Omgång 1 (25/26): HV71 - Örebro HK

VINN PUCKEN! SLÄPP!

4 gillningar

Äntligen är den fasansfulla sommaren över och det är dags för hockey igen. Nu kan man äntligen vara människa igen.

Nu kör vi :white_heart::yellow_heart::blue_heart:

1 gillning

Älskar detta..

Stort lycka till. :blue_heart::white_heart::yellow_heart:

2 gillningar

Jäklar. Detta är nog rekord. Nog för att första matchen är viktig men wow.

2 gillningar

vi har en tuff start, förlorar vi idag är risken stor att vi kommer ha en förlust streak på 3 raka matcher då brynäs och växjö är 2 snäpp bättre än vad hv är. Och sen möter vi ju malmö borta och kommer ha en otrolig press den matchen att vinna den för då kommer vi vara en krisklubb igen. Och efter de kan de snabbt bli som de senaste 3 säsongerna att vi tappar säsongen redan efter de första matcherna. Vi har inte råd att börja säsongen med en stor förlust streak , så därav är denna match så otroligt viktig för HV att vinna. Vinner vi idag kommer vi få lite andrum och det är inte hela värden om vi förlorar nästkommande 2.

1 gillning

Jag tror att dagens match är otroligt viktig för fortsättningen. Vinst idag och gruppen växer tillsammans och då tror jag att vi hamnar på minst 8-9: e plats.Förlust idag och då hamnar vi nog därnere och krigar om att undvika de två sista platserna. Vid förlust så kommer folk säga att säsongen är lång och att det återstår 51 omgångar. Men jag är övertygad om att HV måste ligga bra till efter 10 omgångar eftersom vi har så många hemmamatcher på de första omgångarna. Så efter 10 omgångar vill jag gärna se HV på 6-8 plats för att det ska bli en kul säsong. Har följt HV nära sedan 1979 när man gick upp första gången. Tror aldrig jag varit så nervös inför en premiär som denna säsong.

4 gillningar

Om trådarna om träningsmatcher mot Visby och Bofors har 500 inlägg så lär väl denna tråd få över 5000 inlägg :sweat_smile:

8 gillningar

17 gillningar

SLÄPP MIG! VINN !

9 gillningar

Idag slår antal inlägg på en kväll i Blommans tråd rekord tror jag. Ses där!

2 gillningar

Med hyllningar. :wink:

3 gillningar

SLÄPP PUCKEN DOMARN

3 gillningar

Fy f-n vad nervöst det känns! Än värre är att jag är på fest och missar matchen.

Vi måste vinna idag! Jag låter min positiva och naiva sida vinna och säger en komfortabel 5-1 seger.

Vad säger jag egentligen nu?! Örebro är ju ett bogey team för oss! Vi förlorar säkert. Men sånt där är ju bara skitsnack, ny säsong och nya trupper.

Hoppas inte vi får två nyckelspelare skadade som förra premiären. Lär inträffa med tanke på HV förbannelsen! Lägg av nu idiot, blixten slår aldrig ner två gånger på samma ställe, fast det kanske den kan ändå?!

Ni ser ju, jag är redan ett vrak och har redan hunnit tappa all form av röda trådar i mina tankar.

VINN NU!

6 gillningar

Härligt. Dottern hade inte en chans. Höll henne i famnen på BB när man såg på match. 3 dagar gammal så kom första Hvbodyn.

Såhär 10 år efteråt så är hon helt och hållet Hvfan.

3 gillningar

Men va f-n.
Varit helt inställd på match 15:15 hela dagen.
Går och skiter i skogen. Evla skiiiiit

4 gillningar

Typ samma här.

Dotter föddes extremprematur 2017 så låg på neo med henne på mitt bröst och kollade slutspel på paddan..

så hon upplevde sitt första o hitintills enda guld redan 8 veckor innan hon borde fötts vilket var 8 veckor efter hon fötts..

Hon är Hv fan idag :smiling_face_with_three_hearts:

6 gillningar

Vår fem veckors bebis får se sin första match ikväll från tv-soffan. Det ska börjas i tid :blush:

10 gillningar

Var har Wennerholm tippat oss? Eller han kanske bara håller på med kamikazetips runt midsommar

1 gillning

Scenariot ikväll: HV kommer ut som ilskna bålgetingar och gör allt rätt, utom mål. Mitt i vår press tappas pucken ut och Örebrew gör 0-1 på kontring.

Luften går ur oss och Gnällbältingarna kan vinna tämligen enkelt med 2-4.

2 gillningar

SLÄPP MIN ÖL OCH FRYSPUCK!
(Tror Rindell avgör i 59:e med en puck som styr på minst två motståndare in i nät. Ala Mika Niskanen i finalen 2004. Niskanen som förövrigt avslutande karriären i Örebro. ALLT HÄNGER IHOP!!11!)

2 gillningar