Omgång 1 (25/26): HV71 - Örebro HK

Njut av de 8h som är kvar…

1 gillning

Mentalt inställd på överkörning. Skadad av de senaste åren som man är.
Lättare glädjas över allt annat än kollaps då.
ÖHK tror jag överraskar en hel del “experter” i år där Puistola tar stora kliv sitt andra år i fel lag.

2 gillningar

Äntligen premiärdag! Måtte vi få lite medvind från start och inte ligga sist i tabellen efter tre omgångar. Jag är försiktigt optimistisk! :blue_heart::yellow_heart:

2 gillningar

Säsongens hittills viktigaste match! Nu kör vi :white_heart: :yellow_heart: :blue_heart:

15 gillningar

Leeeeeeets go!

3 gillningar

Jag är rätt övertygad om att Örebro är bättre än vad många erfar. Tror tyvärr det blir en tuff match ikväll..

2 gillningar

I flera år har jag tänkt att jag inte ska “tvinga” mina barn att heja på HV. Kärleken till föreningen ska växa fram organiskt. Insett att det varit en usel strategi. Så nu har jag inlett offensiven och påbörjat projekt indoktrinering 100 procent.

Steg 1: I går fick barnen i stort sett välja vad de ville från HV-shoppen för ett par tusenlappar. Klickade hem. Hoppas få hem grejerna i början av nästa vecka.
Steg 2: Så kallat ”SHL-premiärfamiljemys” ikväll framför tv:n. Pizza, godis och chips framför tv:n.
Steg 3: Suddar bort den sura min jag burit på sedan tio år tillbaka när jag kollat på hockey. Idag ska det skrikas och hejas framför tv:n. Sjunga ramsor osv.

Så. Jag kommer nog vara lite frånvarande från forumet under match på grund av fokus på projekt indoktrinering 100 procent.

Kom igen nu HV, in med pucken, hej, hej (skriver detta samtidigt som jag över på att le och se glad ut)

49 gillningar

Magkänslan säger att Lehtinen släpper in ett par billiga och sen är vi där vi hör hemma. Hoppas den är fel :sweat_smile:

1 gillning

Underbart, stor igenkänning.

Jag frågade aldrig mina barn, det var mer “Här är era matchtröjor”

Har fått med mig äldsta grabben på hockey 4 gånger. 2 i garden och 2 i Saab arena. Han vill inte följa med mer till Saab pga Hur publiken är.

Lycka till.

Idag finns bara vinna…. Låt det lyfta nu äntligen!

4 gillningar

Haha jag tror det är en smart strategi. Vi lät våra barn bestämma själva då min sambo är Luleå-supporter. Tyvärr följde dottern i sin mammas fotspår.. sonen är dock frälst.

Första gången vi gick på match i ERP och han fick syn på Brynäsloggan på fasaden så blev han ledsen och backade sakta iväg. Med lite övertalning så fick jag tillslut in honom i arenan.

3 gillningar

Du som är höjdpunkten under matcherna! Men du är väl tillbaka här nästa match. Mysigt med familjemys!

4 gillningar

Uppladdning pågår! Lång och blöt väntan till kl 18 men man är som ett barn på julafton :clinking_beer_mugs:

6 gillningar

Hur ser det ut? Är vi helt ordinarie, utan frånvaro eller skador? Helt otroligt i så fall..

Själv misser jag såklart premiären på grund av ett Kiss-event i Trollhättan. Prioriteten är given, även om jag troligtvis sneglar på forumet under dagen/kvällen.

Ge oss en bra start, du stora hockeygud! Go Hv!

1 gillning

Dagens match är otroligt viktig, känns som den kan avgöra hela säsongen. Vinst vi är med i racet om ingenmansland/play in, förlust vi är väldigt nära ett kval….

3 gillningar

Rockbandet eller dusch-varianten?

Brännan har väl varit sjuk förövrigt.

3 gillningar

Här är första ordentliga steget i indoktrineringen ikväll. Barnen ska till Husqvarna Garden och se ishockey på plats för första gången i sina liv. Den äldsta kan redan HV-låten, intron har kollats på YouTube, den minsta kan klappa med.

Officiellt sett är vi neutrala hemma då vi bor i Göteborg där min bättre hälft är född och uppvuxen (så, Frölunda på hennes sida) och barnen får välja fritt. Men det enda som visas hemma är HV-matcher. Kör på din taktik att försöka få barnen att se att man kan vara glad av att se på HV också, inte bara den bittra pappan i soffan. :smiley:

5 gillningar

SLÄPP PUCKEN!!! VINN !

2 gillningar

SLÄPP PICKEN!!! VINN !

2 gillningar

Om de har uppdaterat sig och blivit bättre så antagligen glädje, om det är samma elände som förra säsongen så - ångest. Det ska bli spännande att se om de har lärt sig något så snälla bara vinn.

2 gillningar

Man är ju illamående, det ska man inte sticka under någon jävla stol med. Tur det finns sprit! Nu inleds säsongs(miss)bruket! SLÄPP PUCKEN!!

Avgå Zebra! (och Kent Norberg, för säkerhets skull).

1 gillning