Omgång 1: Färjestads BK - HV71

Haha! Helt rätt! :smiley:

HV vinner med 4-2, målskyttar Sundh, Krog*2,PC

För er som bor längre upp eller vad som helst tror jag det går fixa biljetten av Kurre(Northbanks.se) och komma in på bortaläktaren och hjälpa oss sjunga ut dansbandstöntarna. Ring Kurre och kolla iallafall!

Hahaha, det var utan tvekan de bästa jag hört på länge!

Kan bekräfta att det är möjligt. Jag och en vän till mig gjorde på samma vis inför ett derby i växjö då man inte kunde köpa biljetter till bortastå utav dem utan de hänvisade mig till NBS. Så ni HV-själar som bor i fiendeland (värmland) slå en signal till Kurre, så fixar han biljetter till er! :slight_smile:

Är kurre fit for fight verkligen då jag mötte en på ryhov i en rullstol.
Hade fått ryggskott men kan jag kurre så…

Jag tror Kurre är hemma från ryhov nu. Han ska nog inte med till karlstad, men han är ändå bortareseansvarig och kan hjälpa till med biljetter å så. I fredags fixade kurre permiss från sjukan för att hylla stefan, de var stort när han gled in i rullstol i lokalen o,s,v.

För mig som inte har möjlighet att ta mig till Kaffestaden, undrar lite om det går se matchen på t.ex olearys eller liknande?

Taggad till 1000 för denna matchen, Så j*vla skönt att det drar igång!

Forza hv!

Vore konstigt om de inte tänkte visa den.

Matchen sänds ju även på TV4-Sport.

O`Learys kommer att visa matchen och lycka till att få ett bord :wink:
olearysjonkoping.se/

Enligt en splash på FBKs hemsida så är dom tydligen Världens Bästa Hockeyklubb… Snacka om att ta sig själva på lite för stort allvar… :unamused:

Någon som har varit i Kinnarp idag och vet hur formationerna ser ut? Är Petrasek tillbaka?

25 timmar kvar till nedsläpp och fortfarande ingen blå klocka som räknar ner :wink:

sir ward: Petrasek har varit med i de 2 senaste matcherna, du menar Louma? Louma har tränat i veckan, just nu är alla spelare tillgängliga.

Haha. Kul inlägg, vill dock påpeka ett par saker:

För det första: Här tror ju 90% på att hv vinner serien om man tittar i elitserietråden. Inte alls lika många som tippar FBK i topp i det forumet. Så hybrisen (eller självförtroendet) verkar ju vara större här…

För det andra så står inte Jörgen i FBK:s bås kommande säsong, så mycket kan antagligen gå fel…

Tipset har du dock säkert rätt i.

Klockrent :smiley: hehe Tror och hoppas på en seger men det kommer bli stenhårt men med Wesslau och bättre försvarspel bör det räcka att göra 3 mål för seger:) så varfär inte 2-3 i hv favör

Nu få du la ge dig! Kom inte och kom, mitt i mitt rallierande av fbk och värmlänningar :sunglasses: ! Om man ska vara riktigt petig så kan man möjligen betvivla sanningshalten i att fbk:are “ÄLSKAR träskodans, banjo, kanotuthyrning och giftemål inom släkten”.

Så! Stället för att börja granska ev. sanningshalter i vissa uttalande här på forumet så tycker jag att vi gemensamt ställer oss upp och sjunger “we shall overcome” och njuter av när vårat hockeylag spelar skjortan av Billy-Bob från Värmland!

Ps. Det är någon som knycker inlägg från denna sida! Jag hittade mitt inlägg ovan på jnytt (vad jag nu gjorde där egentligen?) Ds.

Word!

Imorgon kommer dagen som jag har väntat på sedan den hemska dagen i mars. Äntligen. Äntligen. ÄNTLIGEN får jag se mitt älskade HV71 i elitserien igen. Det kommer inte att bli lätt imorgon, jag vill se en bra insats av HV71 imorgon. En stabil defensiv och en Gustaf Wesslau på tårna kommer vara nyckeln för att ta en trea imorgon.

Jag tror på en seger efter förlängning med 3-2.
Rhett presenterar sig direkt och stänker dit alla tre!

FRAMÅT HV!!

Idag börjar elitserien! Om 3 timmar rullar bussen mot träskorland. Nu är alla förberedelserna klara för spelarna o.s.v. Fokus, taggning som gäller… I kväll vill jag se Hv ta för sig ordentligt på isen.

Fan vad härligt, ny dator och nytt forum :slight_smile: Och elitseriepremiär ikväll!

Hoppas grabbarna är lika taggade som alla fans är. Tror själv på riktig slakt ikväll 7-1. Enda tråkiga är att jag jobbar och missar matchen helt.