Lagbygget 26/27

Inväntar Expressen sågning av hv i kommande diskussion forum

1 gillning

Du har helt rätt. Sen vet vi ju inte varför heller. Måste inte vara kopplat till mental ohälsa utan det var mest något jag skrev lite i affekt och det var dumt.

2 gillningar

När fan ska denna cirkus ta slut. På riktigt..

Nu när det började bli lugn o ro i föreningen, ja då kommer nästa jävla käftsmäll!!

Vi är så jävla körda!!

Ingen (förutom Philip) såg detta komma. Philip var ju även bra i AHL slutspelet med hyfsad poängproduktion för bara några månader sedan. Tycker därmed inte man kan lasta Hult för detta. Om motivationen saknas så vill vi heller inte ha honom. Jävligt tråkigt och snopet bara. Hoppas att det går att få fram en annan toppspelare och om pengarna saknas att sponsorer är villiga att skjuta till i denna situation

5 gillningar

Sen detta med psykisk ohälsa.. Har jag missat nåt? Var står detta?

Håller med. Hult har GARANTERAT haft hans tidigare (?) psykiska ohälsa i åtanke. De har säkerligen även pratat om det, och hade han fått indikationer på att Philp inte var välmående i nuläget hade han inte skrivit kontrakt med honom. Iallfall inte som en bärande spelare.

Det är en sak att han inte mår bra, han är människa precis som alla oss andra. Mår man itne bra ska man givetvis inte göra något man inte vill.

MEN här lägger jag faktiskt skulden på Philp. Nu sätter han oss verkligen i skiten.

5 gillningar

Kan inget annat än att hålla med. Att lägga skulden på någon annan än Philp vore fel.

Han läste väl om militärträningen i Karlsborg och sket på sig och tänkte att dit åker jag aldrig.

Typisk Canadian chicken.

7 gillningar

Står ju faktiskt inget om psykisk ohälsa, utan det står att han inte har någon motivation. Vilket självklart skulle kunna vara en täckmantel, men oavsett vad det beror på så är ju detta inget som kommer från en dag till en annan. Han har säkerligen gått runt och känt detta ända sedan han skrev på kontraktet. Att han inte involverat Hult i dessa tankar är jättedåligt. Jag håller med övriga, finns ingen annan att lägga skulden på än Philp, han kastar oss rätt ner i skiten.

2 gillningar

Han var inte ‘Kaptenen’. Han har aldrig varit och kommer aldrig bli.

Att blanda in AP i samma diskussion som Davidsson mfl är helt fel.

Jag håller med dig.

4 gillningar

Det är här jag tycker att ni gör en tankevurpa. Återigen. Liknelsen med det brutna benet.

En spelare med en tidigare fysisk skada kan leverera bra tester, han kan ge intryck av att han verkligen vill spela. Men så slås skadan upp igen.

Samma sak med någon som brottats med psykisk ohälsa. Viljan kan finnas där. Man kan ge alla de svar som en annan förväntar sig. Men sen funkar det inte.

1 gillning

Så en spelare som kampats med psykisk ohälsa ska aldrig signas av en klubb? Ska han förutse att det inte kommer funka? Jag förstår inte resonemanget?

Du kan inte på fullaste allvar mena att Hult ska få smällen för detta?

3 gillningar

Nu lägger du ord i min mun. Jag menar att Hult ska ta höjd för detta, på samma sätt som han tar höjd för skador.

Värvar han en skadebenägen förstacenter. Ja, då förväntar vi oss nog alla att han tar höjd för detta genom att säkra upp centersidan.

4 gillningar

Klart som fan detta inte är Hults fel..

Dessutom står det ingenting om psykisk ohälsa att det ska vara problemet i detta fall.

5 gillningar

Står ju bara han inte har motivation att de härrör till psykisk ohälsa verkar vara en forumssanning. Inte läst nått inlägg här som vet detta till 100%.

Att Hult haft löpande kontakt nu under sommaren och Philp har indikerat detta under längre tid är de kraftigt underbetyg till Hult. Philp måste ha känt detta ett tag och har han inte lyft detta med Hult är Philp en personlig lögnare och satt hela föreningen i skiten.

Personligen tror jag han bara inte vill spela i SHL/hv. Desto mer han läst om hv desto mer har han antagligen tappat motivationen att spela.

1 gillning

Men hur vet du att han inte tagit höjd för detta? Indirekt ger du ju kritik till han? Vet du något ingen annan här på forumet vet, då får du gärna berätta.

1 gillning

En kille som så sent som för tre säsonger ställde in en hel säsong på grund av mental issues och nu lägger ner karriären som 27-åring (trots att han spelade 15 matcher i NHL förra säsongen och sannolikt skulle ha kunnat spela vidare i AHL/NHL) för att han tappat motivationen.

Ja. Näe. Det här var nog bara en axelryckning för Philp och ett beslut som kom från ingenstans.

2 gillningar

Fast om det är som Hult säger enligt HVs hemsida att dom haft en bra dialog under hela sommaren, för att dagar innan han ska anlända droppa att han inte har någon motivation och inte vill komma är ju 100% Philps fel. Kan tänka mig att Hult gjort allt för att säkerställa att Philps flytt ska gå bra och checkat in om hur han känner inför att komma flera gånger

8 gillningar

Jag ser en centersida som står och faller med Philp. Därav min kritik.

5 gillningar

Tack för tydliggörande, då förstår jag. Där kan jag absolut hålla med dig.