Omgång 1: Färjestads BK - HV71

Välkommna till Karlstad, mina kära Hv71 fans. Jag och min polare bor här KD men självklart är Hv71 laget i våra hjärtan.

Kort uppdatering:
[i]Färjestad - HV71

Läget i Färjestad:
Marius Holtet (rygg) och Johan Larsson (höft) saknas i premiärlaget. Färjestad spelar på sju backar och har Linus Fröberg som extraforward. Vem som vaktar målet bestäms matchdagen, uppger FBK på klubbens hemsida.

Läget i HV71:
HV71:s tränare Ulf Dahlén är tydlig med vad som gäller i premiären.

  • Jag vill se att vi hittar en väg att ta poäng borta mot Färjestad och får en bra start på serien. Att vi bygger vidare på det defensiva som vi gjorde bra på försäsongen och att vi fokuserar på det vi ska göra och inte på motståndarna, säger han till klubbens hemsida.

Hur ser laget ut mot Färjestad?

  • Alla är tillgängliga. Peppar peppar, säger Dahlén.
    [/i]

Saxat från: hockeyligan.se/artikel/28018/

Jag såg det. Herregud. De har svårartad hybris uppe i skogarna. De är ju för h-e inte ens Sveriges bästa - de har varken flest guld eller är regerande mästar. Alltså, skjut mig. Nån måste avgå. Nu är det krig.

Är man nervös nu eller vad? Pirrar i hela kroppen nu och man vill bara att HV ska ut och köra över fbk. :smiling_imp: Fan måste köpa några öl inför matchen och stilla nerverna. :wink:

Fbk-HV 2-5

Jäklar vad kul det ska bli! :laughing: :laughing: :laughing:

Forwards
Oscar Sundh, Johan Davidsson, Marcus Nilson
Rhett Rakhshani, Jason Krog, Per Ledin
Jesper Fasth, William Karlsson, Patik Carlsson
Sebastian Dyk, Jesper Thörnberg, Johan Lindström
Tommy Kristiansen

Backar
Mattias Karlsson, David Petrasek
Elias Fälth, Oscar Fantenberg
Mikko Louma, Mats Trygg
Jesper Williamsson

(Taget från Sportbladet)

Lite tips:
Henrik Sjöberg (Expressen)
Färjestad–HV 71 0–3

Kommentar: Gustaf Wesslau spikar igen fullständigt och framåt så visar HV 71 direkt att det finns ett helt annat tryck i det här laget i vinter jämfört med förra säsongen.


Magnus Nyström (Expressen)
Färjestad-HV 71 2
Här kommer det smälla. Det kommer bli som en fortsättning på fjolårets vilda kvartsfinal. Men Gustaf Wesslau vinner matchen åt gästerna.


Mattias Ek (Expressen)
Färjestad-HV 71 4-2
Kommentar: Ett fantastiskt tunggung att vänta i Karlstad. Som i SM-kvarten i våras. Som alltid, egentligen. Fördel FBK tack vare hemmaplan. Fast vad vet jag. HV 71 har sett riktigt hett ut på försäsongen, undantaget de två sista matcherna.

Med andra ord, samma kedjor i princip som under European Trophy, ska bli mycket intressant att se “ungdomskedjan” som jag väljer att kalla den med Fasth, W.Karlsson och Carlsson som var lysande under försäsongen

HV71 Greatest Hits :sunglasses:

Ha en fantastisk kväll alla! Och hoppas de blå vinner! Dags för mig att dra till arbete!

Snart är det igång igen :smiley:

Tror dock Sebastian Strandberg tar J.Thörnbergs plats, annars verkar det rimligt.

Funderade på det oxå, han målade ju i Lördas å blev interjuvad i HVTV inför dagens match.

Hoppas verkligen det blir seger idag och visar direkt vart skåpet ska stå.
Spelar vi lika bra deffensiv som i ET så vinner vi detta.

Drar till med 1-3 till Hv.
Målskyttar Rakshani, Nilsson, Fasth

Hårt att sitta på tåg under självaste seriepremiären och med beslutsångest: Antingen lyssna på webradio och förstöra spänningsmomentet när man gluttar på inspelningen där hemma i efterhand, eller plågsam väntan utan radio men risk att man ändå råkar höra någon säga något om mål och resultat…!? :confused: Får nog bli webradion ändå… Hur som helst, otroligt skönt att det drar igång!

Kom igen HV - Nu jävlar kör vi!!! :smiley:

Efter att ha varit dunder säker på HV-vinst i flera dagar så börjar jag nu tveka.
Jag tror att många här kommer att bli väldigt besvikna ikväll. HV blandar och ger när det kommer till seriepremiärer och Färjestad brukar vara väldigt stabila. Men som sagt, vi har Krog, vad har FBK? Wallin? HAHA!

Fy fan, jag är helt förstörd… Sommaren har fått mig att glömma hur extremt nervös jag blir inför match. Har inte sovit en sekund inatt, inte kunnat äta idag och nu står 12 öl i kylen som ska hjälpa mig med nerverna. Jag är inte sådär sjukt orolig för resultatet, mest för hur det ska se ut på isen. Jag hoppas på en komfortabel seger men helst av allt vill jag bara se en annan säkerhet i egen zon än vad jag tyckte fanns ifjol…

3-1 blir det till hv
Rakshani krog fasth och connely

kräks, svettas och har stånd. Blandade känslor! 1-4 eller 5-1 :confused:

Verkar vara en del HV-supporters på plats, hörde Heja HV blå :smiley:

Tur är väl det eftersom C-sports/C-more inte funkar. Inte här iaf. Min bindningstid går ut på måndag och som det var förra året tänker jag inte gå på skiten igen! Varning utfärdas…

Hur som helst! Blir tufft redan i starten i år! FBK borta! Men det här ska HV kunna greja! Wikegård står och raljerar om hur FBK kommer ta guld i år… Känns skönt, den pajasen har sällan haft rätt.

KOM IGEN NU HV!