Blir spännande o se utfallet på värvningarna nu när vi har Hansen med i bilden. Känns tryggt att han finns som bollplank till Hult. Min känsla är att den värvningen är riktigt viktigt för detta och kommande lagbyggen…
Problemet med HV och hur man formerar är att inga är solklara topp 1 spelare. Vi har typ 6-7 spelare som alla kan va den bästa forwarden. Antar det är därför det formerats om i tid och otid.
I framtiden skulle jag vilja ha:
-
En lina med dom tre bästa spelarna. Märkbart bättre än lina 2 över tid.
-
En lina med tre spelare på hög SHL nivå. Nån kan va på gränsen till topp 1 snart.
-
En defensiv lina som jobbar hårt och tas in för att stänga ner motståndaren i viktiga lägen.
-
En ren energikedja vars uppgift är att avlasta och ändra matchbilder. Även såklart defensivt stark men med lite andra uppgifter.
Exempel på en topp 1 tycker jag skulle vara Borgström - Lias - AP20. Under är vettig tränare såklart.
Med truppen vi har får vi inte ihop 4 fungerande kedjor, ens med de halvfullaste glasen.
min tanke är att det är bättre sätta ihop 3 fungeramde kedjor och en 50% fungerande snarare än 2 fungernade och 2 st 75%
Därför vill behålla teden, i kedja med OSL,Lindström
En kedja med primärt syfte att få puckjäveln till anfallszon. Dessutom med potential att då å då se nätrassel framåt
Woods Rousek Ang funkade förra året “bäst i längden”
Kloos mysak hårdman en ny förmodad första lina
Pasic Heppo Win blir en jokerkedja, primärt syfte att avlasta övriga och kunna hoppa in vid skador osv. det finns potential i pasic och heppo och kanske kan de lyfta tillssmmans.
Nähänä. Ingen Teden mot Örebro.
Ingen bra start bli bänkad i första träningsmatchen!
![]()
Vilar väl idag efter tuff bussresa osv.. ![]()
Det är knappast hans eget val.
De som anser att Hult är rätt man för HV71 får mer än gärna förklara det för mig. Hjärta räcker inte för det har vi allihopa.
Maken till förblindad man får man leta efter. Han sätter som vanligt allt till hoppet. Ingen tydlighet eller riktiga rollspelare. Vem ska vara spelaren som leder detta lag? Ser ingen!
Vem ska vara vår sniper? Ser ingen! Vem ska vara vår playmaker? Ser ingen! Det är så uruselt detta bygge igen.
Ingen kommer kunna förklara varför han är bra för föreningen i rollen som SC för alla bevis som pekar på motsatsen har redan presenterats.
Jag hade gärna haft Hult som säljchef eller så då som sagt hjärtat aldrig kan ifrågasättas.
När de gäller lagbygget hävdar jag att det behövs en helt ny förstafemma. Vi spelar idag med 2 hela kedjor som inte är riktigt nära SHL-mässiga. Det är naturligtvis ett jätteproblem.
Fan va man skulle behöva en Ty Rattie! Men det kommer aldrig Hult inse! Rattie är av en kulör Hult inte klarar av. Det måste finnas lite nyans av grått för att passa in i hans sätt att bygga lag.
Trodde att Hult insett sina svagheter och skulle komma in och steppa upp. Men är lika blek som vanligt och en massa eeeehhhhhande.
Ny
Ny
Mysak
Lindström.
Vi är mao 2 toppcentrar kort.
Ja det är vi. Men vi saknar mer än så. Rindell va ett stort tapp i PP. Ser ingen som kommer ta över den rollen.
Sen har vi för många bleka spelare som sprattlar till var femte match och det håller inte.
Vi måste ha in en spelare som Rattie som kan göra mål från ingen vinkel alls.
Jag är inte säker på att Rattie är frälsaren HV behöver.Det HV behöver är någon med näsa för att bygga att slagkraftigt lag Utan panikvärvningar.
Men till sist och syvende är det styrelsen som ska se till att det är rätt man på rätt plats…
Så samma skit som tidigare år.
Det är styrelsen som i slutändan bestämmer vem som ska vara SC och även den nya styrelsen verkar vilja söka sig i skuggan och inte sätta ngn press på Gult eller hitta ngn bättre. Denna Styrelsen är lika oduglig som den som ALI ledde en Lika handlingsförlamad.Det verkar som att bara de blir invalda så går det bra att söka sig i skuggan i solstolen.
På vilket sätt är Rattie en panikvärvning?
Det är väl bara Ang som bevisat sin offensiv. Möjligen Woods med i perioder. Allt annat är bara hålla tummarna att dom levererar.
Våra stjärnor Rousek och Kloos har inte bevisat nånting framåt och vi faller med dom eftersom poängen måste in där.
Börjar luta mer och mer att laget är för dåligt inte bara en tränarfråga.
Jag ser verkligen inte just nu hur detta laget inte kommer åka ur. Finns nada som talar för Hv denna gången heller.
Det sades ju även förra säsongen. Tränaren var ett minus, men laget var också för dåligt.
Skulle ju bli så jävla bra med Fritzon och Pettan.
Men ser nada utan Hult går eeeeehaaaa på utan några som helst krav.
Ja. Det är väl ingen hemlighet. Sämsta truppen i shl.