Om man väger in hur SHL-matcher brukar se ut så kan det betyda massor, men det behöver inte heller betyda någonting alls.
Fullt rimligt efter denna match.
Just nu 99 röster. Borgman leder
-omröstningen.
Borgman leder
-röstningen?!!!
Borgman som såg till att vi förlorade matchen med idiotpasset till en markerad Hepo med tre och halv minut kvar. Med den låga kravbilden och förlåtande inställningen från fansen kommer det sluta i kval igen ![]()
Med den kravbilden, där varje spelare som gör ett misstag, oavsett vad man presterat i matchen i sin helhet, hängs ut som Judas, så har vi garanterat en trupp som slutar i kval.
Såg du någonting av Borgman under de 56,5 minuterna före detta fatala misstag?
Stämmer bra det, såg också delar av den och det var ruskigt tempo och en helt annan intensitet än i vår match, fortsätter dom så mot oss blir vi överkörda.
Hoppet står väl till att växjö är lite mindre taggade efter premiärurladdningen och att dom inte lär ha lika mycket flyt i avsluten en match till, brynäs försvar såg stundtals rätt virrigt ut ock keepern var dålig, det får vi utnyttja och gå på mål och skjuta istället för att bara spela runt.
Har börjat fantisera om att Lehtinen inte håller måttet vid press. Lär varit bra med nerver i lördags och bra med nerver i kvalet.
Det som också bör lyftas fram (ja det är en match so far) Men Örebro tryckte på ordentligt EN gång under matchen och de va i andra perioden då det va längre till båset. Normalt sätt är vi ju vana vid att det händer oftare under matcher. Sen blir det kanske tuffare mot bättre lag.
Det är väl första gången på evigheter som vi vinner en match statistiskt. Så fortsätter vi så kommer vi även vinna matcher framöver. Har man bra corsi, xGF och xGA över tid så vinner man troligen till slut matcher. Precis som man påpekat perioder när vi vunnit matcher att vi haft för dålig stats för att det ska vara hållbart.
Statistiken är givetvis ingen sanning, men lag som har bättre stats har ju större chanser att vinna.
Det blir inte lätt att vinna stats-matcherna mot Växjö och Brynäs - men om vi gör det så lovar jag att fortsätta ha ett halvfullt glas även om vi står där på torsdag kväll med noll poäng och inte fattar hur det gick till att förlora igen.
Bra siffror och HV som talar över tid, varför rimmar det illa? Jag förstår va du menar och siffror ljuger inte men det känns som att även det kan skita sig. Bara för att.
Tror man åker på storstryk imorgon, finns inte en chans att lakers förlorar sin hemmapremiär
I första perioden var Borgman utomjordiskt bra enligt min åsikt - ni som har play kan se om den perioden …
jag har inte sett en mer imponerande period av någon HV-back någonsin vad gäller fart & fläkt.
HV hade 2! Matcher då man vann matcherna klart i xG förrs säongen i 5v5. Detta va hemma mot SAIK 30Dec och Borta mot MODO 3April. Annars låg man marginellt eller sämre i xG 5v5 i alla andra matcher. Nu låg man alltså +0.4 xG 5v5 igår vilket jag inte tror hände mer än max 5 gånger förra säsongen.
Det ser bättre ut men det gäller att göra mål och inte släppa in också…
Ja absolut. Men det underlättar om man har bra underliggande stats. Det har vi nåt att bygga på. Det hade vi inte förra året.
Statistiskt så var alltså Hatakka en av dom, om inte den, sämsta spelaren på isen (båda lagen inkluderade). Jag tycker ändå att han gjorde det helt okej. Det stora jag tog med mig från hans insats var det fysiska spelet och att han stod upp framför mål, både för sig själv och andra spelare. En väldigt viktig egenskap, framförallt i ett lag som har väldigt begränsat av den varan.
Hepos pucktapp i slutet av tredje, direkt efter Angs 3–3, blev avgörande, ett misstag och Örebro straffade oss med ett mål. Även Lassi, med sina 82,6 %, räcker tyvärr inte ens mot bottenkonkurrenterna.
Ja det där var en oerhört dyrbar miss
Tycker ändå att Heppo såg fin ut och hade bra blick för spelet. Han hade några lägen som åtminstone borde gått på mål! Man såg ju även att alla låg helt fel i banan när heppo fick passen.. Synd att det inte spelade med lägre risk i detta skedet av matchen.
Tycker även Hepo gjorde ett underkänt jobb när HV släppte in 0-1 i BP.
Han hade alla möjligheter att lägga ut pucken men krånglade till det så Örebro kunde ta tillbaka den. Pang. Mål i röven.
Jag gillar det som Hepo kan bli. Men än så länge förväntar jag mig betydligt mer av honom.