På något sätt ser jag HVs senaste 5 år som Juholts 10 månader?? som partiledare.
Knas. Men man älskar dem ändå.
På något sätt ser jag HVs senaste 5 år som Juholts 10 månader?? som partiledare.
Knas. Men man älskar dem ändå.
24 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Tråden om #XX Pavol Regenda
regenda - mysak - rousek?
Ang - kloos - hepo?
Hur formerar vi topp 6?
Imponerande att få höra gnäll efter en sådan här pangvärvning.
Nu är ju frågan om en center ens är aktuell längre. Har svårt att tro att Regenda spelar för kebabsåsdoppade biblar.
Äsch, skulle inte kalla det gnäll. Försökte se på värvningen från olika perspektiv. Jag är självklart jätteglad och imponerad av värvningen, vilket jag också skriver. Men bara för att Hult lyckats värva en förmodad toppspelare så tycker inte jag allt behöver va guld och gröna skogar.
Problemet har ju hela tiden varit centersidan vilket Hult också påpekat flera gånger. Framförallt en center som kan ta lite defensivt ansvar. Men nu kan det ju vara så att centermarknaden är stendöd och att man väljer satsa på en målskytt, vilket jag tycker också behövs i det här laget. Jag är väldigt förvantsfull över vad Regenda kan bidra med ![]()
Men trots detta tycker jag inte lagbygget ser komplett ut. Backsidan är så otroligt tunn och vi behöver verkligen ersätta Hansson.
Guds frukt är väl kebabsås?
Ja absolut
![]()
In med en första center och det ser RIKTIGT bra ut.
PP
Pavol på kasse, Malte på blå, Rousek på flanken, Kloos på motsatt sida och Ang som lite fri roll.
Där har du ett PP som inte kommer vara i botten.
Denna kille löser dessutom en del av pp krisen vi sett på försäsongen.
Hoppas det,
Borgman kan dock ta blå där. Vet inte om det är det bästa.
Kloos är trots allt en jäkla habil och ansvarstagande center precis som Mysak, frågetecknet är väl mest om nån av dom kan bli en riktigt förstecenter. Med Regenda in så täpps luckan efter Kloos på kanten igen och vi kan plötsligt ställa upp med 3 kompetenta och producerande ytterforwards par.
Vi får hoppas och tro du har rätt Själv vete fan om någon vill gå till ett kval lag och do. Toppad bli det denna säsongen igen.Ingrn mer än jag hoppas jag tror fel.
Betydligt lättare att andas helt plötsligt, spännande att se hur NE formerar laget, blir det tjeckoslovakisk kädja (Ragnarssonska) månne?
Det blir lättare låta Kloos spela center när man tar in nån som är bättre på kanten ![]()
Ska vi försöka ställa upp detta då?
Regenda - Mysak - Rousek
Ang - Kloos - Heppo
Hardman - Lindström - Woods
Pasic - Laz - WIN
För min del så är jag rätt nöjd med:
Mysak
Kloos/Rousec
Linus
Laz/Magnetoft
Nu när det finns hela två powerforwards i laget så ändras dynamiken rejält.
Blir spännande se hur NE ställer upp när alla är på plats.
När alla är på plats kommer vi få tre långtidsskador och två lämnar för Nils Anderssons reklambyrå.
Ja, sprida ut Regenda, Hardman och WIN över tre kedjor eller tex Hardman och WIN som bulldozer-par, det är frågan.. ![]()