Lagbygget 26/27

Gamla fina Billins! Honom gillade jag!

1 gillning

Nu kan det hända grejer! Det kan bli förbättringar!

1 gillning

Frågan är vem som ligger bakom beslutet. Tveksam till att Hult får ta ett sånt här beslut själv. Skulle gissa att Liljander ligger bakom detta i någon mån. Det skulle stämma in med det jag hört tidigare. Helt ärligt tror jag inte Liljander är skitdålig. Ge honom ett år till.

1 gillning

Eller så är Liljander näst på tur? Vad har han åstadkommit?

Bästa alternativ: Liljander och Leise sparkas!

Om inte så hoppas jag att Liljander varit med och sparkat Anton. Annars är hans trovärdighet och tillhörighet till HV helt orimlig.

1 gillning

Intressanta dagar som väntar dock. :grinning_face:

Vilka tränare finns lediga? Jag har ju tjatat om tapola och puistola hela livet känns det som. Borde ha något på gång annars hade man väl inte kickat blomman redan?

1 gillning

Niklas E, Thermell, Puistola.

Edit, bara svävar iväg med namn :blush:

3 gillningar

Gistedt verkar kanske förlänga. Hade gärna sett något nytt.

Föll allt med Heino när Blomman försvann?

Gissar på att Niklas Eriksson är vår nya HC.

1 gillning

1 gillning

NE hade varit intressant. ÖHK har ju sladdat precis som HV under säsongerna, men ändå lyckats ta sig till slutspel med NE vid rodret.

Otroligt tråkig värvning men tror det hade blivit bra. Han hade gett oss den stabilitet vi behöver.

Liljander och Leise måste bort

Helst igår.

Bygga ett lag utan centrar och på underliggande statistik gick ju väldigt bra osv.

2 gillningar

Tror verkligen inte på han. Bråkade inte han med Bromé och co en hel säsong. Tänker om Ang o Rousek helt plötsligt vägrar spela. Då kan man ju bara lägga ned föreningen :grinning_face_with_smiling_eyes:

2 gillningar

jaajajjaaajjajajaaaaaaaaa

Nej nej nej, inte NE tack! Allt är såklart bättre än Blomman men nu ska vi få in en BRA tränare. En STABIL tränare som kan leverera resultat under hela säsongen och inte ha formtoppar ett par gånger. Det håller inte.

4 gillningar

Vad har vi att vänta nu? Niklas Eriksson påväg in?

1 gillning

förmodligen

I all glädjeyra glömde jag bort att Blomman också ska ersättas.

Men ja, Eriksson låter som ett troligt namn. Tror det är bra i det läge HV befinner sig i. En rutinerad tränare som lyckats med precis allt det som hans föregångare inte lyckats med.

Eriksson har väl dessutom varit på tapeten tidigare för HV?

Visst, som alltid. Det kan gå hur som helst. Det behöver inte bli succé. Men det kommer kännas betydligt mer trovärdigt med Eriksson i båset.

6 gillningar

Vi har alltså en assisterande tränare anställd i klubben just nu, som inte har någon ordinarie chef att luta sig mot och klubben saknar klubbdirektör och ordförande. Även om sparkningen av Blomqvist förmodligen var det rätta så är jag rätt orolig nu när försäsongen ska dra igång. Det känns inte bra.

4 gillningar

Tilsammans med Thermell som var jäkligt omtyckt den korta tid han var här förra gången :+1:

1 gillning