Lagbygget 26/27

Ut med Eriksson nu och kör Laz som 4c med Teden och WIN

4 gillningar

I kvalet gjorde Leksand 3 spelmål i fem mot fem.

Hampus Eriksson landade på -2.

Rätt talande.

7 gillningar

Tror detta blir viktigt för lagets sammanhållning

1 gillning

Hellre Tedenby än Eriksson.

Men samtidigt, snacka om underkänt till Hult. Säsongen har inte ens börjat och vi har 6 backar och har redan börjat med korttidslånen. Var det inte därför Eriksson förlängdes för att Hult ville ha en bredare trupp?

1 gillning

Försvarar inte Hult alls i denna sillyn. Samtidigt har både Frölunda och Cluben gjort samma saker, vilket som säger en del om hur marknaden ser ut.

Samtidigt tycker jag man har varit rejält naiva tills nu då man sitter med fingrarna i syltburken utan en trupp med 2 veckor till seriestart

…0.

6 gillningar

Har jag missat något gällande Heponiemi ? Minns jag rätt skrev någon att han var med på träningar utan röd tröja nu. Har det blivit ett bakslag eller spara honom till serien startar ?

image

Det är bara en säkerhetsåtgärd säger NE till JP för det är första veckan med närkampsspel.

1 gillning

Tackar !

Misstänkte det var något sånt också.

1 gillning

Nikola Pasic-Linus Lindström-Noel Skarby.

Victor Laz-Hampus Eriksson-William Ignberg Nilsson.

Dessa två kedjor är alltså rimligt o spela med lite skador och det vi kommer köra i Malmö.

Vi behöver en kedja till mer eller mindre :grimacing::grimacing::grimacing:

2 gillningar

Samtidigt om vi fyller på uppifrån, säg att vi får ta på en center när marknaden rör på sig snart, de ser de genast bättre ut.

1 gillning

Hult inväntar oktober då NHL spikar sina trupper.

1 gillning

Det är en rakbladsvass egg att balansera på. Väntar vi för länge, så hamnar vi efter. Värvar vi nu kanske vi köper grisen i säcken.

Jag vet inte vad som är värst.

2 gillningar

Han sa även att han hade en lista på spelare, men de kan bli så att man avvaktar NHL. Intervjuv på jp.se.

Vi har inte råd att ha en dålig start och halka efter.

1 gillning

Äsch, man kan förlora typ 6 raka i början utan att åka ur. :+1:

14 gillningar

Jag undrar också vad som menas med en dålig start, snackar vi om de första tio? Femton? Om grundserien är 52 matcher var drar man gränsen.

Man brukar säga att serien sätter sig efter ca 12 omgångar, är man botten fyra då så kommer man hamna botten fyra efter 52 omgångar.

3 gillningar

Oroa er inte, med Hults midseason-värvningar ligger vi topp 4 12 omgångar innan seriens slut.

Inte fan ska vi värva för att värva i situationen vi är idag. Vi måste få in spelare som höjer laget. Vänta på spets inte mer avdankade halvmesyrer till 3e/4e linan.

1 gillning