Frågan är väl vad Dickinson är tänkt som, för mig är det en klockren 2c. Men där tycker jag även vi har Rousek. Helst hade jag fått in en äkta 1c som ligger runt 1 PPG, det är drömmen. Flyttar man ut Rousek på kanten? Han är för bra för 3c. Lämnar Lindström?
Dickinson är väl tänkt 2a. Jag hade egentligen sett han på 3e och vi får in 2 riktiga bang centrar. Men det är svårt såklart.
Dickinson tar 2a platsen, Rousek är som sagt inte tillräckligt bra för 1a, men också för bra för 3e. Då är det bästa alternativet att flytta ut han på en kant. Rousek är bättre som vinge, det har han själv sagt, och förmodligen kan han börja producera mer.
Jag antar att vi kommer värva en till center som är tänkt för 1a eftersom vi inte har en sådan. Forwardssidan hade ju sett riktigt go ut då ifall vi skulle hålla oss kvar. Bara att hålla tummarna och be.
Lite skeptisk till Hugo Gabrielson. Vart ska han platsa? Är det någon back som ryktas ut nästa säsong? Förlänger vi inte med Rindell? Kommer Hugo verkligen kunna ersätta Rindell?
Jag hade gärna sett att man förlänger med Rindell då han är den enda med utgående kontrakt istället för att ta in en back från HA. Rindell är mycket bättre än så.
Seså. Om några veckor sitter vi här och diskuterar om Sebastian Benker ska lira PP1 eller PP2 i premiären mot Almtuna..
Har inte ens börjat fundera på ett SHL-bygge till kommande säsong då jag är övertygad om att vi inte tillhör ligan om några veckor. Men visst, Dickinson hade ju varit en fin centervärvning för första gången på många år! OM vi håller oss kvar är det just den där centerlinjen vi måste lägga fullt krut på. Den har varit kass sen AJ försvann..
Gabrielsson förstår jag mig inte på om man skulle värva, som hvalle säger är det mycket bättre att förlänga med Rindell isf. Gabrielsson har kontrakt nästa säsong också, d.v.s att vi hade behövt köpa loss honom.
Gabrielsson är -13 denna säsongen i Tiondeplacerade Nybro. Ja jag vet att plusminus inte är allt men om spelaren inte kan försvara i HA kommer den inte kunna det i SHL. Plockar hellre hem Kalle Holm om man vill gå för Gabrielsson.
Vore skönt att spela Rousek där han hör hemma, på kanten.
Om vi blir kvar i shl behöver vi ny 1C, 2C, 3C, 4C. Nu har vi ett par spelare som kan hoppa in som C iaf vilket kan ge bredd om vi värvar en riktig rad centrar.
Kan det vara så att vi är intresserade av Gabrielson ifall vi skulle åka ner? Vet du något om det? Det låter ju genast mer rimligt. Annars förstår jag mig inte på den värvningen alls.
Enig, eller rättare sagt med ALI och Liljander (ponera att han får forma nästa lag också) Jag spyr av tanken. Ren skit hela bunten. Aldrig någonsin tidigare har jag sett en förening bli så själlös över en natt. Det unikt i sitt slag.
Något mycket positivt med Dickinson är ju att han kan teka, vi har inte haft en riktigt bra tekare på jag vet inte hur länge…
Nej, jag klassar inte Borgström som en Riktigt bra tekare. Han var bra, men inte riktigt bra. Dickinson är uppe över 63%. Förhoppningsvis kan han dela med sig lite av sina skills och hjälpa de andra centrarna.
Denna kanske passar i lagbygget 26/27 i allra högsta grad. Patrik Hansen verkar ej fortsätta i FBK enligt hans twitter. DET är en värvning vi hade mått bra av. En scout med stort hv-hjärta och kunskap.
Angående att Viggo Gustafsson åker över pölen: Det är lite synd att både han och Hallquisth hamnade i bakvattnet i HA, när de båda satt/sitter med utgående kontrakt. De var bra förra året, både i HV och i JVM, och Gustafsson som utlånad. Har ju legat i luften att han skulle ta det klivet snart, det är bara synd att han inte fick visa upp sig mer i HV innan dess.
Särskilt eftersom flera av HV’s etablerade namn på backsidan gått rejält trögt de senaste åren. Hallquisth lär inte bli kvar då det inte finns plats för honom i nästa års backuppsättning. Och vad är det som säger att inte samma öde väntar Malte Gustafsson och Karl Annborn nästa säsong?
Varje säsong är det några yngre backar som är bra, nästa säsong är de utlånade, några andra yngre backar från J20 får ta deras plats. Nästa säsong försvinner de förstnämnda backarna till andra klubbar/ligor, de sistnämnda lånas ut till HA och det bara rullar på.