Kom väl in sent och hann inte va med på lagfotograferingen ![]()
Notera att en plats är borta i backbesättningen. Vi vill ju ha gustafsson och Rindell tack
Men man har ju bilder på Eriksson, Laz och Sandström. Borde ju gått att lösa.
Verkar ju vara gjord med AI, så man får väl vara skeptisk. Men kan ju ligga något i det.
Hansson också så betyder inget.
Hahah såg det nu också! Med ett öga bara![]()
Varför är HV71 bortaget på de nya tröjorna? Vad betyder AB∞ ?
Har vi fått en ny sponor?
Allt utom att Kloos och Rousek är tänkta som ytterforwards kommer jag underkänna. Dom gjorde de ok men bägge 2 är mycket bättre som fw.
Visste att de va ett misstag att plocka in Hult.
När va senast vi hade en ok SC? Stillmans glansdagar va? Börjar bli några år sedan…
Kloos på vinge absolut men tycker ändå Rousek skulle kunna ta en 3c plats.
X
X
Rousek
Lindström
Ja, men det blir ju lite vaskande då.
Vinge för 1 el 2 linan i mina ögon.
Rousek är en bra topp 6 forward som ska leda laget defensivt. Mycket bättre att låta honom nyttja det som är hans spets att vinna puckar och stänga ner motståndare med hög intensitet. Som center blir han alldeles för passiv.
Kloos tappar också mycket av sin spets.
Billigare att ta in en samling centrar och låta våra spelare ta sina optimala roller. Vi klarar oss utan en typisk förstacenter om vi har bra forwards.
Jag tror inte man kan räkna med att ha en 1C i shl varje säsong.
Närmsta vi kommit var en period med Shore. Borgström var mycket bättre som vinge i 5 vs 5.
Hult är ju mästare att trolla bort öppna platser. Skulle inte förvåna vi knappt kommer värva 1 center för man seger Rousek o Kloos som centrar till slut ändå
Han säger dock i intervju till hockeynews att hans största mål är att stärka centersidan rejält.
Frågan är väl bara hur det går med det? Och hur det kommer gå?
Only time will tell.
Här är även Länken. Hults stora mål i HV – förstärka centersidan - HockeyNews
Någon som läst får gärna berätta lite mer, ser att DG är med i bilden till artikeln iallafall.
Inget nytt då, Hult pratar som vanligt om att man inte är ensamma på marknaden (no shit) men vill iallefall stärka centersidan. Lätt att snacka om det, gäller att visa det oxå
Att se vad som behöver göras med truppen är lätt.
Men att göra det. Hitta spelare som förstärker. Det kan bara de bästa.
HV71 i ett nötskal, mycket snack, ingen verkstad.
Det skulle inte förvåna mig om man är där och sniffar på både David Gustafsson och en sån som Nils Åman. De har lite samma profil. Av dessa skulle jag föredra Gustafsson som ju har en bakgrund i HV och som har en underskattad offensiv kompetens. Han skulle säkert kunna hamna i HV. Oskar Olausson har jag inte hört några rykten om, och han är ju ett par år yngre så han skulle säkert vilja ha ett till NHL-kontrakt innan han bestämmer sig.
Garanterat. Djurgården har gått skilda vägar med ett par finska spelare som säkert kan flytta hem, Arvid Costmar lär hamna i Finland, kanske en sån som Johan Johnsson. Och varför inte Lassi Lehtinen? Jag är tämligen säker på att Rasmus Rissanen återvänder till Finland också. Och sen lär väl ett gäng från HockeyAllsvenskan flytta över Östersjön också.
Text tagen ifrån Hockeysveriges blog instagram