Det hänger ju lite ihop. En tredje- och fjärdekedja kan ju sätta press på de ledande kedjorna, och i bästa fall kliva fram när andra har en sämre dag. Nu står allt och faller med våra tilltänkta ledande spelare.
Istället för att ha ett lag med uppsida hos alla, och med det ha en sund och nyttig konkurrens har Hult byggt ett lag kring Ang och 4-5 spelare till.
Det är ju naturligtvis ett riskprojekt av den högre graden.
Vi får se hur dom tänker imorgon med målvakt men jag hade gett Felix en chans till imorgon för att sedan spela Liv på HV-dagen. Sedan utvärdera vem som är i bäst form inför premiären.
Är övertygad att dom inte vågar spela Liv i premiären även fast det just nu är bästa alternativet för poäng. Felix har väl inte gjort nån bra match ännu?
Du vet hur det snackas om målvakter. Liv skulle säkert acceptera att börja som andra även fast han känner han varit bättre. Hur tar Felix bli petad som är med i kaptensgruppen? Sänker vi han då? Vad händer om Liv floppar i premiären? Är Felix i slag då för att gå in och spela bra matchen efter?
Typisk snack från Petter och Co i studion. Antar tränarna diskuterar ungefär likadant.
Morgondagen match ser just nu ut att bli mot Malmö (0-2 till LHC efter andra) så den blir viktig eftersom dom möts i premiären. Hoppas Liv gör en bra match mot dom imorgon. Då känns det som det är större chans han får stå i premiären.
Det riskerar att göra att vi hamnar i kval och riskerar att åka ut igen.Förr eller senare förlorar vi ett kval igen.Men eeeeaaahaaeeeh den “nya” styrelsen skulle ju bli så jävla bra.Jag tror att vissa härinne(Ingen nämnd ingen glömd) skulle göra det fasen så mycket bättre än den nya styrelsen för härinne finns det faktiskt mycket att hämta när det gäller lagbyggen bland de gamla rävarna som ser vartåt det barkar och hade kunnat sätta stopp.
Sen vidhåller jag att Rattie kanske inte är den HV behöver just nu utan det behöver ranbsakas vad som har försvunnit eller kommit in Och det som kommer nu kan verka som panikvärvningar.
Vi går in i säsongen med i stort sett laget vi kvalade med minus en på back som inte fick förlängt och på det har vi bara plockat in en spelare( liv undanräknad) Så nu blir det panikvärvningar det som kommer enligt mig.
Detta laget kanske lyfter sig med en ny tränare men det är ändå i stort sett samma lag som fick kvala minus Rindell och HP.
Hade det varit en sund ledning så hade inte Blomman fått sortera ut som han ville ihop med sin största supporter ALI.
Så alla värvningar som görs nu är enligt mig panikvärvningar som görs av en SC som är helt inkompetent och som kan vara den SC som fått oss ur högsta ligan 2 ggr och det är inte dåligt.
Visst Philip drog sig ur men vi vet inte vad han hade kunnat tillföra HV ändå.
Enligt mig så är den nya styrelsen som skulle fått fart på HV lika dåliga( Om inte sämre) än den förra styrelsen. Det lät ju så bra när vi skulle få en ny styrelse och nu jävlar ska det bli skillnad på HV:s lagbyggen och placeringar.
Så JA det är panikvärvningar som HV får göra nu.
Som alltid de senaste åren laga och lappa och hoppas på turen för skillsen är svåra att se var de är.
Nu får vi hoppas att vår nya HC kan få fart på HV.
Nu är det ju iallafall slut på Hills det mellan ALI och Blomman. Så nu kan de ju fortsätta “gulla” men inte på HV’s bekostnad.
När jag läser ditt inlägg, får jag uppfattningen att du missuppfattat vad en styrelse faktiskt ska göra. En styrelse ska INTE bygga lag, värva spelare eller lägga sig i den dagliga verksamheten någonstans överhuvudtaget. Det finns folk anställda för detta.
Tror han menar att styrelsen skulle ställa krav på de som bygger laget. Nu är det som det alltid varit en massa eeeeeehhhh. Ingen handlingskraft för 5 öre från Hult utan som vanligt när det kommer till Hult så sätter han allt på hoppet. Verklighetsuppfattningen är noll från honom. Alla ser att HV71 trupp är för tunn och för blek. Man sätter hoppet till att spelarna ska ta kliv. Varför skulle NE intåg få spelare att helt plötsligt leverera? För att leverera så måste man ha lekkamrater med sig. Ta OSL t ex han hade spelare runt sig i Rögle och fick gratis poäng genom att han spelade med spets.
Alltså. Jag är jättekritisk till Hult lagbygge. Men vad gäller styrelsen så måste de ju ge Hult en “chans”. Att redan efter en, två månader gå in och sätta press på en sportchef under en försäsong skulle vara extraordinärt.
Däremot hoppas jag att de ställer både honom och hans lagbygge mot väggen om vi får en dålig start på grundserien. Men där är vi inte än.
Helt rätt, lejacques! Det är väl naturligt att Hult som ytterst ansvarig, får kritik från oss på forumet och fans öht, men tror vi ska ha klart för oss att det här med lagbygget är inte en “one man show”.
Det är ett lagarbete som inkluderar även Stillman, Liljander, Eriksson, Hansen och kanske någon till. Och så är det även i andra klubbar. Såg t ex en intervju med Fröberg i Luleå som sa att man 5-6 stycken som är involverade i lagbygget.