå före dom. Sen inser jag också att det inte kommer hända…
Känns läskig, denna tråd. Elefanten i rummet är om vi ska byta ut 25% eller 90% av truppen som resultat av Lagbygget 25/26:s sportsliga resultat.
Japp, bland spelarna tycker jag det är dags att vi har lite tålamod nu
Ge oss ett par högkvalitativa centrar, en riktig förstaspade och AP så ser det ljust ut. Problemet är ju att vi till desto större sannolikhet spelar HA och då blir läget något helt annat.
Ja eller förläng med Dichow och ev. Sandström beroende på slutet av denna säsong och 2-3st ordentliga centrar så lär truppen bli bättre balanserad.
Men stora problemet är fortfarande ledningen. Om truppen spelar bäst med många mannar borta så lär det stora felet inte ligga i själva truppen utan mer i kedjorna.
typ något sånt här är väl rimligt.
Dichow/NY-Glifford-Liv(utlånad)
Fransson-Hansson
Borgman-Alsing
Malte G - Hatakka
Lagerberg - Annborn
Ang - ny - Woods
Heponiemi - Rousek - Kloos
Luoto - ny - ny
Pasic - Lindström - OSL
Laz, Teden
Edit just det ja Johnsen med…
Allt jag vill är förläng med Dicken, byt ut Lehtinen till en stabil målvakt.
Ge oss två toppcentrar och byt ut ledningen och tränarstaben (Blomman).
En ny RÄTT röst i båset tror jag kan lyfta detta lag så som det redan är.
Förutsatt att vi är i SHL då vilket kanske inte är så troligt.
Tyvärr känns det som att kapten Alsing har gjort sitt. Bryt med honom. Vill gärna behålla Hatakka, tycker han gör det bra i defensiven och är väldigt rörlig på skridskorna. Han utnyttjar sin storlek lite också, det behövs en defensiv back och därför vill jag behålla honom. Pilut hade inte smakat illa heller.
Hoppas även på David Gustafsson, klockren 2/1 C med klubbhjärta också.
Tror inte vi ska räkna med Dichow
Det kom uppgifter här för inte så längesen om att han hade ändrat sig. Men vi vet ju inget ännu.
Håller med skribenterna ovan, backsidan känns ändå ok och det är inte där krutet skall läggas. En eller två bra centrar och en vinge för topp 6 är det jag ser som största behovet. Vi behöver göra oss av med Lehtinen och äntligen hitta en stabil målvakt, Herman får stå på tillväxt en säsong till i Allsvenskan som tydlig etta.
om sandström fortsätter spela stabilt o ger oss chansen att vinna matcher så kanske man ska satsa på Dichow/sandström 26/27 vid SHL spel? Låna ut Liv en säsong, släppa gliffen tyvärr. Och bryta med lassi?