Inte fy skam det heller. Har en polare som hävdar att om man blöter filtret så blir det inte lika beskt. Testade i morse men vet inte vad jag tycker, måste laborera vidare.
Någon som har hört något liknande?
Inte fy skam det heller. Har en polare som hävdar att om man blöter filtret så blir det inte lika beskt. Testade i morse men vet inte vad jag tycker, måste laborera vidare.
Någon som har hört något liknande?
Min f.d svärfar och hans sambo använder den metoden. Nåväl det går väl likväl utan. Däremot så måste en skvätt Barista i.
Är Barista Bourbon annars kan de kvitta!
Jag blöter nästan alltid filtret för att få bort papperssmaken. Vill man veta hur papper smakar kan man dricka det vatten man använder för att blöta filtret med när det runnit ner i kannan. Sällan en positiv kulinarisk upplevelse.
För i helvete grabbar. Jag frågade om ölbärs så får jag svar i kaffe? Vi är väl inte Brynäs? ![]()
![]()
Jag har några kunder som driver bryggerier, det är det närmsta jag kommer.
Jag är ganska duktig på att dricka upp resultatet…
Ska ner i källaren och hämta en sån nu.
Jag har semester och därmed är det byggprojekt som ska fixas hemma.
Sånt blir man törstig av.
Alkoholfri ölbärs? I den här tråden?!? Blasphemy!

Hmm
Tog några dagar extra ledigt och funderade på vad göra.
Ganska bra väder i Göteborg med omnejd.
Läste en artikel i GP
Denna
Såg det som en utmaning. Bara fyra mil enkel väg. (Med cykel iofs el)
Och såg att de hade bra öl.
Skål
Bollebygd. Det är @TimpanHV71’s dröm att bosätta sig där.
Bara om jag får dig som granne! ![]()
Asså, nu vet man att man befinner sig i torrlagt träskoland. Untappd ger Jasmins pizzeria, Mr Barber och ICA Nära som topp venues och lokala bryggeriet fick lägga ned innan sommaren.
Finns det nåt tips för att få dricka god öl i detta Arvika som ölgudarna tycks ha övergett?
Har inte tillgång till kyla, annars hade Gröna Bolaget-skyltarna varit en räddningsplanka, där de får smuggla in god öl enligt statliga stadgar och hävd. Men inte kyla den. Det hade varit ett övergrepp av satans like, att påföra kyla till ölen.
räddningen,