Jag tror att Alsing hade mått bra av att slippa c:et
Hål i huvudet om vi släpper glifford till förmån för Felix. Glifford MÅSTE vara en av två målvakter nästa säsong. Egen produkt som spelar riktigt bra i iko. Hoppas dichow vill stanna, annars måste det in en riktig toppmålvakt på 1:a spaden. Lehtinen måste man lösa ut. Helst igår.
Dichow, Glifford är vårt par och Liv utlånad till Allsvenskan om vi är kvar i SHL. Gliffen och Liv annars.
Alnefelt, Lehtinen och Sandström är bye bye.
MP skrev i Expressens chatt idag nått i stil med att Dichow inte verkar bli kvar
Fullt förståeligt. Killen har inte blivit väl behandlad under sin tid i HV.
Med Dichow ut och Liv in ska vi räkna med det är Lehtinen-Liv nästa säsong? Möjligen Sandström-Lehtinen och Liv lånas ut.
Eller köper man ut Lassi och knyter till sig Sandström för att kampera med Liv? Alla scenarion känns lättmjölk.
Glifford kommer säkert vara en av målvakterna. Sandström/Glifford känns osäker, Lehtinen/Glifford kan bli katastrof, Glifford/Liv för orutinerat.
Är Glifford en av målvakterna har vi iaf en okej målvakt vilket känns bra.
Tyder ju att de redan har en tanke på vilka två målvakter de ska gå med inför nästa säsong när Dichow säger att platserna är tagna.
Kan det vara Glifford/Liv? Eller en helt ny etta? Inte kan de gå med Sandström eller Lehtinen som etta nästa år.
Glifford och Liv känns ändå spännande där jag inte tror de blir sämre än vad det varit. Två målvakter som vill utvecklas och kan sporra varandra och Glifford bevisar att han håller i SHL 10 matcher.
Utan att vara för negativ men om vårt kommande MV-par i en ny säsong i SHL skulle vara Glifford/Liv, då har vi stora problem.
Tror vi är bättre än med Lehtinen/Sandström och Liv.
Men tror mest sannolikt har vi redan kontrakterat en ny etta då?
Åhman, Glifford och Liv vore drömmen
Räknar kallt med att man bryter med LL. Nästa säsong blir otroligt viktig att inte landa där vi gjort 3 säsonger nu, då behöver vi ha en stabil etta som kan ta 70-75% av matcherna.
Med det sagt så vet jag inte vem man ska plocka in som ev etta. Rögle lär stå utan 2 mv också, och räknar iskallt med att de lockar till sig enklare än oss.
Strauss Mann? Adam Åhman inte dumt alternativ heller.
Vi borde ha en målvakt mer eller mindre klar annars borde man inte sagt som man gjorde till Dichow?
Jag förutsätter att man redan har en väldigt trygg 1.a målvakt klar eftersom man vågar släppa den enda målvakten som spelat på den nivån denna säsong.
Är inte alltför negativ till Dichow out. Ska man någon gång ha en fungerande målvaktssida så kan han inte vara mer än andremålvakt. Med det sagt så har man ju inte haft det på länge, och då har det varit bra att ha Dichow.
För att det ska bli bra behöver man bli av med både Lehtinen och Alnefelt till nästa år, annars kan det skita sig.
Ny förstemålvakt, Glifford, Liv. Kan man inte få till det med Glifford kanske ett alternativ är att förlänga ett år till med Sandström. Men det är ett väldigt mycket sämre alternativ. Glifford har bara kontrakt över denna säsongen, så man kan inte räkna med att det blir förlängning där. Men det hade varit bra.
Det tror jag inte.
Det är goa spekulationer om att HV redan har en första mv in till ev SHL-spel nästa säsong. Jag önskar jag hade samma förtroende för våran dysfunktionella förening som eran.
Tror verkligen inte vi har någon klar första mv till nästa säsong & jag tror därtill att man kallt räknar med att Glifford väljer HV före något annat lag.
Känner jag min förening rätt så står vi där nästa år med en mv sida med Sandström och Liv.
man vet inte va man ska tro längre men om vi säger att platserna är upptagna så borde de va klart. Annars borde man haft is i magen o sagt till Dichow att man vill avvakta