Lagbygget 26/27

Givet hur föreningen hanterat ämnet den senaste tiden medans Björn varit anställd så skulle jag säga att det var skitsnack. Det är väl enbart skitsnack (eller om man vill vara snäll: en ambition) tills man gjort något som tar oss steg i den riktningen?

1 gillning

Nu när Olof är opererad och väntas vara borta ett tag in på säsongen, tror vi då man går med Herman som back-up till en början och avvaktar med att låna ut honom till de ser att Olof är tillbaka eller kan det rent av vara så att de kommer avvakta med att köpa ut Lassi och ha honom som back up ett tag?

Sa dom inte bara för någon dag sen att han förväntas vara redo till säsongsstart?

Med anton i båset kan vi värva connor mcdavid och sluta 12:a. Behöver ha ny HC omgående.

6 gillningar

Vore ju fullständigt hål i huvudet?. Så det hoppas jag inte. Vi har två målvakter från egna leden. Den ena är skadad då lånar vi ut den andra för att Lehtinen ska vara kvar. Satsa på Liv och Gliffen nu. Alltså satsa på dom på riktigt. Visa att dom tror på dom.

Vad kan bli sämre än i år?

Till hösten sa Hult i intervjun på HvTv vill jag minnas.

Då kan vi nog släppa målvaktsfrågan. Det kommer bli Sandström, Liv och Glifford. Den som är bäst spelar. Lassi kommer antagligen själv vilja bryta kontraktet för att gå till annan klubb. Annars vet han att det väntar noll hockey under nästa säsong. Tre bra målvakter som vill tävla om första spaden

detta verkar ju redan skett.

Är inte Sam Hallam ledig nu? Vore en perfekt tränare för Hv.

1 gillning

Ska till Alperna

1 gillning

Lika bra o lägga ner snacket om ab out, kommer inte ske.

Innan AB out så är andra diskussioner meningslösa i stort, så det kommer inte läggas ned förrän det är löst. Vi kan säkert få ihop ett lagbygge som kan kvala kvar även nästa år även med ett kvarnstenssänke som HC, men vi kommer inte att komma en millimeter närmare ett fungerande SHL-lag. Men varje dag är en dag närmare slutet av denna helt resutatkravslösa era.

1 gillning

Om det nu blir så som vi tror, att man kör vidare med samma tränare, så kan jag lova att dessa är mycket medvetna om förutsättningarna. Blir det samma dåliga inledning även i höst, så lär Hv agera innan oktober månads slut. AB är nog smärtsamt medveten om att han byts ut illa kvickt.

2 gillningar

Japp, tredje gången gillt nu. Vinna eller försvinna, det vet Anton om. AB är borta nästa säsong innan oktober som Skillet skrev, det känner jag på mig. Han kommer inte lyckas hålla någon bra poängskörd nästa säsong. 1.01 poäng per match here we come!

1 gillning

så vi vaskar ännu en säsong då, ännu en budget, ännu ett lagbygge. med anton.

1 gillning

Vi är i desperat behov av en Calvin de haan typ, vilken jävla general han är där bak. Något defensivt starkt måste in både i 5v5 o PK

Borgman. (högsta SHL klass)

Hatakka. (Brutales i PK).

Vi behöver bara ha in en back coach i shl klass, snarare än AB och kompani. jävla karusell.

4 gillningar

:smiling_face_with_tear:

“Med anton i båset kan vi värva connor mcdavid och sluta 12:a. Behöver ha ny HC omgående.”
Inte bara det.
Med Anton i båset kan vi le mitt i stormen, le mitt i stormen, le mitt i stormen.

2 gillningar

Skulle säga att vi vaskar 2-3 år. Precis som med Nubben gör Björn och Blomman grov långsiktig skada.