Nu är det viktigare än någonsin - bli medlem!

Ja det vore intressant. Tecknandet av ett medlemskap behöver inte betyda att folk har förtroende för nuvarande ledning. Det är ett uttryck för att vi står upp för klubben och möjligheten att påverka.

Förstår tanken med att inte bli medlem förrens personer man är missnöjd med lämnar, men jag tycker man bör lägga undan stolthet och påverka inifrån som medlem istället isåfall.

Och man kan tycka att en ersättare borde varit på plats nu, men eftersom de inte är det så känns det rimligt att de jobbar på tills ev. ersättare är hittad. Något annat vore ju destruktivt.

Nu kommer budget behöva strykas till både spelare, personal och annat och då tycker jag att nu om någonsin behöver vi som bryr oss om HV71 bli medlemmar och stötta på alla sätt vi kan istället för att säga “om han är kvar så skiter jag i det”.

Jag har själv blivit medlem precis, trots ett svalt intresse för HV de senaste åren.

Nån som vet hur det räknas om man tecknar för familj? Anger man antal i familjen eller?

Ja. Namn å allt. Alla får ett kort.

Fler och fler sluter upp.
Drygt 5500 medlemmar nu…

Mot 7000: secure.tickster.com/sv/6p07zbla … oductgroup

Medlem. Återtåget har börjat…

Ny medlem här med, nu kör vi.

Bra tråd Göteborgssupportern.

Vi ska tillbaka - omgående.

Imorgon fyller världens vackraste förening 50 år.

Bli en del av gemenskapen och lös medlemskap nu: secure.tickster.com/sv/6p07zbla … oductgroup

Tillsammans är vi HV71!

Är enveten och håller mina ord! Valde att inte bli medlem efter behandlingen av Sundh och efter denna säsong fick jag ännu mer vatten på min kvarn. Mannen som styr Hv71 måste bort sen är jag tillbaka som medlem. Har varit medlem i över 15 år men det finns gränser.

Hult valde att skicka de som hade störst Hv71 hjärta utan några som helst samtal. Det säger det mesta. Hult kvar, inte medlem!

Jag köper souvenirer som tröjor och kepsar istället för att visa mitt stöd. Men jag kan aldrig stötta män som Agne och Hult genom att blir medlem. Då köper jag ju deras sätt att jobba.

Fast är man medlem kan man vara med och påverka, genom att t.ex rösta. Att inte vara medlem för att föreningen tar beslut man inte håller med om är ju en smula bakvänt. Att stötta ekonomiskt, genom att köpa prylar, utan att vara medlem kommer aldrig att förändra de man tycker är fel.

Svarar på mig själv.

Medlem 5 Maj och ännu inget medlemskort. Är ju som ett inhemskt pass här i Jönköping som för mig genererar
ex extra sås/pizzasallad/skryt osv. Viktigt!
Någon mer?

Nope. Inget kort så långt posten ser.

Medlemskorten skickas ut i sommar!

Medlemmar kan vara med och påverka?

Det är möjligt men Hult sitter kvar oavsett vad ni medlemmar tycker.
Hv71 har blivit en pajas förening tyvärr där egen status går före resultat för hockeylaget.
Hult ska alltså bygga ihop hela laget för att ta oss upp i SHL? Jösses atomer säger jag.

Det är vi medlemmar som röstar fram vilken styrelse denna förening ska ha. En väldigt stor sak att vara med och påverka och något som inte du kan/vill påverka. De som styr denna förening nu och de som kommer styra denna förening i framtiden har nog sett över tilltänkta ersättare till Johan Hult men verkar inte hitta någon lämplig. Ska HV då ta beslutet att sparka Hult och köra på utan sportchef? Det vore för mig helt galet.

Nej, jag vill inte ha kvar Hult men att sparka honom utan att ha en ersättare på plats direkt är en fel väg att gå.

Har lovat mig själv att aldrig teckna medlemskap sålänge Hult är kvar, så nu sparar jag de kronorna…detta är för mig en ren principsak. Att ha kvar Hult, då har man inte lärt sig ett skit

Det brukar vara 50 gubbar på årsmötet… så går man inte ens på det så kan man ju inte sitta och gnälla över att de inte lyssnar på medlemmarna. Det är årsmötet och ingen annan som bestämmer ordförande och övrig styrelse. Att valberedningen kommer med ett förslag betyder inte att man inte kan föreslå eller rösta på andra. Tänk på att din röst på årsmötet är lika mycket värd som Hults eller Wilanders. Eller ja, inte just din - eftersom du inte har rösträtt.

Så vad du säger är att eftersom föreningen tar dåliga beslut så vill du inte vara med och påverka så att de tar bättre beslut framöver…? Ok. Det står dig givetvis fritt att göra.

Hade inte haft rösträtt i år om jag blivit medlem så därav tänker jag inte stötta dessa herrar att styra Hv71. Det är mitt sätt att visa mitt missnöje på. Jag anser att de som blir medlemmar detta år stöttar Hults sätt att jobba.
Jag gör det absolut inte. Hade man valt att inte bli medlem så hade man visat på att man inte stödjer den ledning. Men blir man medlem så visar man styrelsen att de gör ett bra jobb anser jag.