Ölbärs-Brännvin och övriga drycker

Sen har vi dem här vi aldrig tänkt att köpa.
Men sen kom tillfälle och man måste smaka

4 gillningar

Nuuuuu snackar vi! :heart_eyes:

1 gillning

Lagavulin är inget kattskit. Har nog aldrig druckit sån fin-lagga men kan tänka mig att den är bra :ok_hand:t3:

Ja kanske inte skulle stoltsera med för mkt fint.
:rofl:
Före jag köpte bilen då lades allt på whisky.
Tyvärr
:joy:

1 gillning

Men detta är
Tråden för sånt antar jag.
Återkommer

New England IPA för att vara exakt. Well; inte allt som är gult och grumligt är New England, eller ens IPA. Ofiltrerad (hazy) lager finns också, men även för många andra sorter.

Så vill du ha en lite mer smakrik pripps blå-ish lager så är jag säker på att den finns där ute för dig, @Andersson711 . Leta med fördel efter IPL, India Pale Lager, det är en liten men god kategori ölbärs som förenar det bästa med NEIPA och lager. Jag vet att du gillar vissa NEIPA, så då finns där troligen ett par IPL som kommer blåsa upp ditt gomsegel som en styv ku…ling.

1 gillning

Nej. Där är de nej. Bestämt nej. Skräddaren säger nej.

4 gillningar

Kung och Norrlands guld är det som gäller. Resten kan man hälla ut.

1 gillning

På Birkabåten fick man förr 2 burkar Norrlands Guld i hytten som gåva. De fick alltid stå kvar, så att någon som njuter av att faktiskt dricka dem får dem. Kung har jag aldrig druckit men gissar att den också skulle kunnat få stå kvar.

Smaken är olika helt klart.

nja. Visst kan man gilla en god lager (ingen av de du nämner förvisso) men man missar ju en del av det som gör livet värt att leva om man begränsar sig i ölbärs-dimensionen. Som att bara äta en maträtt hela livet, se en enda film, besöka samma resmål hela tiden, etc etc.

2 gillningar

Norrlands guld, kebabpizza, Napoleon Dynamite och weekends i Sandsjöfors är ett liv jag hade kunnat leva ändå.

To each his own, som tredjevärldens medborgare i nordamerika säger :sweat_smile:

… skall kolla in den filmen dock, har missat den, med detta är OT :wink:

1 gillning

Bra film!
Ps. Så jävla endimensionell är jag inte. Jag untappar med! @kalleftw

Men en kall Norrlands i frostat glas är svårslaget en bra sommardag. Annars är jag också svag för en NEIPA.

1 gillning

Baroloviner, stout och rökig whisky kommer högst upp på listan. Utöver det är jag “alldrickare”.

Hooka upp mig med, om du vill, hittas naturligtvis under Diabolics.

1 gillning

Jag skickade en förfrågan till dig på Untapped.

1 gillning

Vad är det för likhet mellan Budweiser och att ha sex i en kanot?

Fucking close to water!

Monty Pyton live i Hollywood, så jäkla bra :sweat_smile:

3 gillningar

Någon här som brygger eget öl?

Tyvärr inte. Brygger bara kaffe

3 gillningar