Viktigt att komma ihåg är att vi sitter med två relativt tunga kontrakt på både Lassi & Hugo.
Det skrämmer mig enormt
Viktigt att komma ihåg är att vi sitter med två relativt tunga kontrakt på både Lassi & Hugo.
Det skrämmer mig enormt
Man kanske tänker att antingen Lassi eller Alnefelts formkurva borde vända?
Man har ju ändå två tilltänkta förstamålvakter under kontrakt. Med Glifford är andraspaden tagen.
Om inte Glifford går någon annanstans? Har väll utgående kontrakt
Lassi och Alnefelt kan väl inte ens HV tänka sig som ettor nästa år. I så fall mer sannolikt gå med Liv och Gliffen.
Eller är de så säkra på HA att Liv o Gliffen blir kanon ![]()
![]()
![]()
Om alla spelare hade utgående kontrakt, hur många hade velat förlänga helt ärligt? Jag tror inte det är många. Där har vi ett gigantiskt problem som tar flera år att reparera.
För att man skulle vara trygg med målvaktsidan så bör alltså Lehtinen och Alnefelt tackas av till förmån för en målvakt som är bättre än Dicken. Och bakom honom ska man ställa Glifford, jag tvivlar, jag tror HV har gjort bort sig, återigen.
HV väljer att släppa Dichow.
Hur bygger man ett slagkraftig hockeylag?
Jag har inte alla svaren på den frågan, men att satsa på de som visar hjärta och som kan leverera sin bästa hockey när det gäller som mest tror jag är en bra utgångspunkt.
Jag förstår ärligt talat ingenting av det som sker i mitt HV, frågan är om de som leder föreningen gör det själva?
Finns det någon i nuvarande trupp just nu som passar bättre in på beskrivningen ovan?
enig, därav bör man rimligen behålla de som har en viss standard men ändån vill stanna. Försöka rädda kvar de som går att räddas
Vadå “vågar släppa”? Om målet är att få in en bättre målvakt kan HV knappast skriva kontrakt med ytterligare en målvakt, oavsett vad som är klart.
Vid millennieskiftet gick man in med Liv/Fransson som målvaktspar..det var väl inte det tyngsta, men troligtvis det yngsta som fanns då..men vilket håll vill man gå nu tro? Två unga igen? Glifford och Liv.
Att få en träff på målvaltssidan likt Linus Söderström 2017 är såklart en dröm. Men just Sandström/Glifford ger mig lite samma känsla som PW/Söderström, kanske primärt då i att jag tror Glifford hade kunnat explodera i utvecklingen och sno förstaspaden.
Det finns väl ingen logik i att förlänga med Sandström om Dichow ville stanna?
Fast man förlängde med Sandström för resten av säsongen. Och Dichow ska inte lämna förrän efter säsongen. Verkar som om Dichow ville stanna men HV71 ville inte förlänga efter att det nuvarande kontraktet går ut. Förlängningen med Sandström är väl för att man vill gå med dem, Dichow och Sandström, resten av den här säsongen.
Jag svarar på det här:
Nej det tycker inte jag heller. Jag är nog den på detta forum som gjort mest/högst väsen av mig kring att våga ge Dichow rollen som förstakeeper. Håller honom väldigt (kanske för) högt!
Menade mer att OM man skulle gå med Sandström/Glifford som inlägget jag svarade var inne på och beskrev som osäkert, så får jag PW/Söderström-feeling.
Men att Glifford då gör en Söderström och konkurrerar ut Sandström helt.
Varken Glifford, Liv, Lehtinen eller Sandström är mina ögon en stabil etta i SHL. Om man då inte väljer att gå med Dichow som jag anser är “närmast” utav dessa att vara just det så måste det enligt mig betyda att man har något bättre på gång/klart.
Förmodar att du har en annan åsikt?
Jag håller med din logik men det är många gånger nu som vi har sagt och trott att något bättre är på väg in. Tex när inte Shore förlängdes tänkte iaf jag att det måste vara någon riktig kanon på väg in. Eller inför denna säsong när vi saknat bra centrar i flera säsonger och man dessutom bröt med Tikka. Då tänkte jag att nu jäklar får vi en stark centrallinje. Under början av denna miserabla säsong trodde jag att man skulle lasta på och iaf hitta en riktigt bra center men vi fick Eriksson och Laz.
Tyvärr har HV ingen som helst röd tråd eller aning om vad de gör så jag tror verkligen inte att HV har någon kanon keeper på ingång, dessutom har alltså både Alnefelt och Lehtinen dyra kontrakt över nästa säsong.
Jag tror inte att det är något bättre på gång. Därför jag blir så förbannad.
HV-logik: Vi gillar inte målvakter med över 90 i räddningsprocent.
“Desto lägre desto bättre”
Gäller längd på spelarna också.
Lassi har dock en högre lön, det brukar alltid spela en stor roll.