Omgång 1: HV71 - AIK

Touche!

Och kattens lek med råttan har det definitivt inte varit hittills.

Pinsamt

Fan
Fan
Fan
Fan
Fan

som sagt vad jag sätt 1 perioden ser jag ingen skillnad mot förra året, blir det en kamp om att hålla sig kvar i allsvenskan nu också?

HV har varit extremt uppskrivna i samtliga medier. “Bästa laget i allsvenskan någonsin…”

Hoppas inte spelarna läser tidningarna och drabbas av samma hybris.Hittills i matchen tycker jag det sett lite krampaktigt ut.

Snyggt mål, för fel lag, mkt felpass. Hoppas Foppa har skjutit in sig nu, för då lär det snart ringa.

Nja, tycker snarare att aik är bättre än nåt motstånd vi mött i försäsong.
Helvetes vilken speed och väldigt bra över alla zoner.
Dessutom kvicka kontringar.
1-0 är rättvist.

Kommer inte bli lätt detta.

Det är inte ens spelat 1 period av säsongen och nu ska vi kämpa för att hålla oss kvar i HA.
Skärp dig!

Felpass felpass felpass felpass. Premiärnerver? Rättvis ledning för AIK. Kunde varit större

Det här vinner HV. AIK orkar inte spela så här i 60 minuter.

Skulle gärna vilja se lite rakare spel av Hv, och att våra forwards checkar med kropp ibland.

Hypen??? Var har du varit? Inte på det här forumet, så mycket kan vi konstatera

AIK är klart bättre, fokuserade,disciplinerade och nöter ner hv. Vill inte säga de spelar ut hv men fortsätter detta kan det blir tufft. Tyvärr är de som jag befarade att HV är naiva o tror man kan latcha hem detta. Och Forsberg är relativt nöjd med första så ja, detta är inte så lovande… Man borde vara förbannad att man ligger under med 1-0 hemma istället är man relativt nöjd. Nja moralen hittils verkar vara det samma

Är du någon sorts Internet snut som ska tillrättavisa allt och alla? Folk får väl tycka och skriva vad dom känner, eller??

AIK leder rättvist. HVs passningsspel är lika svagt som alltid och det håller inte ens allsvensk klass. Bertov och Ytterell är ett mycket farligt backpar.

Det enda som var bra i första perren var PP och BP. Spelet i övrigt kommer knappast leda till topplacering om det ska se ut så här.

Hoppas att nerverna släpper nu. För är det inte bättre än så här ”egentligen” så kommer det bli jobbigt på riktigt.

Tycker man ändå ser att HV är det i grunden bättre laget - men ändå så sjukt mycket duttande och slarv och vips är man nedtryckta med 1-0 i röven. Det håller inte att köra på halvfart! Sluta upp med det för fan, mina nerver pallar inte.

Otroligt dåligt försvarsspel av både Andrea och Torp.
Första 10 va bra men sen har det varit AIK som haft taktpinnen.
Viktigt att våra stora hästar tar klivet och leder laget i andra. AIK lär inte spela annorlunda utan det är vi som måste hitta hårdare pass och mer fart genom mittzon.

Blir oerhört förvånad om det blir torsk idag. Det håller inte att jag på det sättet som AIK gör.

Tror det är bra att HV fick ett i baken direkt. Man spelar inte särskilt bra ikväll, men det är ändå en nivå över motståndaren

Emil Andrea är en stor talang men måste bli mer ödmjuk, han får ta på sig målet. Kokkonen tar en interference utvisning i offensiv zon när vi dominerar matchen. Två frågetecken från förra säsongen som inte har rätats ut till utropstecken. PP ser riktigt bra ut. Vi vinner i dag 5-2.

På vilket sätt ser du det? Jag undrar på allvar och menar inte att var dryg.