Lagbygget 26/27

DET har du rätt i men det är de som ska se till att rätt folk är på rätt plats.Och i slutändan styra upp skeppet.

Nu har jag sett tillräckligt av den här försäsongen för att konstatera följande.

Hult har gått all in på att det finns mer att hämta ur fjolårets trupp. Än så länge är det inget som talar för att han har rätt.

Underpresterande spelare fortsätter underprestera (Alsing, OSL, Borgman, Kloos med flera). Den enda som egentligen tagit nåt positivt steg under försäsongen är Pasic.

Våra breddspelare är alldeles, aaaaalldeles för dåliga. De håller inte.

Hult måste, som vi alla konstatera, inte bara hitta en förstacenter. Han måste nog fylla på med en hel kedja, förutsatt inte någon av våra juniorer tar kliv. Oavsett vad. Så här skulle jag ställa upp till SHL-premiären (om alla som inte är långtidsskadade var skadefria).

Liv (Sandström)
Borgman-Fransson
Gustafsson-Hataaka
Alsing-Lagerberg
Annborn

Woods-Rousek-Ang
Heponiemi-Mysak-Hardman
Pasic-Lindström-Kloos
Tedenby-Magnertoft-Skarby
OSL/Bundgaard/WIN

10 gillningar

Du kan ju börja med att stryka din favorit Magnertoft som, i bästa fall, är spelduglig i mitten på oktober.

Min fjärdekedja blir Tedenby, Laz, WIN

Tycker Bundgaard ser fin ut. Finns lite storlek och kilon där.

3 gillningar

Min känsla är att du verkligen inte gillar juniorer.

Vilket är konstigt. Du om någon borde ju ha koll på din historik och hur HV jobbat framgångsrikt med att slussa in juniorer.

Det här med att fylla på med spelare som WIN och Laz är ett helt nytt påfund som HV applicerat bara de senaste åren.

Tycker ändå Kloos var jäkligt bra i går mot Örebro.

Tvärtom! Gillar Skarby, Magnertoft och Bundgaard, men nu pratar vi premiärmatch.

3 gillningar

Ser man inte i HV71 att truppen behöver stärkas så är det redan godnatt.

1 gillning

Tycker vi ska starta så topp 3 iaf. Pasic och Lindström såg bättre ut idag. Kloos skulle kunna vara ett bra komplement där. Sen måste Heponiemi bli spelklar nångång, han är den enda naturliga motorn i PP vi har.

Otroligt kul och se Teden idag. Riktigt jävla bra!

Pasic börjar verkligen komma upp i sin riktiga nivå nu under NE!

Idag är man optimistisk.

Exakt på timmen 2 veckor kvar till premiären mot Malmö.

4 gillningar

Gillar verkligen när @Lejaques och @Zico analyserar, vi såg ju idag att juniorerna kan leverera när det är flera skador, frågan är om detta var den mest sevärda matchen på försäsongen. I varje fall den man blev mest glad åt, det var väl inte orättvist på något sätt?

Nej i spel 5 mot 5 skulle jag säga att hv var det klart bättre laget.

1 gillning

Senare än så är vad jag hört. Höfter kan tydligen ta tid att läka.

Hur tänker man kring målvaktssidan? Liv som klivit fram och inte går att skicka iväg till HA samtidigt som Glifford nu börjar gå för fullt. Går ju inte köra med tre målvakter.

Delikat dilemma hur de ska lösa detta. Enklast kanske försöka spela igång Glifford i HA men jag vet faktiskt inte alls hur man ska lösa detta…

Angenäma ”problem” skulle jag ändå säga :+1:t2::grinning_face:

2 gillningar

Enkelt, låna ut Glifford och fatta ett beslut när han är igång. Liv kommer ha sina up and downs som alla unga målisar

1 gillning

Vilket lag vill ha Glifford på korttid för o spela igång? De har väl redan två målvakter med. Nästan så man får hoppas på en målvaktsskada på någon i HA.

Felix i kaptensgruppen osv så investerat en del i han med två år också. Glifford o Liv egna killar. Mycket o ta hänsyn till…

1 gillning

Komuls in… så..

Liv (Sandström/Gliff)

Ang - NY - Hepo
Fransson -NY

Hardman - Mysak - Rousek
Borgman - Malte

Kloos - Lindström - Woods
Hatakka - Alsing

Pasic - Johnsen - Tedenby
Komuls - Lagerberg

WIN
OSL
Eriksson

Detta är ändå en rimlig uppställning som bör kunna vinna ett fjärde raka kval.
Köööööööööör!

5 gillningar

Du glömde Laz, han går ju före några av dessa lirare.

3 gillningar

Lägger honom mellan WIN och OSL.

Ingen här som bryr sig om vår nye back? Markuss Komuls? Ska jag behöva påpeka vad som händer i Jönköping?

3 gillningar