Ölbärs-Brännvin och övriga drycker

Här kan vi fritt diskutera Ölbärs eller vad man än tycker om. Recept välkomna.

1 gillning

Jag kör mest det klassiska malt, humle, jäst och vatten. Less is more.

3 gillningar

Bra initiativ!
Förr i tiden försökte jag mig på ölhipsteriet men fick pausa när jag började plugga.

Nu för tiden är det Norrlands Guld i frostat glas som gäller! Norrlands Djup om det har varit extra jävligt något dag.

1 gillning

Rekommenderar att, såhär ca 10 veckor innan jul, sätta en sats dunderglögg. Mycket god glögg, med relativt bra tryck i. Försöker alltid spara ett par flaskor till kommande jular - tiden gör den gott!

1 gillning

Tar just en Mariestad Continental, fint med mellanöl. På besök i huvudstaden, nära Mariatorget.

2 gillningar

Tog en vända ner till Tyskland och importerade öl i helgen. Så här finns det ölbärs för många mål framåt.

Finsmakare göre sig icke besvär just nu. :sweat_smile:

3 gillningar

Hah! Den resan gör jag med svärfar en gång om året. Där snackar vi kvantitet, inte kvalitet.

2 gillningar

Duvel Belgien är en favorit.

2 gillningar

Belgisk öl är fint. Chimay är en favorit.

3 gillningar

Mkt god öl!

1 gillning

Vill inte göra reklam. Men vet inte om ni sett att. Sveriges oberoende bryggerier släpper öl på bolaget.
Orangea bruna etiketter.
För att värna de små…
Här är länken

Så här ser det ut. Givetvis siktar jag på att köpa alla.
:rofl:

Kul att se! Slog precis upp Fjäderholmarnas.

1 gillning

Har Untappd. Men kommer inte göra som denna och skapa en Venue.
Eller?
:rofl:

Yepp, brukar unna mig en större kvantitet till julhelgen tillsammans med lite annat gott.

Själv dricker jag bara Arboga 10,2 de gånger jag dricker öl. Många hatar jag älskar.

Fördel du får ha den ifred?

Arboga är inte ölbärs, det är ett tillstånd.

1 gillning

3 gillningar

Bara amatörer som hamnar i diket! Arboga får man lära sig att dricka.

Ett annat tips är To Öl DIPA, go öl. brukar oftast köpa Stigbergets west Coast IPA

1 gillning