Lagbygget 26/27

Hallquist och Alnefelt avtackade i sociala medier.

7 gillningar

Bra av hv göra detta efter Timrå presenterade Hallqvist

8 gillningar

Eller dåligt av Timrå att presentera innan han blivit avtackad :man_shrugging::wink:

6 gillningar

Ja, egentligen är det väl kutym att man väntar med att presentera tills spelaren blivit avtackad av sin gamla klubb? :winking_face_with_tongue:

4 gillningar

Samma tränare
Samma förstemålvakt
Troligtvis samma backar om Rindell stannar.
Centrarna måste va nåt grymt bra för det inte ska bli kval igen.

4 gillningar

Frågan är om Hult lutar sig tillbaka mot säsongen 16/17 då man från säsongen innan valde att behålla i stort sett samma lag och tränare… Att man hoppas på något liknande i år.

Om man nu tänker så ska man komma ihåg att Lindbom fick två helt nya assisterande bredvid sig.
Vi gjorde också om backsidan rätt rejält. På det hade vi en Linus Söderström som slog igenom från ingenstans plus ett antal till lovande spelare.

Ser inte riktigt den uppsidan i nuvarande trupp och inte heller den högstanivån som trots allt ändå fanns i de bärande spelarna…

5 gillningar

Tror inte Hult tänker alls. Möjligen på en framtida position högre upp. Hoppet var det första som övergav en dagen efter SHL var säkrat.

Det måste finns en hel hög med spelare i laget som inte gillar att Anton blir kvar. Det kan inte gå få ihop ett vinnande om inte alla är med på tåget. Det kan inte gå att bygga ett vinnande lag när favoriterna får spela mer än dom borde.

1 gillning

Var min tanke med. Att det kommer landa i att det var ett helt nytt lag och inte fått tid att spela ihop oss och sen en dålig start på det. Tror det är många ursäkter som görs.

Ja och sen förlänger man de utgående kontrakten istället för att skaffa andra spelare så får man ytterligare ett år på sig. Då kommer resultaten…..

1 gillning

En jag hade velat se i HV71 (förutom Patrik Hansen som borde anställts för många år sedan..) är mv-tränare Calle Brattenberger. Han har fått ut mycket fint från SSK´s målvakter senaste åren.

1 gillning

Jaså? Duktig på sitt jobb, känner inte blomman? Inget för Hv då.

5 gillningar

Skämt åsido, jag hade också gärna sett honom i HV. Han verkar vara skicklig på det han gör och kunna utveckla spelare, vilket är perfekt med Herman och Olof. Utgående kontrakt har han även.

1 gillning

Andreas Andersson känns som en kille vi borde ha in. Falk som HC också.

1 gillning

Jag kan inte förstå att det tog mig till förra veckan att inse att det finns ett forum bara för hockeysnack med hängivna HV-fans.

Därav kan jag äntligen få ut mina tankar, idéer och drömmar om tro samtidigt som jag skonar min inte lika hockeyintresserade sambo! Jag vet inte om jag missat snacket om dessa men tänkte ändå ta upp och öppna för lite diskussion om två herrar varav deras kontrakt har gått ut. Teden och WIN är ju inte det alltför hetaste man vill tänka sig just nu i form utav poängproduktion eller kvalitet dock vill jag ändå någonstans höra åsikter av en tänkbar förlängning med iallafall en utav dem. För någonstans tror jag ändå att för ett bottenlag (vilket man tyvärr behöver inse att vi är just nu) är det sjukt viktigt att ha en gubbe som förmodligen känner till HV71 som förening bättre än vad han gör nånting annat. Samt tror jag nånstans att ett lag som går trögt, där det ofta är tuffa och tunga tider är i behov av en kille som alltid tycks ha tid till att skoja och skämta. Jag liksom alla andra hade ju såklart haft MacKinnon och Hugg i utbyte mot båda två, men så läget ser ut just nu tror jag inte det hade varit helt fel att ha kvar någon av dessa attribut som dem tar med sig. Detta är såklart sätt till att Teden inte får 7 miljoner i månaden eller vad han har haft på senare tid.

Aja, summan av kardemumman är att jag är otroligt kluven kring vad jag hoppas på kring just dessa och vill gärna höra andras åsikter kring detta!

20 gillningar

Snyggt! Välkommen!

2 gillningar

Nog för att Rickard Hugg är en bra spelare, men nog kan HV hitta en bättre radarpartner till MacKinnon :winking_face_with_tongue:

Välkommen!

Du har helt rätt i att ett lagbygge består av kvaliteter både på isen, men även utanför. WIN togs in för att höja intensiteten på träningarna och på isen. Och han verkar helt klart att vara en skön kille. Lite för mycket i knät på Blomman kanske. Tedenby är ju en ikon så där är det inget snack. Han ska ha nytt kontrakt för en rimlig peng. Vi måste bevara något genuint under generationsväxlingen. Många av talangerna HV fostrat har säkert haft Tedenby som idol.

1 gillning

MacKinnon och Huthala? Bättre kan jag inte tänka mig

1 gillning

Huhtala har dock gått i hockeypension, så han är nog inte aktuell :slight_smile:

Ja tyvärr säger jag, han och billins va favoriter de året :smiling_face_with_tear:

1 gillning