Hult
Lyssnar och ja.
Carl Juborg är inne på min linje. Ansvaret faller på Hult som inte gjort sin research.
Linköping ska alltså ha dragit sig ur/fått kalla fötter efter att ha gjort research kring det där uppehållet som Philp tog.
De gjorde sin hemläxa.
Nu gottar dom sig åt denna i Linköping. Men Broc Little med sin lokala kännedom satt på ett övertag mot ett desperat HV. Skrattretande
Kan ju också vara så att de drog sig ur pga andra anledningar, t ex ekonomiska, men nu efterhandskonstruktion för att ställa sig själva i gott ljus och HV i dåligt. Oavsett så blev det inte bra. Om HV var dåliga så gäller det att bli bättre. Mycket bättre. Och snabbt.
Så Linköping skulle utstuderat börja sprida falska rykten till hockeyjournalister för att strö salt i HV-såren?
Så kan det såklart vara.
Jag vill egentligen inte hänga Hult. Han är lojal, brinner för klubben och har dessutom ärvt ett kaos som han nu försöker städa upp. Det ska man inte glömma.
Men när jag hörde podden gick luften ur mig lite. Det blir ännu en påminnelse om hur rörigt det varit kring HV71 under alldeles för lång tid. Man börjar nästan undra när klubben ska få lite arbetsro och när saker och ting faktiskt ska börja falla på plats.
För det är nog det som är mest frustrerande. Man känner knappt igen HV71 längre.
När tar egentligen den här cirkusen slut? Kan det inte bara få bli lite stolpe in för HV någon gång under det här decenniet?
Att vi står här med en sämre trupp än vi avslutade förra säsongen med är galet.
F-n. Scrollade igenom Hampus Erikssons tråd från förra säsongen. Kom över ett gammalt inlägg från november eller nåt i samband med Erikssons första match.
Vi hade alltså under en period förra säsongen en fjärdekedja bestående av Tedenby-Lindström-HP/Reber
DET kallar jag för en RIKTIG fjärdekedja.
Jag blir liksom helt förundrad över hur man till och med lyckas göra en fjärdekedja sämre från en säsong till en annan.
Hult har ärvt det han själv en gång byggde.
Hult är den som såg till att vi sjönk längre och längre ner. Förstår inte hur man kunde ta tillbaka honom. Dagens trupp måste vara en av de sämsta i modern tid.
Vad gäller Philp måste man också ha i beaktning var vi ligger i näringskedjan. Att locka en NHL-meriterad förstacenter är inte enkelt till ett bottenlag. Tickar han i alla boxar så hamnar han i ett bättre lag. Vi måste sannolikt chansa lite i något avseende, såsom skadebenägen eller som i detta fall en spelare som tidigare tagit en paus pga motivationsbrist.
Det är ju inte heller så att LHC lyckades plocka in en annan stark center som vi gick bet på, utan hade Hult tackat nej till Philp hade vi sannolikt varit i samma läge som nu.
Det börjar bli överdrivet klagande här nu.
Släpp detta och acceptera läget som det ser ut nu. Det kommer inte att ändra sig så mycket under den närmaste tiden.
Är aldrig någonsin ett måste i elitidrott.
Vi kan ha olika krav på föreningen, helt enkelt.
Verkar som att Hult fått många nej tack sent i förhandlingarna. Min uppfattning är att vi har haft väldigt dålig träff på de spelarna vi varit intresserade av att få hit. De är klart att de tittar på de senaste åren och drar slutsatser därefter, så Hults jobb är nog inte lätt.
Men vad har han för stöd? Är det bara Hult. Borde va ett helt team som jobbar på många parallella spår. Då hade det kanske sett annorlunda ut.
Titanic någonstans på Nordatlanten, natten till den 15 april 1912. Orkestern stämmer sina stråkar. Och accepterar läget.
Vi har en sportslig ledning.
Hult, stille, Hansen,Liljander..
Så nog borde han väl ha stöd.
Dessa herrar borde väl kunna vaska fram nåt?
Och i gif-form.

som sagt. HV lagbygge är ju som titanic de ser ganska bra ut tills de går på is
Två av de där har ju varit sjukskrivna stora delen av tiden detta laget byggdes. Och den sistnämnda började nyss. Så visst nån slags team just nu men innan dess var det nog Hult själv typ.
Absolut. Men nu när dom är tillbaka så finns det inga ursäkter.
Ja mer än att marknaden är död då. Men det är den ju jämt tycker jag.
alltså det är sånt sjukt gnäll i tråden nu. Läser man 5 inlägg här så verkar det som att lösningen är: avgå alla, köp ut kontrakten, lägg er ner och dö, be att Pettan snörar på sig skridskorna igen och bombar skott från blå.
någonstans är vi där vi är (läs botten 4 i SHL) och kan ju inte signa McDavid på 1+1 utan får ta det som kommer vår väg.
Ja det var synd med Philp men vem tusan hade kunnat räkna med det? Och vad var alternativet? Dickinson 400.000 kr i månaden (en liten summa skadestånd för sveda och värk inräknat) för att gå bredvid Ang och Lyrenäs?
Är marknaden död? Tja, känn efter på Linköpings värvning av Johnsson och säg om det finns puls.
Har den varit död tidigare år? Ja! Vad gjorde man då? Till exempel värvade man Ang efter säsongsstart och han var kanon!
Är HVs lagbygge i år SM truppen? nej men den kan nog locka kanske en eller två hemvändare med lite kräm kvar om något år eller två.
OBS! Målet i år är att CEMENTERA oss i SHL, skitsamma på vilken plats bara man kan känna att vi blir en trygg arbetsgivare. Och denna truppen har god möjlighet att göra det. Också för att det inte lånas/köps ut/in.
vi ska bara ta oss över två lag i år så är det MVG på säsongen.