Är ni förvånad? Tror Hult söker men han har varken kompetensen eller klubben har tillräcklig dragningskraft för att få hit bra spelare. De är nog därför han skyddar sig med att han är nöjd med befintliga truppen och han trop på dem ska göra de. För jag vill inte tro han är så blind och naiv att han inte ser att denna trupp är historisk dålig. Behöver ett mirakel för hålla sig kvar om inget händer snart
Man är trött på dåliga trupper, dålig balans, dålig bredd, dålig fjärdekedja och ensam och få spets spelare. Och spelare som går ner sig för att det inte finns något att luta sig emot. Ingen grund och ett lag utan spelidé. Och så ska man lida för det igen och igen, hopplösa trötta matcher. Det är en bonus om laget tar poäng. Jag är så färdig med den hockeyn. Och allt klagande från folk i fika rummet eller varsom som tycker att x spelare är dålig. Men det handlar om så mycket mer. Allt ovan.
HV är slagna på förhand, så trist.varje kväll under senare år har den känslan infunnit sig,
Jag vill ha ett lag som kan spela en hockey på någon högre nivå, vara lite mer att räkna med. Höja lägstanivån. Höja det dagliga utförandet. Om Nick Shore eller vem det är, är den spelaren ja kör då. Det handlar om att för en gångs skull ge det chansen att överleva utan kval.
Tvek om det går, men är trött på att vara den som tittar på, nog för att ryktet är dåligt men pincha in lite jävla annamma. Orkar inte ha en tunn dålig trupp igen. Det fäller oss direkt
MP får frågan om han hört något angående nyförvärv till HV. Han passar på frågan.
Inte hade han passat om han inte hade något eller?
Läs ca 20 inlägg före ditt så får du svar / tankar angående det ![]()
Tack!
Förlängning av teden lär de vara
Vad???
Precis så som du beskriver det. Vem vill till HV bli lockad till HV efter senaste åren av kaos/mörker och turbulens?
Tror säkerligen det finns spelare på marknaden, dock svårt att få dom till HV av dessa orsaker.
Samtidigt: vi har nu en coach. Vi har liiiiiite av en stomme. Kan man locka hit en kedja av bra klass som blir lovad toppminuter (vilket oxå är en morot för många) så finns där ändå en lockelse. Så kasst är inte lagbygget. Vissa lockas av den utmaning som vårt läge medger.
Absolut det säger jag inte emot att vi har en bra coach och lite av en stomme. Dock ställer jag mig mig själv frågan, varför skulle man välja HV framför exempel SAIK eller FRÖLUNDA som spelare ? Vart har man störst chans att vinna ett sm-guld ? vilken klubb känns stabilast ? etc etc ![]()
Tror du förstår hur jag menar och tänker.
PENGAR! HV är nog villiga att betala bra möe mer för en bärande spelare än vad toppklubbarna, som redan är fulla av bärande spelare är
Ja dom har ju betalat sjuka summor för spelare förr. Spelare styrs självklart av pengar men tror dom även styrs av att ha chans att vinna ett sm-guld !
Det är kanske inte så kasst som jag vill framhäva. Det som jag vill belysa är väl att det kan se så hopplöst och helt tomt ut, ingen tro på något. Man får slita ihjäl sig för att hålla näsa över ytan. Här hoppas man ju på att NE ihop med truppen ingjuter lite stabilitet etc. Så att dom själva känner att det finns fler matcher att hämta poäng i.
Även speltid och var man är i hierakin kan vara en faktor. Att få vara garanterad topp två center jämfört med att riskera bli 3:e center bakom Lindberg och Lindholm i SAIK och inte få spela i de avgörande lägena.
HV kan locka med Sveriges bästa publik, en charmig stad vid vättern och riktig jävla kebab. Vem vid sinna sinnes fulla bruk väljer skellefte, linköping eller typ Timrå över det?? ![]()
Fattar att du skämtar, eller ![]()
Men Olausson valde utvecklingsmöjligheterna i fiskrens före kebabsås
Finns billigare öl i Göteborg än i Jönköping. Det måste man väga in i sitt val.
Nu har ju detta inte med lagbygge att göra, men kan man ha kebabsås på fisk? (Ber alla om ursäkt för övertramp).
Dra mig baklänges på en kälke in i vedboa! Det där var uppfriskande att läsa
Kan vara det mest positiva jag läst om lagbygget sen Håkan Juholt var partiledare.
Ofantligt mycket bättre bad i Jönköping, om man bortser från det kalla vattnet. I Göteborg får man fullpackade spårvagnar och sen små stränder fulla med folk. Ett undantag är visserligen Näsetbadet, där stranden är stor och fin men där det ändå är packat med folk. Dessutom finns det brännmaneter på västkusten, till skillnad från i Vättern
.