Märker att du lever i den verkliga verkligheten ![]()
Då sitter man här igen… Jag har 1000 ggr bestämt mig för att inte följa HV varken live på plats, eller via tv eller liknande media. Jag har då dragit slutsatsen att jag blir betydligt argare (djupt mentalt förändrad) när HV förlorar, än jag bli glad när de vinner. dvs en mental minusaffär. och det var innan de senaste 8 åren då denna ekvation kraftigt förskjutits år vänster.
Men, om jag i skrivande stund fick välja mellan att:
blås av!!! vi landar på en Schrödinger plats (både 1:a och 14:e… samtidigt)
släpp pucken!!! Jag riskerar en kronisk lackhet fram till mars så…
väljer jag alternativ 2 alla dagar i veckan…
nu kör vi!
Det är lugnt. Det kommer ges ytterligare minst 52 såna tillfällen under säsongen. Det är aldrig försent att ge upp!
Ja herregud, nu sitter man här igen och hoppas på under, har bara en önskan och det är att slippa den j-a ångesten närmaste halvåret. Jag är helnöjd med plats 10 samt låååångt borta från kvalstrecket hela säsongen.
SLÄPP PUCKEN!!!
Jag har laddat sedan midnatt. Kina tid. Då var klockan 18:00 igår i Jönköping.
(Hållit mej vaken med att baka bullar med fyra kinesiskor!)
Lite julaftonskänsla. Uppspelt. Var kom denna plötsliga förväntan från?
Trodde jag var kroniskt bruten.
Jag tror igen! Halleluja.
Bäst ta vara på lyckan. Timmarna fram till match kan visa sig vara de enda lyckliga den här säsongen.
Äntligen!!
Trying is the first step towards failure!
Den här matchen vinner ni!
Men Karlkvist får gärna göra några baljor eftersom han startar i mitt Fantasy lag ![]()
Vi behöver en bra start denna säsong! Seger i premiären är viktigt!
Kämpa Hv!
Finns ingen anledning att polera bajskorven. Det är fortfarande en bajskorv. ![]()
Då är vi här igen. Det är ju nästan mer en känsla av fruktan än förväntan en dag som denna. Utgår från det värsta av ren självbevarelsedrift. Flera års HV-svek sätter sina spår…
Med det sagt; älska HV, hata Cluben, släpp pucken!
SMACK 1-0 LALEGGIA
Snabb replik
Jag sitter på bussen. Är hos dig strax efter fem. Köp en öl och håll den kall ![]()
Så, tog ett snabbt snack med Nylin.
Han är mer nervös än mig, vad det verkar ![]()
Han är som vi, införstådd med vikten av en vinst idag. Att gå in i de två kommande matcherna med lite tuppkam.
Han hade ingen info om Pilut.
Är man på gran canaria dricker man ölbärs och följer forat ![]()
Skönt se att HP går före goa grabben med 75k i veckopeng.