Lagbygget 26/27

Madhawk tror att HV går med Sandström/Glifford nästa säsong med Liv på lån i Allsvenskan, Lehtinen blir inte kvar.

7 gillningar

Bra och billig lösning på målvaktssidan om man räknar bort Alnelfelt och Lehtinens kontrakt

1 gillning

Japp och att säsongen 27/28 kunna gå med Glifford/Liv, en ännu billigare lösning. Dessutom egna killar

Målvakter är ju helt omöjligt att förutse hur de ska gå, vi kanske får en ny Dichow i Liv om vi har tur, eller att Lehtinen börjar prestera igen (inte omöjligt för mig) och då kanske målvaktsfrågan löser sig , Glifford är ju en dark horse med .

Man kanske kan börja säsongen så och se vart det barkar …? lägga mer pengar på centrar och dylikt …

Det låter som den bästa lösningen i mina öron.

Sandström/Gliffen tycker jag låter extremt spännande, förmodligen billig, kan konkurrera med varandra vilket höjer nivån. Inte jättetestade målvakter direkt, så där ligger min osäkerhet. Men förutsatt att vi har en bra och väl fungerande defensiv nästa säsong tror jag detta kan bli ett rätt så bra par att gå in med.

Man hoppas ju på en bevisad toppmålvakt som tydlig förstemålvakt, men samtidigt som nämnts här så kan en dyr målvakt floppa av alla möjliga orsaker - pallar inte pressen, hade mycket hjälp från defensiven i tidigare lag eller har gammalmodig teknik som inte fungerar i SHL.

Så man får ge det en chans, Glifford har ju hög högstanivå och Sandström uppträdde lugnt i kvalet. Och man bränner inte pengar på en chansning utan kan spendera dessa pengar senare om det visar sig att det behövs en bättre målvakt. Om man hittar någon på marknaden då vilken är en risk med att inte skaffa en toppmålvakt redan nu.

1 gillning

Dichow till Höga kusten och Dickinson till Gnällbältet.

Vem ska axla Dick-rollen i Jerusalem?

no dick - no party

2 gillningar

Dick Axelsson!

Annars kan vi hoppa på Cock-spåret med Logan Cockerill

Eller ett annat spår kan vara valfri spelare från Mighty Cocks

Annars är väl en viss Anthony C… ett alternativ.

3 gillningar

Ingen som imponerar…vi behöver någon rejäl.

Riley Woods?

7 gillningar

Räcker ju med valfri kana-dick.

5 gillningar

Officiellt att Hugo Alnefelt lämnar då.

Och Lehtinen.

Kul att Hult nyligen sa att det var slut med brutna kontrakt :zany_face:

3 gillningar

Så är det väl nästan alltid när det kommer till sådana uttalanden.

4 gillningar

Kan ju vara så med Hugo att Hv haft möjlighet att låna ut honom till Finland ytterligare en säsong, men att Hugo själv vill bestämma var han ska spela. Så han väljer själv att avsluta avtalet med Hv. Alltså inte Hv som bryter.

1 gillning

Jo, men han kan ju också ha menat slut på att skriva nya kontrakt som måste brytas :winking_face_with_tongue: inte att bryta befintliga kontrakt…

1 gillning

Jag har funderat en hel del över Liljanders (påstådda) vilja att bygga laget hemvävt. Han vill att 50% av laget ska komma från bygden.

Och då undrar jag några saker:

1. i vilket tidsperspektiv ser man att detta är rimligt?
  2. vilka spelare och ur vilka årskullar ser man att dessa ska komma ur om de ska komma från den egna verksamheten?
  3. vilka hemvändare räknar man in i detta (om några alls)?
  4. med tanke på hur fullständigt misskött både ungdom och junior är i föreningen - finns ens förutsättningarna på ett realistiskt sätt?
  5. hur har man tänkt sig att förändra/förbättra ungdom och junior för att ens skapa en realistisk möjlighet till detta, och vilka satsningar tänker man gör?
  6. hur ska man bygga en stomme i laget av seniorspelare utifrån som ska utgöra den ryggrad i laget som krävs för att det ska kunna vara en fungerande verksamhet?
  7. vilket ledarskap ska man bygga dessa förutsättningar med, och hur tänker man sig förändra det fullständigt undermåliga ledarskap i hela föreningen som är nu och som verkligen inte kommer att leda till målsättningen?
3 gillningar