Rent krasst. Allt är så jävla november grått. Är ju roligare att mäta hur långa kulverten är på Ryhov. Ska be @PapaEmeritus om studiebesök ![]()
HV behöver verkligen ge oss en hållkäften presentation.
Rent krasst. Allt är så jävla november grått. Är ju roligare att mäta hur långa kulverten är på Ryhov. Ska be @PapaEmeritus om studiebesök ![]()
HV behöver verkligen ge oss en hållkäften presentation.
Vad är det för dåligt med de spelare som vi har?![]()
@M_S Va frågan riktad till mig? Om ja så.
Om vi ser till senaste värvningen och läget överlag. Och ställt vad vi kommer ifrån, nu läge och vad vi vart vi förmodar ställs inför. Ja då hoppar jag inte av glädje, tvärtom. Se ex vad jag skrev i senaste matchtråden. Det summerar lite av varför jag hellre springer under marken på Ryhov. Det är ungefär lika mycket spänning i det. Dvs 0.
För att detta ska höjas upp, ge oss ett hopp, något att tro på så behövs något utöver det vanliga. Men det är utopi.
Jag vill tro att vi är på något med NE, men det räcker inte. Ttruppen är för tunn, inte enkom i form av för få spetspelare utan även för balansen i den, den är ju skev. Det är ett gap mellan spelare som kan under bra förutsättningar och goda dagar bära oss till de som inte platsar i en SHL trupp. Tufft för NE att lösa den uppgiften. Förutsättningarna för NE är sådär, å andra sidan det visste han om. Men ändå.
Jag må visa en bitterhet och inlägget är för långt i den aspekten. Jag är bara trött på HV-grå. Men jag ställer mig gärna här och blir positiv överraskad. Hur jag ska blir det, det vete fan,
Skulle lägga honom mellan Pasic och Tedenby istället. Både Pasic och Laz toppar våran poängliga under försäsongen… Om det bevisar att dem tagit kliv eller om resterande trupp gått på sparlåga får de första matcherna i shl avgöra.
Det jag förväntar mig under försäsong är följande.
Så. Jag tycker goda beteenden ska belönas. Som det ser ut i dagsläget tycker jag absolut Laz och Pasic är på väg att spela till sig en möjlighet att få förtroende även när grundserien drar igång.
Ja vi får väl förhoppningsvis en hint om hur NE tänker att laget skall formeras i en premiär på lördag.
Och en fjärde med Pasic - Laz - Teden får en helt annan dynamik än med Eriksson som center
MC1971: Sorry, jag var otydlig. Frågan var till dig, my bad
De senaste matcherna har väl känns si så där, i alla fall de jag sett på. Si så där betyder att de har inte varit katastrof men de har inte heller gjort mig extremt glad. Vi får hoppas att vem eller vilka det nu är som är ansvariga för att få hit spelare lyckas med sin uppgift. Jag säger inte att de behöver vara superbra eller att de ska ge oss guld, men att ha ett lag som inte åker ner i Allsvenskan är bra nog för mig, sett til de senaste säsongerna. Alldeles nyss tittade jag igenom schemat och det är runt 10 dagar kvar till starten, jag undrar hur de ska fixa det här.
Nedsläpp HV71 med Svensson så ser man inte hur Hv ska klara sig från kval. Är många som tror likadant men Hv stångar sig blodiga som vanligt och ser inte problemen.
Nu måste det in en topp center för utan det är vi illa ute igen. Mysak är en habil center men ingen som driver poängskörd och lyfter andra. Det är återigen byggt att alla ska bidra. Men det håller Inte i SHL för där måste man ha en topp.
Lugnt.
Det är väl som förväntat mer eller mindre, en ny coach med sina idéer räta inte ut ojämnheter hux flux. Det behöver vara lite mer väloljat för det. Och det är det inte. Vi är överens om att fortsatt SHL är okej, sen hur det sker är en annan fråga, utan kval. Kanon.
Hv sitter i en jä*ligt taskig sits. Bottenlag och stor centerbrist överallt. Ledningen blir ifrågasatt pga centrar (vilket jag köper och känner själv). Vi lör behöva lasta pengar och får vi napp på en absolut toppcenter (som flera lag letar efter och inte bara i Sverige vad det verkar) som sen floppar så får sig ledningen för att dom kastar pengar på dyra kontrakt till ingen nytta. Folk vill ha en center av absoluta högsta klass nu och kommer det någon nu så är jag inte säker på att det är nån toppspelare som anländer. Dom vill nog vänta in camperna på andra sidan pölen för att förhoppningsvis få tag i snäppet bättre så dom kan liksom inte göra rätt eller göra alla till freds. Jag håller dock med att vi borde gå in med komplett lag när det drar igång men jag förstår om sista pusselbitarna dröjer tills camperna är över. Oavsett så kommer det gå slantar när det väl är dags även om det resulterar i mellanmjölk
Och tänk att vi var nära att tappa Malte till rövle…
Det var många här som började veva om att det minsann inte var nått problem och att “han kan dra” om han inte gillar hv, etc, med tveksamma undertoner om att vi inte skall lägga ner tid på bortskämda kids eller nått. Folk hade liten förståelse för varför en sådan som jag tyckte detta var en jättestor och viktig detalj som visade på föreningens förfall.
Så var står vi idag med lagbygget? Med Herman och Malte som de enda ljuspunkterna i ett legoknektsgrått lagbygge med enbart breddlirare, samt ett PP och lagbygge som troligen är för beroende av att Malte blir den spelare vi hoppas han blir, för att vi skall kunna vara lugna.
Så jag vill bara påminna folk om vikten att vårda våra relationer till kidsen och lyfta blicken utanför a-truppen. Jag tog upp detta med att HV just nu har för lite egna produkter i laget, med Stillman under matchen mot Örebro i Fredags. Han var snabb med att flika in att han och Björn har satt igång ett ordentligt jobb för att ändra på detta. Detta uppskattas naturligtvis. Jag bet mig tyvärr i tungan och tog inte upp frågan om hur mycket Stilles Antonkramande har skadat HVs rykte/lagbygge medelst junisar generellt och Hugo specifikt.
Det var ju på ett sätt synd, för den hade jag velat höra. Kan inte låta blir att fundera på vilken sida Liljander faktiskt stod, men det kanske säger sig själv lite. Sjukskriven och sedan tillfrisknar succesivt när ALIAB är ute.
*Farligt med konspirationsteorier men men
Frågan är ju hur vi ska överleva denna säsongen?, finns inget som talar för att vi kommer lyckas.
Andra lag får skador o vi har tur?
Andra lag kan få formsvackor, det är en möjlighet
Men det hjälper ju knappast, då svackan är just en svacka medan HV cementerar på en plast. Så det tar jag ingen höjd för.
Du har rätt, det med kan vara en sak som hjälper en bit på vägen, även om det inte är det enda som behövs tänker jag. Ännu viktigare är att de försöker förbättra sitt sätt att spela.
För att en sådan ska ske, så behöver ju det som du är inne på höjas. Spelet. Dvs Lägstanivån måste upp så att man möter sin topp, jämnar ut flödet lite. Annars kommer det här inte gå. Det är ohållbart i längden.
Hur eller om det går, tvek.
Jo det finns lite som kan tala för hv
En tränare som verkligen kan sätta grund och är känd för att få ut mkt av lite.
Herman Liv, hade hv haft en lite bättre målvakt förra säsongen hade de inte varit i kval, så små marginaler är det
Att Hv har en trupp som i stort sätt är oförändrad där man kan få ut mer av samtliga
Nu har de nya som kom förra säsongen ett år i shl och vet mer var som väntar.
Är inte mkt luta sig emot men alltid ngt, totalt mörker är de inte riktigt än. Får detta lag en Oki start vinner tex 3 av 6 matcher kommer det betyda mkt!
Jag tror inte Komuls är den sista backvärvningen. Vi inväntar nog camperna i hopp om en mer lite mer spetsigare backvärvning. Vi får heller inte glömma bort att det mest troligt försvinner tre backar från oss till JVM och då står vi väl rustade, förutsatt att ytterligare en back ansluter. Komuls ska inte vara flashig, han ska ge oss ett stabilt spel varje sekund han får spela och jag kan inte tro att han är svindyr. Nu får vi en mer sund konkurrens bland backarna direkt och ännu mer när Annborn är tillbaka. Även fast jag tror och hoppas på att Annborn lånas ut några matcher när han är tillbaka för att få matchträning.