Absolut, så kan det säkert vara. Finns så många olika typer av kontrakt ju ![]()
Precis
Det skulle va bra att få in en forward som Filip Sandberg. Då han har hv hjärta, med 348 matcher för klubben.
Förutom den lilla grejen att han har kontrakt.
Tänkte inte på det. Då är det mer förståeligt. Han hade 300 000 som garantilön för året vilket innebär ungefär en månadslön på 242 000. Då får han mer i HV.
För kännedom så signade Leafs Lettieri.
Det hänger helt på varje kontrakt. Vissa får så mycket som 75%+ (tvåvägs) eller 100% (envägs).
Puckpedia har info om man vill kolla upp kontrakt. Noah Philp hade en grund på 250 k i ahl men en garanti om minst 300k.
Känns som dom allra flesta lag i SHL har en ryggrad som leder sitt lag, en ryggrad som är där varje år. Vilken ryggrad har HV? Vilka drar/driver laget? En sån grej tycker jag är enormt viktig.
Patrik Hansen klar som scout/analytiker enligt Ragnarsson.
Sa ju det.
mycket positivt som sker nu kring hv. Ser fram emot nästa säsong ![]()
Äntligen! Tycker detta tagit alldeles för lång tid.
Grattis HV, och grattis Patrik.
Blir våra två nuvarande överflödiga?
Tror det. “Boba’s” kontrakt verkar ha gått ut.
Då har vi alltså sparat in en tjänst? Positivt för ärligt talat så vet jag inte riktigt vad dessa tjänster har tillfört HV. Vi har inte blivit bättre.
Kan ju iofs stoppat ett par Tikka värvningar ![]()
Bedömer bygget såhär. Tycker Hult gjort det bra utifrån katastrofala förutsättningar.
Tränare 3/5
Bästa lösningen utifrån förutsättningarna.
Kunde ha varit en fyra men Gistedt som målvaktstränare har ett katastrofalt facit.
Målvakter 1/5
Glifford skadad. Liv tänkt för HA men nu andramålis. Sandström har haft tre tunga år och är egentligen mer av en backup med potential.
Det bra med målvaktssidan är att det finns väldigt mycket talang. Bättre lagspel i försvaret borde ge betydligt bättre statistik för målvakterna på alla plan oavsett. xG tar inte höjd för omarkerade spelare och indianare. HV kommer också tvinga fram fler skitskott.
Backar 3/5
Gedigen backsida även utan Rindell. Saknas kanske en tvåvägsback och bp-kung.
Forwards 3/5
Våra värvningar kommer inte glänsa men lyfter hela lagbygget. Få lag har en toppspelare som Ang. Ge mig en center till så är vi uppe på en fyra.
Mitt enda minus är ruskigt dåliga breddspelare och en fjärdelina som kommer kosta mycket bakåt och ge oss noll framåt.
Måste ändå säga att jag är liiiite besviken på årets silly ändå.
Man har ju vant sig vid totalt hollaballo nu med stjärnor som Nubbinubb vid rodret som värvar grisar och suggor i säckar till höger och vänster.
Nu står vi här med TråkHult och har fått in hela tre (3!) värvningar. Inte ens Rindell ersätts. Trååååkigt!
Min glädje, mitt hopp, min tro kommer inte från något nyförvärv.
Jag dansar salig av att starta en säsong med rejäla 5+ på bortvärvningar.
Dessutom: Kanske det inte är så dumt ändå att behålla några fjärdekedjespelare som ändå gjort nån eller ett par säsonger, istället för att ta in obekant.
Kontinuitet!
Ja, jag vet, överdrivet positiv, men jag har fått en spruta hos tandläkaren som gör en munter i fyra timmar. (Kina.)
Enig.
Vi har tappat stora lönekostnader vilket är mycket positivt.
OT:
Var i Kina? Stad? Är det fint/trevligt? Tycker själv det är ett ganska fascinerande land och skulle gärna besöka det mer än det tiotal timmar jag spenderat på Shanghais flygplats.