Nu är det viktigare än någonsin - bli medlem!

Vilka mer än du är med och påverkar? 50st säger du och hur många medlemmar har man inte i Hv71?
Hade man som du säger varit med på mötet så kan man göra skillnad. Men bara en bråkdel är ju med så då anser jag att man stödjer Hult om man inte går dit och se till att det händer något.

I en klubb med ambitioner skulle inte ens tanken finnas att ens föreslå Hult. Detta landar ju i att man är nöjd med Hult och hans prestation. Jag tycker detta är helt sjukt.

Men det är ju det jag säger. Vi har normalt runt 2000 medlemmar. Varav bara 50-tal går på årsmötet. Sen sitter 1950 hemma och gnäller över att de inte kan påverka… herregud, var medlem och gör din plikt och gå på årsmötet och påverka. Det är så det funkar in föreningar. Det enda som inte kan påverka är att bara skita i det.

" då anser jag att man stödjer Hult om man inte går dit och se till att det händer något."

Alltså stöder du Hult som inte ens är medlem… sådan är logiken.

Där har du tokfel Dekman. Att man blir medlem och Hult är kvar är samma sak som att man är nöjd med hur det fungerar anser jag.

Säg att 50 medlemmar av 2000 kommer på mötet så är ju 1950 nöjda med Hult!
Vi som inte är minsta nöjda är inte ens medlemmar för delar medlemspengarna går till Hult.

Inte medlem innebär samma sak som att man är missnöjd! Men så länge ledningen ser att man blir medlem så är det frid och fröjd för dem.
Men du som är medlem kan ju samla ihop alla och välta ledningen och föreslå dig själv som ordförande så får ni se vad som händer.

Kanske för dig. Men andra kan se det som att inte medlem innebär att man inte bryr sig alls.

Din logik faller. Eftersom det ENDA sättet att påverka en förening är att vara medlem i den.

Men men. Skitsamma.

Dekman har så rätt.

Idag blev det för mig, ännu viktigare att vara medlem.

Känner du dig som Don Quijote?
Jag kan vara din Sancho Panza :wink:

Det må ju vara hänt att det är det enda sättet att påverka, men det känns inte särskilt realistiskt att som nybliven, enskild medlem påverka vem som blir sportchef, om det inte är så att det redan finns en rörelse för att byta ut honom och man går med för att ge stöd åt den. Jag ger, precis som frippe-borås, fan i att bli medlem efter detta. Att inte göra sig av med Sveriges sämsta sportchef, när det är helt gratis, är tillräckligt för att jag inte ska vilja sponsra föreningen med en enda krona. Må hända tappar jag genom det “möjligheten att påverka”, men den lär ha varit minimal (för att inte säga obefintlig, som ny medlem) ändå.

Om det nu är så att medlemmar kan göra skillnad så agera redan nu då!
Att Hult ska vara den som bygger årets trupp kan man ju inte som medlem acceptera!

Så alla medlemmar agera!

Jag förstår båda sidor. Förstår att man inte vill bli medlem i ren protest samtidigt så måste man ju vara medlem för att kunna påverka på riktigt. Vad jag inte förstår dock är varför dekman har Stefan Erkgärds i HV71 tröja som avatar :astonished:

För oss som blivit medlemmar nu i år, är det bara så att vi inte får vara med och rösta, eller får vi inte vara med på årsmötet heller?

Man brukar få vara med, man får föra talan, men man får inte rösta om man inte erlagt medlemsavgift senast 17 mars 2021 och man måste vara 18 år fyllda.

Detta står i nyheten på hv71.se

Saxat från min mail

[i]Medlem i HV71
Glad sommar! :sunny:

Efter ett tråkigt avslut på förra säsongen så började arbetet omgående med att ta oss tillbaka. Alla med ett hjärta som bultar för HV71 hjälpte till och tillsammans har vi nu hämtat ny kraft och ser framemot säsongen som kommer. Vid dagens datum har vi, tillsammans, fyllt Husqvarna Garden och mer därtill. Medlemsantalet ligger just nu på 7373 medlemmar, det är en imponerande siffra, jämförelsevis så var det 2039 medlemmar totalt under hela förra säsongen.

Era medlemskort: kommer vi börja att skicka ut under slutet av augusti. Då det blev en sån stor tillströmning av nya medlemmar så ber vi er att ha tålamod då det kommer ta lite längre tid att skicka ut alla kort.

Medlemsrabatt HV-sortiment Intersport Asecs:
Visar du upp detta mail så får du 10% rabatt på HV-sortimentet på Intersport Asecs, Jönköping. Rabatten kan också användas i samband med grundseriematcher samt HV-dagen i HV-shopen. När du fått ditt medlemskort visar du istället upp ditt medlemskort för att ta del av rabatten.

För frågor kring ditt medlemskap, skicka ett mail till medlem@hv71.se.[/i]
Forza Hv71