Omgång 1: HV71 - AIK

Väldigt buffligt och grötigt spel. Ofta känns det som AIK är en man mer.

Nu har vi fått känna på vad hockeyallsvenskan är…. det blir inte enkelt att ta sig tillbaka!
AIK är sannolikt ändå ett ”mittenlag” - vi måste bli mycket bättre om vi ska vinna mot de bästa lagen…

Ja. Första går till aik.
Nu gäller det att vända det.

Fröberg och Bergström är borta. Bara det känns som ett lyft.
Saknar dock en lite elak Jämtin-typ.

AIK leder rättvist. Premiär å hv borde vara astaggade. Ändå är det AIK som är bättre. Backarna är inte stabila.

Äh, spelet var inte så dåligt första perioden. HV styr spelet ganska bra men har lite för mycket felpassar. Det är bara fortsätta gå ut och lita på gameplanen, växa in i den och se till att minimera misstagen.

Det var väl precis det jag gjorde, eller?

Håller med. SKulle vilja se HV lite mer intensiva med bara.

Individuell skicklighet med puck, snabbhet i tanke vad gäller spelförståelse och placering tycker jag ändå är rätt stor skillnad. Tyvärr hjälper det föga när passet ändå går rakt på AIK-spelare och sedan petas det lite halvhjärtat när man ska vinna tillbaks. Skillnaden är att AIK spelar som ett lag och agerar smart efter motståndet. Och det är väldigt mycket mer värt än att ha en potentiellt högre högsta nivå som man ändå inte får ut…

Premiärnerver…

[quote=“Farzan”]

[quote=“Legogubbe”]

förlåt att jag inte jublar för vi ligger under hemma och är relativt svaga i en premiär återigen. glömt man måste jubla och hylla hv konstant

härligt…

Ettan nästa…

Gunnar för i helvete…

Den vill Gunnar nog glömma helst i går

Hey, HV71! Säsongen har börjat!

Börjar skrämmande likt förra säsongen detta. Man viker ner sig när de gäller som mest. Hvs signum nuförtiden.

Känns ju jävligt stabilt detta. Kul också att alla matcher kommer se ut så här. Alla vill slå ”storfavoriten” HV71. Inte en enda passning på bladet.

Den ska han ta…Herregud.

Fyfan… Ska man bli orolig redan…

HV helt utspelade i andra.