Lagbygget 26/27

Du får ursäkta mig !

Men jag drog den slutsatsen med tanke på vad Hult sa i Inlägget.

Vi har haft en bra dialog med Noah under sommaren om flytten till Sverige, så därför kom detta som en överraskning för oss tidigare i veckan. Noah ringde mig och berättade då att han inte kommer att fortsätta med hockeyn. Därmed bryts också kontraktet, säger Johan Hult.

För vår del behöver vi nu se framåt och arbetet påbörjades tidigare i veckan och jag är ändå positiv till att vi kommer hitta en bra lösning, avslutar Johan Hult.

Du får verkligen ursäkta mig om jag tänkte fel eller sådant.

1 gillning

Hult kommer säga sen att vi har redan ersättare i truppen och lyfter upp Lindström som 1 center och Johnsen går in som 3

6 gillningar

Då får man flytta in Rousek som center igen. Linus Lindström hel, frisk och fulltränad. Så centersidan är ändå uppgraderad. In med Skarby som ytterforward i andrakedjan. Vi ska väl satsa på våra juniorer?

Lär finnas mycket pengar att lasta på en verklig spets när det dyker upp. Men ändå…VA FAAAN!

1 gillning

Truppen jämfört med förra årets som kom näst sist:
-Luoto
-HP
-Rindell
+Mysak

Vi kommer alltså gå in i säsongen med en trupp som är sämre än förra årets.

2 gillningar

Lugnt :slight_smile:

Tack

Vi landar alltså in på 1(!) nyförvärv (räknar ej med Liv) inför kommande säsong, imponerade silly

1 gillning

Någon som är insatt i hur sånt här fungerar rent ekonomiskt? Kan HV få någon ersättning man kan använda?

Stort misslyckande för Hult. Tror han inte kommer värva någon spets. Hult är nöjd med de spelare vi har

Vilken katastrof. Jag orkar inte.. Universum kan dra åt helvete.

Kan ju hoppas man får tillbaka de pengar man redan har betalat ut till honom

Har väldigt svårt att se att HV skulle få någon ekonomisk ersättning

Man kan inte annat än att skratta åt skiten… Samma jävla cirkus år efter år efter år.

Herrejävlar vad tungt. En redan tunn marknad när vi värvade är nu ännu tunnare… och säsngsstarten närmar sig…

Snälla säg att detta bara är en mardöm.

Jaha. Philp gör naturligtvis vad han vill. Han är en människa i slutändan. Så det är väl inte mycket att säga om det. Hoppas allt blir bra för honom.

Däremot ställer jag mig frågande till om Hult verkligen gjort sin hemläxa i det här fallet. Det var inte länge sedan Philp missade en hel säsong på grund av sina hälsoproblem.

Hult chansar alltså på en transatlant som aldrig spelat i Europa och som han dessutom vet har den här historiken. Då kan man inte stå där sen och säga att man är överraskad.

11 gillningar

Jaha, detta behövde man ju inte alls. Men hm, något som kommit till han, har det legat och pyrt under sommaren? Det känns en aning märkligt!

Nu räcker det inte att NE och Klockare är stabila och duktiga SHL-tränare längre. Värvar vi inget mer så måste de steppa upp till mirakeltränare (och det är de inte).

Ska man vara positiv så är det fortfarande ett gäng lag som har ganska svaga trupper. Men att gå in i säsongen som botten-4-trupp med den prestationshistorik vi haft på sistone? Det kommer inte gå väl.

2 gillningar

In och fråga MrMadhawk på Twitter/Instagram nu :squinting_face_with_tongue:

Tycker definitivt man kan kritisera Philp i detta. Att komma med ett sånt här beslut samma vecka som man ska anlända är extremt oprofessionellt.

3 gillningar

Philp får göra precis som han vill, bättre att det här beslutet kommer nu innan säsongen dragit igång. Hade han kommit hit och spelat helt omotiverat hade vi väl klagat på hans kapacitet om det inte fungerat, så på ett sätt känns det här kanske oundvikligt. Sett till historiken har han ju tagit paus och slutat tidigare.

Att han inte vill åka till ett nytt land och spela i kanske den sämsta truppen i serien kan jag ändå förstå, även om det såklart är ett jävla tapp för HV.

Men oj vilket lagbygge Hult har fått ihop. Han har plockat in ”karaktärer” som Eriksson och Laz, och den enda egentliga spetsvärvningen är Mysak. Hela centersidan hängde på Philp och kanske hela PP också, då vi totalt saknar både högerskyttar och storlek.

Wow… HV har verkligen alltid ett ess i rockärmen när det kommer till besvikelser.

Som tur är känner jag mig så pass avtrubbad och omotiverad vid det här laget att jag knappt ens orkar bli förvånad längre.

2 gillningar

Apropå psykisk ohälsa. Att gå med ett brutet ben till en läkare är för många det mest naturliga i världen. Men där är vi inte riktigt än när det kommer till psykisk ohälsa på grund av stigmat.

Hade vi värvat en skadebenägen spelare hade vi ifrågasatt Hult om det senare visat sig att spelaren inte kunnat fullfölja kontraktet på grund av sin skada. ”Vadå, det kunde man väl räkna ut med lillfingret”, hade kanske någon då skrivit.

Jag tycker samma kritik ska riktas mot Hult i det här fallet. Han har uppenbarligen inte tagit höjd för detta, och, som jag skrev, gjort sin hemläxa.

Att missa en hel säsong på grund av ”mental issues” är rätt allvarligt. Det borde Hult vetat.

3 gillningar