Omgång 1: Färjestads BK - HV71

Vad menar du med “mentalt bakslag”?

Jag tror att han syftar på Stefan’s tragiska bortgång.

Eftersom i stort sett hela eliten ska med till Karlstad på torsdag så räknar jag med en härlig stämning på läktarn där vi sjunger fram vårat HV till seger, har en magkänsla som säger 2-4 till HV efter mål utav Nilson, Krog samt att Wille stänker dit två

Wesslau storspelar som vanligt

Hur många är anmälda?

det kommer att grinas rejält i karlztad när vi krossar dom matchen slutar 1-5!!

Hur går det med min Stora blå klocka :slight_smile:

gör mig till moderator så fixar jag det :wink:

Igår var det 50 anmälda till NBS resa till Karlstad. Så en full buss blir det i alla fall, hade hoppats på mer och de kan bli mer men jag tror inte de blir det. Ni som inte är anmälda får surfa in på northbanks.se och leta fram kurres nummer och ringa han och anmäla er.

Hmm,
Läste i dagens sportbladet från Aftonbladet att Färjestad skulle låsa in sig tills matchen på torsdag för att inte börja så illa som förra säsongen.
Antingen kommer det att fungera alternativt vinner hv stort och träskopojkarna vet inte hur de skall ta itu med denna säsong.
:slight_smile:
Drömscenario är att HV vinner med 5-2. Och träskopojkarna med kapten Wallin sneseglar och går på grund…
Vem vet. Dock säkert är att segern finns inom räckhåll!

Trodde svinen från värmland hete träskodansarna :wink:
Din dröm ser jag gärna fram emot men håller på att det blir en mål snål match.
Vidhåller att Wesslau håller tätt och tippar först på torsdag.

Märkligt, jag har då alltid trott att de hetat träskoflickorna :laughing:

Fy fan vad jag är avundsjuk på er/ni som har möjlighet att åka till LLA på torsdag. Ist får jag åka och köpa biljetter till Timrå - HV den 22 sept. Ibland är det ledsamt att vara norrlänning…

1-4 te HV.
Vi har gott om målskyttar men de blir RR x2, SS och WK som målar.

Slänger in ett tips också, drömscenario vore att besegra dem med 6-0 och Wallin och Andreas “Lipsillen” Johansson går i taket och vägrar prata med media efteråt. Men ett mer realistiskt tips från min sida är att det blir jämt och målsnålt, 3-2 till HV. Rakhshani gör 3 poäng

wimp.com/screamingsheep/ Min reaktion om färjestad vinner.

Äntligen är denna långa väntan snart slut!
Gode gud…måtte vi alla få krypa till kojs med ett leende på läpparna på torsdag kväll! :slight_smile:

Jag är försiktigt optimistisk inför matchen. Färjestad är ju det svåraste motståndet ett svenskt lag kan möta i en premiär.
Hv har gått som tåget under försäsongen och förutom två snöpliga strafförluster så har det sett riktigt bra ut både defensivt och offensivt.
Tar Hv med sig spelet från matcherna mot LHC så kommer vi slå Fbk med lätthet. Spelar vi däremot som vi gjorde mot Rögle, så kommer det bli en tuff match.
Vi har ju de senaste säsongerna däremot haft ganska lätt för Färjestad i seriespelet, med en del matcher som nästan blivit tvåsiffrigt i Hv:s favör och vi får hoppas att det fortsätter så.

Jag tippar ingenting inför första matchen, utan jag hoppas bara på en bra match som slutar med vinst för Hv.

Jag tror på seger för HV!
3-1, kapten Davidsson i öppen kasse.

Jag har precis läst att FBK kommer att vinna serien, sm-guldet, et, khl och standly cup. Så med denna fakta fruktar jag en förlust (källa: fbk forumet)

Men för alla andra som inte ÄLSKAR träskodans, banjo, kanotuthyrning och giftemål inom släkten, så kan ni spela på resultatet 1-7 (till hv) det är nämligen matchens resultat.

med den här killen i båset! vad kan gå fel?

HV vinner med 5-2, Rhett 2, Davidsson, Nilson och Fälth.