Omgång 1: HV71 - Linköping HC

Spelmässigt ser det i alla fall bra ut ! Tror inte HV hamnar i kval i år.

Mina betyg
5 Brännström
4+ Nättinen, Säppele
4 Lenc, Petersson, Moelgard, Borgström
4- Strålman

2 Strandell - blev bättre mot slutet dock, men första målet var hans

Jag håller med. Men jag tror att detta laget är för bra för att HALKA efter avsevärt som tidigare årgångar. Det finns spelare i detta laget med skills och grit som vi inte sett på länge. Jag är lugn:)

3 gillningar

Deja vu från förra säsongen blahablaha… Nej, detta lag är skickaligt. Jävlar vad Borgy, AP och Brännan kommer spruta in mål. Detta lag kommer gå till slutspel. Jag säger att HV blir 6:a. Hojta till efter säsongen för cred till mig :sunglasses:

7 gillningar

Får man skicka iväg målburen hur som helst nu??
Bara att sparka iväg den så fort nån närmar sig isf.

Ingen sarkasm utan det är en uppriktig fråga.

Positivt väldigt mycket.
Borgström visar hög klass.
Seppälä är brutalt bra.
Strålman ser riktigt bra Ut.
Offensivt jättebra.

Strandell svårt med tempot.
Foppa helt under isen.
Tedenby nja.
Det miserabla agerandet vid 2-2 är helt oacceptabelt och ska inte få hända.

1 gillning

Det här spelet såg man inte i försäse
Det här kommer bli fint framöver,
Jag väljer glädjen

2 gillningar

Strandell var väl darrig i första men tycker han spelade väldigt bra och gjorde många enkla saker väldigt bra. Sen såg jag förstås ej när bajs tv4 ballade ur

Man får vara 6-8 man på isen också om man spelar i LHC

Håller med om allt + att målvaktssidan inte ser så bra ut som alla verkar tycka.

Undrar också det. Tydligen vaktis fel

Målvaktsidan är ett frågetecken.
Ortio var ojämn förra året och Brattström är inte jag imponerad av.

Nu har det ju gått 1 match och man är sjukt arg men Tedenby är man ju rädd ska bli något slags ankare som drar ner hela sin kedja.

Hoppas givetvis han steppar upp. Såg ju stundtals het ut på försäsongen

Att man alltid ska behöva vara arg och upprörd när hv spelar, har varit så lugnt och skönt i ett halvår nu, men så börjar skiten direkt med närmast övernaturligt slarv och bortkastande av en seger. Deja vu från ifjol x50

Men passa på och njut,vi ligger på åttonde plats just nu, över de nedre strecken. Om några dar är vi under dem!

Vår bästa tabellposition sedan grundserien i allsvenskan tog slut va? Och bästa i shl på åratal.

1 gillning

Det var ju inte hans fel att det målet inte sitter fast som det ska.
Målvakten ska kunna sätta skridskon mot stolpen och ta fart utan att målburen hoppar ur läge.
Gnäll på vaktmästarn :wink:

1 gillning

En spelare som inte alls hängde med var nr18 Maalahti. Hade en massa farliga indianare i egen zon och väldigt svårt att få ut pucken ur egen zon i slutet av matchen.

Rent allmänt så slutade man spela enkelt i slutet. Spelare som fisken, strålman och AP slog väldigt svåra pass i helt fel lägen istället för att spela enkelt.

Jag tycker man slarvade bort 2p. Onödigt. Samtidigt var det flera saker och spelare som såg bättre ut än väntat.

Hoppas inte spelarna har nerverna utanpå som vi har. 3p i nästa så är vi på rälsen.

2 gillningar

Det är aldrig vaktmästarens fel det är sen gammalt :sweat_smile:

1 gillning

Klart Teden var “het” på försäsongen när det inte fanns några linjer i spelet, han trivs bäst när det är kaos, tuta och kör…

1 gillning

Enig, Kalle stod inte att känna igen riktigt.

1 gillning

Om det är något vi vet gällande HV så är det att vi inte löser att spela försvarsspel. Det är sen gammalt.

Blir vansinnig på sånt här. Någon rejäl målskytt behövs… mycket man är besviken på trots att de långa stunder såg jättefint ut.

Nej fy fan.

1 gillning

*ÄÄÄ Vi dominerade ju fan det mesta matchen, skit med förlust men känner att med spelet vi visade upp idag så tar man ju hellre det än om det var omvända och vi sett ut som darrig kycklingar som lhc gjorde.